Μια εμπορική όπως αποδείχθηκε αποτυχία, για τα στάνταρ της Toyota (αυτό οδήγησε και στη λήξη της παραγωγής του), αλλά και εκείνο το μοντέλο από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που λάμπει πιο δυνατά από όλα μέχρι και σήμερα, το εμβληματικό 2000GT είναι το coupe που έγινε πραγματικότητα χάρη στο πείσμα της… Yamaha και τη θέληση της Toyota να αλλάξει την συντηρητική της εικόνα της σε όλο τον κόσμο.
Διαβάστε επίσης – Toyota: Στην κορυφή του κόσμου αφήνοντας πίσω τη VW
Η ιστορία ξεκίνησε στα τέλη της 10ετίας του ’50 όταν η Yamaha αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό της σπορ αυτοκίνητο με την ίδρυση του Technical Research Institute το 1959, το οποίο ωστόσο έκλεισε τρία χρόνια αργότερα. Οι ιθύνοντες της εταιρείας των τριών διαπασών όμως πίστευαν ακόμη στο project, το οποίο και επιθυμούσαν να κατασκευάσουν σε συνεργασία με κάποιον άλλο Ιάπωνα κατασκευαστή.
Εξελίσσοντας το πρωτότυπο A550X η Yamaha προσέγγισε αρχικά τη Nissan. Η τελευταία, ενώ φάνηκε αρχικά θετική σε αυτή την προοπτική, τελικά δεν προχώρησε στην υλοποίηση του project λόγω των χρονοβόρων διαφωνιών που είχαν οι δυο εταιρείες με τη Nissan να παρουσιάζει τελικά το coupe Silvia, το 1965.
Μετά από αυτό η Yamaha προσέγγισε την Toyota, ως τον υποψήφιο συνεργάτη με τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους στη διάθεση του. Η Toyota που είχε χτίσει ήδη τη φήμη της ως κατασκευαστής αξιόπιστων αλλά συντηρητικών αυτοκινήτων, δέχτηκε την πρόκληση, θέλοντας παράλληλα να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο με ανώτερες επιδόσεις επιδόσεις από το μικρού κυβισμού Sports 800 που κατασκεύαζε ήδη, ένα μοντέλο που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις.
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονταν ήδη πάνω στην εξέλιξη κινητήρων, με την Yamaha που έκανε δουλειά και για τη Nissan στον συγκεκριμένο τομέα, να βρίσκει τελικά τον ιδανικό συνεργάτη. Η Toyota συμφώνησε επιθυμώντας ωστόσο να αναλάβει τον σχεδιασμό coupe ο Satoru Nozaki, με το μοντέλο να φέρει παράλληλα δίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα και όχι τετρακύλινδρο.
Ο Nozaki παίρνοντας σαν έμπνευση την Jaguar E-Type και δανειζόμενος αρκετά στοιχεία από το Sports 800 σχεδίασε τελικά το υπέροχο αμάξωμα του 2000GT που είχε ύψος μόλις 1.160 χλστ., με το πλάτος και το μήκος να φτάνουν στα 1.600 και 4.175 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 2.330 χλστ.
Η Yamaha αξιοποίησε το 6κύλινδρο μοτέρ του Toyota Crown σχεδιάζοντας εκ νέου τις κυλινδροκεφαλές, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τρία διπλά καρμπυρατέρ Mikuni-Solex. Από 1988 κ.εκ. ο κινητήρας, που συνεργαζόταν με κιβώτιο πέντε σχέσεων, απέδιδε 150 ίππους και 176 Nm ροπής στις 6.600 και 5.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Έχοντας να κινήσει μόλις 1.160 κιλά βάρους, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονταν σε 8,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα έφτανε στα 220 χλμ./ώρα, ενώ το 400άρι από στάση ερχόταν σε 15,6 δεύτερα, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία.
Διαβάστε επίσης – Toyota: Ο “βασιλιάς” της πατέντας! Η εταιρεία με τις περισσότερες καταχωρήσεις;
Το 2000GT (Grand Tour 2000) κινούνταν στην αιχμή των εξελίξεων και έφερε αλουμινένιο αμάξωμα, ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, τέσσερα δισκόφρενα και τροχούς κατασκευασμένους από μαγνήσιο -το πρώτο ιαπωνικό που συγκέντρωνε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μαζί.
Για πρώτη φορά το 2000GT είδε τα φώτα της δημοσιότητας ως πρωτότυπο στο Σαλόνι του Τόκιο το 1965 με το μοντέλο παραγωγής να λανσάρεται στην αγορά δύο χρόνια αργότερα, τον Μάϊο του 1967. Το 1969 η Toyota προχώρησε σε ένα μικρό facelift στο μοντέλο της, αλλάζοντας ελαφρώς το εμπρός μέρος αναφορικά με τη σχεδίαση των φλας και την τοποθέτηση μικρότερων προβολέων.
Η Toyota ήλπιζε αρχικά να πουλάει 1.000 coupe το μήνα (!), με την κατασκευή του 2000GT να πραγματοποιείται από την Yamaha στο εργοστάσιο της στη Iwata με το αμάξωμα να κατασκευάζεται σχεδόν στο χέρι.
Ο εμπορικός στόχος των Ιαπώνων τελικά αποδείχθηκε εξαιρετικά φιλόδοξος, αφού στα τρία χρόνια που κράτησε η παραγωγή του εμβληματικού coupe κατασκευάστηκαν συνολικά μόλις 337 αντίτυπα. Αυτό συντέλεσε τελικά στη τεράστια αξία που έχει σήμερα το ιαπωνικό μοντέλο, το οποίο καταφέρνει να φτάνει και να ξεπερνά σε αξία το ένα εκατομμύριο ευρώ όταν κάποιο από αυτά βγαίνει σε δημοπρασία, κάτι που το ανάγει ως το πιο πολύτιμο μοντέλο που προέρχεται από ασιατική χώρα.
Ένας από τους λόγους που συντέλεσαν στην εμπορική αποτυχία του coupe των Ιαπώνων ήταν και η εξαιρετικά υψηλή τιμή του, υψηλότερη και από εκείνη των Porsche και Jaguar της εποχής.
Πριν από το εμπορικό του λανσάρισμα, το 2000GT συμμετείχε με επιτυχία σε αρκετούς αγώνες εντός και εκτός ιαπωνικών συνόρων και έθεσε παράλληλα πολλά εθνικά και διεθνή ρεκόρ ταχύτητας και αυτό ανέβασε την εικόνα της Toyota σε όλο τον κόσμο, ως κατασκευαστή σοβαρών σπορ αυτοκινήτων.
Οι πιο διάσημες νίκες είναι εκείνες στον αγώνα Αντοχής των 1.000 χλμ. της Suzuka αλλά και στον 24ωρο του Fuji. Αναφορικά με τα 13 ρεκόρ FIA, ταχύτητας και αντοχής που πέτυχε το 2000GT, το πιο εντυπωσιακό ίσως είναι η μέση ωριαία ταχύτητα των 207,2 χλμ./ώρα που κατάφερε ένα 2000GT προετοιμασμένο από την Toyota σε διάστημα 72 ωρών στην πίστα δοκιμών Yatabe στην Ιαπωνία. Το ιαπωνικό μοντέλο “είδε” αγωνιστική δράση και στις Η.Π.Α. με τον θρυλικό Carroll Shelby να προετοιμάζει τρία αυτοκίνητα, τα οποία αγωνίστηκαν για μόλις μία χρονιά, το 1968.
Από τα 337 2000GT που είδαν το φως της παραγωγής, τα εννέα έφεραν έναν μεγαλύτερο κινητήρα στα 2,3 λίτρα, αλλά με χαμηλότερη απόδοση στους 140 ίππους λόγω της διαφορετικής κεφαλής που είχε έναν εκκεντροφόρο.
Δύο πρωτότυπα coupe μετατράπηκαν σε roadster από την ίδια την Toyota και έλαβαν μέρος στην ταινία James Bond “You Only Live Twice” (1967), που γυρίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της στην Ιαπωία, προσφέροντας στην Toyota διεθνή αναγνώριση. Μια εξαιρετικής ενέργειας μάρκετινγκ που έλαβε μέρος σχεδόν παράλληλα με το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου της. Το ένα από αυτά εξαφανίστηκε μυστηριωδώς…
Το 2000GT έβαλε τους Ιάπωνες με κάθε επισημότητα στην κατηγορία των sport coupe αξιώσεων ενώ έστρωσε παράλληλα το έδαφος και για τις μετέπειτα προσπάθειες στην κατηγορία, με πρώτη και καλύτερη την σημαντικά πιο προσιτή Celica.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!