Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Servicers: Τέλος χρόνου για τις πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών – Ανακατατάξεις στον κλάδο

Servicers: Τέλος χρόνου για τις πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών – Ανακατατάξεις στον κλάδο


Την ερχόμενη Παρασκευή 29 Μαρτίου θα έχει ξεκαθαρίσει η αγορά των servicers καθώς λήγει η προθεσμία υποβολής των φακέλων για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας των εταιρειών στην Τράπεζα της Ελλάδος. Και από τη Δευτέρα 1 Απριλίου οι εταιρείες που θα έχουν κάνει το πρώτο βήμα για την ανανέωση της άδειας τους θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν προσωποποιημένη αναλυτική ενημέρωση στους οφειλέτες τους μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων που θα πρέπει να αναπτύξουν μέχρι την 31η Μαρτίου.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΠΔ – servicers)  σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος ανάπτυξης νέων πληροφορικών συστημάτων και δημιουργίας ηλεκτρονικών πλατφορμών, ήταν αναμενόμενο ότι θα φέρει ανακατατάξεις στον κλάδο που έχει κληθεί να διαχειριστεί τον απόθεμα των περίπου 70 δις ευρώ «κόκκινων» δανείων που παραμένουν στην οικονομία και κύριο στόχο όσο τον δυνατόν περισσότεροι οφειλέτες να ρυθμίσουν με βιώσιμο τρόπο τις οφειλές τους και να επιστρέψουν στην κανονικότητα.

►Διαβάστε επίσης: Ευάλωτοι οφειλέτες: Ποια εργαλεία ρυθμίσεων κερδίζουν έδαφος

Ο κλάδος των servicers

Στον κλάδο, που αποτελεί πρόσφατη προσθήκη στον χρηματοπιστωτικό κλάδο και δεν έχει ξεπεράσει ακόμα όλες τις «παιδικές ασθένειες» δραστηριοποιούνται 23 εταιρείες. Στην πραγματικότητα ωστόσο 6 από αυτές έχουν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη ενημερώσει  ότι δεν θα ανανεώσουν την άδεια τους.

Υπενθυμίζεται ότι με το νέο πλαίσιο οι εταιρείες διαχείρισης (ΕΔΑΔΠ) που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν και στην αναχρηματοδότηση δανείων θα πρέπει να έχουν αρχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 4,5 εκατ. ευρώ ενώ για την απλή διαχείριση τα αρχικό κεφάλαια είναι 100.000 ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις τα ποσά καταβάλλονται ολοσχερώς σε μετρητά σε πιστωτικό ίδρυμα στην Ελλάδα.

Τα ίδια κεφάλαια της ΕΔΑΔΠ κατά τη λειτουργία της ως διαχειρίστριας πιστώσεων, δεν υπολείπονται του ελάχιστου αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται για την αδειοδότησή της. Εάν μειωθούν κάτω από το ποσό αυτό, η Τράπεζα της Ελλάδος τάσσει προς την ΕΔΑΔΠ εύλογη προθεσμία για την αποκατάστασή τους στο ελάχιστο απαιτούμενο ποσό.

►Διαβάστε επίσης: Τράπεζες: Πώς θα εφαρμοστούν τα νέα πλαφόν στα στεγαστικά δάνεια – Τι αλλάζει από το 2025

Οι νέες άδειες

Και μπορεί η ΤτΕ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, να προχωρήσει στις νέες αδειοδοτήσεις στις 29 Ιουνίου, ωστόσο ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει θα φανεί στο τέλος του μήνα. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς όποια εταιρεία δεν ανταποκριθεί κατ’ ελάχιστον στις υποχρεώσεις του νόμου που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο σε ότι αφορά στην πλήρη και αναλυτική ενημέρωση των οφειλετών, θα βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμα που μπορούν να φτάσουν τις 500.000 ευρώ ή και την ανάκληση της άδειας. 

Συνεπώς κανείς δεν ρισκάρει να υποβάλει φάκελο στην ΤτΕ για την εκ νέου αδειοδότηση του αν δεν είναι τεχνολογικά έτοιμος, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες υποχρεώσεις που έχει απέναντι στους οφειλέτες.

Το ενδιαφέρον λοιπόν στρέφεται σε αυτή τη φάση στις νέες πλατφόρμες αλλά και στο πόσοι τελικά θα είναι οι οφειλέτες που θα αξιοποιήσουν το νέο εργαλείο ενημέρωσης- πληροφόρησης το οποίο θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα του web banking.

Αυτό αποτελεί και στοίχημα για τις ίδιες τις εταιρείες (και κυρίως για εκείνες που σύμφωνα με πληροφορίες έχουν δρομολογούν την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων πέραν των όσων υποχρεώνονται από τον νόμο) είναι η χρήση των νέων πλατφορμών από τους ίδιους τους οφειλέτες, που πολλές φορές αδυνατούν να βρουν «ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας» με τους servicers ακόμα και για να ενημερωθούν για τα στοιχειώδη. 

Η πρόσβαση του δανειολήπτη στο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης πραγματοποιείται online μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης που χορηγεί ο διαχειριστής πιστώσεων μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη.

Σε επιστολή της προς τους servicers πριν από λίγες ημέρες η Ειδική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Θεώνη Αλαμπάση υπενθύμισε ότι τις ημερομηνίες – ορόσημο και τι θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον η προσωποποιημένη ενημέρωση των οφειλετών:

  1. πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,
  2. την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Το ηλεκτρονικό σύστημα επικαιροποιείται τουλάχιστον κάθε πρώτη ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός.



Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενημερωτικό σημείωμα με 16 ερωτήσεις- απαντήσεις για τον νέο προϋπολογισμό και την οικονομία, εξέδωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Συγκεκριμένα, το σημείωμα έχει...

ΚΟΣΜΟΣ

O Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε την Παρασκευή (22/11) ότι η Ρωσία θα συνεχίσει τις δοκιμές του νέου υπερηχητικού πυραύλου Oreshnik που εκτόξευσε χθες...

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Διευθύνσεις email και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες 4.239 Βρετανών, Ευρωπαίων, Γάλλων, Ιταλών και Ισπανών πολιτικών καθώς και Αμερικανών πολιτικών υπαλλήλων έχουν διαρρεύσει σε αγορές του...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ήταν Χριστούγεννα του 1895 στο Chambray της Γαλλίας όταν ο Γάλλος ζαχαροπλάστη Louis Dufour επινόησε μία νέα, σοκολατένια λιχουδιά για το ζαχαροπλαστείο του: μικρά...