Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οριστικό τέλος στους έναντι λογαριασμούς ρεύματος – Πότε ξεκινά η χρέωση με τον μήνα

Οριστικό τέλος στους έναντι λογαριασμούς ρεύματος – Πότε ξεκινά η χρέωση με τον μήνα


Από 1η Ιουνίου υπολογίζεται πως θα δοθεί οριστικό τέλος στους «έναντι λογαριασμούς».

Συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ ήδη έχουν πιάσει δουλειά και επισκέπτονται ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ώστε κάθε μήνα να καταγράφουν και να καταχωρούν στο σύστημα τις ενδείξεις των μετρητών.

Μάλιστα, οι καταναλωτές θα κληθούν να συσχετίσουν τον αριθμό του κινητού τους με τον αριθμό της παροχής, ώστε με γραπτά μηνύματα να ενημερώνονται για το διάστημα κατά το οποίο θα μεταβαίνουν στην οικία τους τα συνεργεία του Διαχειριστή Δικτύων.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Για τα ακίνητα όπου ήδη έχουν γίνει μετρήσεις, πρακτικά σημαίνει πως θα αρχίσουν να λαμβάνουν εφεξής λογαριασμούς ρεύματος εκκαθαριστικούς, δηλαδή η χρέωση του ρεύματος θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης σε μηνιαία βάση.Η έναρξη της μηνιαίας καταμέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ξεκινήσει και σταδιακάθα επεκταθεί σε όλη τη χώρα.

Η διαδικασία για την καταμέτρηση

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όλοι οι λογαριασμοί ρεύματος από εδώ και στο εξής θα είναι εκκαθαριστικοί, δηλαδή η χρέωση θα γίνεται επί της πραγματικής κατανάλωσης ρεύματος.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν πως για να γίνει η καταμέτρηση θα πρέπει να εξασφαλίσουν στα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ πρόσβαση στο χώρο όπου βρίσκεται το ρολόι του ακινήτου τους.

Στην περίπτωση που τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο ρολόι και σταθεί αδύνατο να μετρήσουν την κατανάλωση, τότε ο λογαριασμός ρεύματος θα είναι έναντι.

Με άλλα λόγια, θα γίνει μία εκτίμηση για τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν, με βάση την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της προηγούμενης χρονιάς.

Υπάρχει, πάντως, η δυνατότητα εντός 4 ημερών από την ημέρα της ανεπιτυχούς επίσκεψης του ΔΕΔΔΗΕ, να δηλώσει ο  ίδιος ο πολίτης την κατανάλωση.

Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, τηλεφωνικά και online και συγκεκριμένα:

– Με δωρεάν κλήση: Μπορεί να καλέσει κανείς στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000

– Ηλεκτρονικά:  Μπορεί κανείς να καταχωρήσει την ένδειξη του μετρητή  του στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, στο https://apps.deddie.gr/ccrWebapp/newccticket.html?type=8

Όπως προαναφέρθηκε ωστόσο, ο ΔΕΔΔΗΕ θα φροντίσει να αντιστοιχήσει αριθμούς κινητών με παροχές, προκειμένου να ενημερώνει τους καταναλωτές για τις ημέρες και τις ώρες που θα διενεργούν τις επισκέψεις τους για καταμέτρηση τα συνεργεία.

Τι άλλαξε στην εποχή των κυμαινόμενων τιμολογίων

Η καταμέτρηση των παροχών σε μηνιαία βάση από τον ΔΕΔΔΗΕ, θα επεκταθεί και θα συνεχιστεί έως ότου ολοκληρωθεί πανελλαδικά, όπως υπολογίζεται προς τα τέλη του καλοκαιριού Ιούλιο – Αύγουστο.

Μετά από αυτή την εξέλιξη δρομολογείται επί της ουσίας η κατάργηση των «έναντι» λογαριασμών και έτσι θα δοθεί τέλος στην τιμολόγηση των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας, στη βάση της εκτιμώμενης κατανάλωσης.

Με την 4μηνιαία καταγραφή που ισχύει σήμερα, ένας πάροχος ο οποίος εκδίδει μηνιαίως λογαριασμούς, ουσιαστικά χρειάζεται να εκδίδει τρεις έναντι λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που εκτιμάται ότι έχει καταναλώσει, και μόνο τον επόμενο μήνα με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου.  Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες των παρόχων που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό, ενώ στην περίπτωση των έγχαρτων λογαριασμών (που είναι διμηνιαίοι), οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί εναλλάσσονται.

Η συγκεκριμένη πρακτική δεν συνιστούσε ιδιαίτερο πρόβλημα, τις εποχές όπου τα τιμολόγια είχαν σταθερή χρέωση. Κι αυτό γιατί ένας «φουσκωμένος» εκκαθαριστικός λογαριασμός θα μπορούσε να προκύψει μόνον αν οι εκτιμήσεις για τους τρεις μήνες που προηγήθηκαν ήταν μικρότερες από την πραγματική κατανάλωση, με συνέπεια να «συγκεντρωθούν» αρκετές κιλοβατώρες στον τέταρτο μήνα.

Όταν όμως πλέον οι χρεώσεις πέρασαν στην εποχή των «κυμαινόμενων τιμολογίων», τα πράγματα διαφοροποιήθηκαν και είναι εξαιρετικά σημαντικό οι καταναλώσεις κάθε μήνα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Η αιτία είναι πως μία «φουσκωμένη» κατανάλωση στον εκκαθαριστικό (επειδή για οποιονδήποτε λόγο είχαν υποεκτιμηθεί οι καταναλώσεις των προηγούμενων τριών μηνών) ανεβάζει ακόμη περισσότερο τη συνολική χρέωση, αν ο εκκαθαριστικός συμπέσει με έναν μήνα όπου οι τιμές είναι αυξημένες.

 

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Διευθύνσεις email και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες 4.239 Βρετανών, Ευρωπαίων, Γάλλων, Ιταλών και Ισπανών πολιτικών καθώς και Αμερικανών πολιτικών υπαλλήλων έχουν διαρρεύσει σε αγορές του...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ήταν Χριστούγεννα του 1895 στο Chambray της Γαλλίας όταν ο Γάλλος ζαχαροπλάστη Louis Dufour επινόησε μία νέα, σοκολατένια λιχουδιά για το ζαχαροπλαστείο του: μικρά...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οδηγίες για τα μέλη που θα συμμετάσχουν στις εκλογές για την ανάδειξη προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ την Κυριακή (24.11.2024) εξέδωσε η Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή του...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ζουμερά burgers σε αφράτα ψωμάκια brioche, κλείνουν μέσα τους τις εμπνευσμένες handmade παρασκευές των αδελφών Κόκκαλη, που τρία χρόνια πριν αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το...