Zougla Newsroom
Νέα στοιχεία στην τραγωδία των Τεμπών φέρνει στην ανακριτική αρχή της Λάρισας η νέα τεχνική έκθεση που θα παραδοθεί το πρωί της Πέμπτης. Φέρει την υπογραφή του ειδικού πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών Βασίλη Κοκοτσάκη και δύο συνεργατών του από το εξωτερικό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Στην νέα τεχνική έκθεση προκύπτουν τα εξής βασικά συμπεράσματα και διαπιστώσεις:
– Οι δύο μηχανές της εμπορικής δεν συγκρούστηκαν με τη μηχανή της επιβατικής γιατί όπως αναφέρεται «οι δύο μηχανές βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 45 μέτρων (εκτός γραμμής) από το τελικό σημείο ακινητοποίησης του υπόλοιπου συρμού (πάνω στη γραμμή, οι δύο μηχανές δεν είχαν εμφανή σημάδια πρόσκρουσης με τις μεταλλικές επιφάνειες της επιβατικής αλλά σημάδια πλαγιομετωπικής σύγκρουσης και επιπλέον η θέση και η κατάσταση της πλατφόρμας Νο1 της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχε εμφανή σημάδια μετωπικής σύγκρουσης».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
-Υπάρχει χημικός τραυματισμός πυροσβεστών που αποδίδεται στην επαφή τους με χημικές ουσίες όπως υδρογονάνθρακες αφού όπως τονίζεται η στολή δεν μπορούσε να τους προστατεύσει. Αναφέρεται μάλιστα ότι:
«Τα χημικά τραύματα των πυροσβεστών δεν συνάδουν σε επαφή με έλαιο σιλικόνης σε οποιαδήποτε μορφή του, αντίθετα συνάδουν με την επαφή με ουσίες όπως Οργανικοί διαλύτες που είναι ισχυρά τοξικοί.
-Ενώ κατά την πρόσκρουση όλα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας κινήθηκαν μπροστά άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο ένα κοντέινερ με τα διακρτικά OCCL που ήταν πάνω στο βαγόνι με τον αριθμό 4 είχε μία διαφορετική πορεία: «Όχι μόνο δεν κινήθηκε μπροστά αλλά πήγε τόσο πίσω ώστε να υπερνικήσει τους μηχανισμούς ασφάλισης αλλά και τα παραπέτα τόσο του δικού του βαγονιού όχι και του επόμενου ,με αποτέλεσμα να καταλάβει σημαντική επιφάνεια αυτού» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
-Υπάρχει συστηματική προσπάθεια αφαίρεσης αντικειμένων από τον τόπο του συμβάντος από τις πρώτες σχεδόν ώρες «αντικείμενα τα οποία αφού επιλεγούν προσεκτικά τοποθετούνται ,πίσω από το κοντέινερ του βαγονιού Νο 5 και οδηγούνται σε άγνωστη κατεύθυνση. Στα αντικείμενα αυτά υπάρχουν και κάποια που προσομοιάζουν με αντικείμενα μεταφορέας επικίνδυνων χημικών εύφλεκτων υλικών».
– Από την ανάλυση των βιντεοληπτικών υλικών προκύπτει με σαφήνεια ότι βαγόνι ή βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας τυλίγονται στις φλόγες ,όταν πέραν των άλλων, ήλθαν σε επαφή με φλεγόμενο δοχείο περιέχον εύφλεκτη καύσιμη ύλη,δοχείο το οποίο είχε εκτιναχθεί από το σημείο αποθήκευσης -μεταφοράς του.
– Η συνολική ποσότητα της εύφλεκτης χημικής καυσίμου ύλης σε υγρή κατάσταση (πιθανολογείται ξυλόλιο ,τουλουόλη ή άλλος οργανικός διαλύτης σύμφωνα με τα ευρήματα) ήταν αρκετά μεγάλη ποσότητα στον ίδιο χώρο (κοντέινερ – βαγόνι).
– Οι ενέργειες των μηχανοδηγών του εμπορικού τρένου είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση στο ελάχιστο δυνατό των ανθρώπινων απωλειών.
Στη νέα έκθεση επισημαίνεται για άλλη μία φορά ότι υπάρχει αλλοίωση στοιχείων ακόμα και καταστροφή πειστηρίων.
Αναφέρεται συγκεκριμένα:
«Από το μεσημέρι κιόλας της 1ης Μαρτίου 2023 η διαχειρίστρια εταιρεία και ιδιοκτήτης των αμαξοστοιχιών χωρίς να εμποδιστεί από οποιονδήποτε είχε λόγο να το κάνει (προανακριτικοί -ανακριτικοί υπάλληλοι) αποσύρει το σύνολο πλην 2 κοντέινερ και τα μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη, όπου σε δύο ημέρες υποδέχεται και τα άλλα δύο. Δεν ερευνήθηκαν τόσο από ουσιαστικής όσο και από τυπικής πλευράς στο πεδίο και μόνο μετά από παρέμβαση παραγγελία του ανακριτή στις 20.03.2023 δηλαδή 23 ημέρες μετά, με ότι συνεπάγεται για την αξιοπιστία αυτού, αφού η HELLENIC TRAIN ως ύποπτη τέλεσης αδικήματος δεν είχε οποιοδήποτε δικαίωμα διαχείρισης πειστηρίων για όλο αυτό το χρονικό διάστημα».
Δείτε ΕΔΩ την Επικαιροποιημένη Τεχνική Έκθεση
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!