Το μέγεθος ενός αυτοκινήτου και οι χώροι που διαθέτει μετράνε για πολλούς αγοραστές, ειδικά όταν υπάρχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, ή για όσους ασχολούνται με υπαίθριες δραστηριότητες. Οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις η επιλογή ενός SUV είναι η πιο κατάλληλη για να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις. Βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα ζητούμενα συνεπάγονται αρκετά χρήματα, τα οποία δεν διαθέτει όλος ο κόσμος.
Το Dacia Duster έρχεται να δώσει τη λύση, με τιμή λίγο πιο πάνω από τις 21.000 ευρώ. Συγκεκριμένα στην αρχική έκδοση 1.0 TCe 100 LPG Expression προσφέρεται από 21.280 ευρώ και είναι με διαφορά το πιο οικονομικό μικρομεσαίο SUV της αγοράς και μάλιστα με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο). Επίσης, είναι πιο προσιτό από την πλειοψηφία των μικρών SUV, ενώ στοιχίζει λιγότερα λεφτά ακόμα και από κάποια supermini.
Το πιο «μπόλικο» αυτοκίνητο σε αυτά τα λεφτά έχει μήκος 4.341 χλστ., πλάτος 1.804 χλστ., ύψος 1.693 χλστ. και μεταξόνιο 2.673 χλστ. Παράλληλα το μυώδες παρουσιαστικό του τονίζουν τα φουσκώματα στα φτερά, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ. δίνει τη δυνατότητα πιο άνετης κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Στο εσωτερικό του θα φιλοξενηθούν πολύ άνετα τέσσερα άτομα με ύψος άνω του κανονικού, λόγω του αρκετού αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια, με έναν ακόμα να βολεύεται χάρη στο αρκετό ωφέλιμο πλάτος των 1.416 χλστ. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα. Παρότι πρόκειται για το μικρομεσαίο SUV με τη χαμηλότερη τιμή, από την αρχική έκδοση Expression δεν του λείπει κάτι πολύ ουσιαστικό σε εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αισθητήρα φωτός
- Οθόνη infotainment 8 ιντσών
- Προβολείς ομίχλης
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι – θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι – λεβιές ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Journey, η τιμή του Duster 1.0 TCe 100 LPG παραμένει πολύ χαμηλή, από 22.980 ευρώ. Στον εξοπλισμό προστίθενται σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων, τέσσερις κάμερες περιμετρικής θέασης, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, πλοήγηση, κάθισμα οδηγού με οσφυϊκή ρύθμιση, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αρθρωτές ράγες οροφής, γκρι διακοσμητικά εξωτερικά και στο εσωτερικό.
Την οικονομία που παρέχει το Duster 1.0 TCe 100 LPG, ενισχύει σημαντικά η επιλογή του υγραερίου ως καύσιμο. Με πραγματική συνδυαστική κατανάλωση 9,6 λτ./100 χλμ. και μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,888 ευρώ/λτ., το κόστος για τον οδηγό για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύει, είναι μόλις 8,5 ευρώ, δηλαδή λιγότερα από υβριδικά αυτοκίνητα. Το ρεζερβουάρ των 49 λίτρων του υγραερίου (+50 λτ. βενζίνης) εξασφαλίζει αρκετά χιλιόμετρα αυτονομίας (πάνω από 500 χλμ.), ενώ πρατήρια με υγραέριο υπάρχουν σχεδόν παντού. Με το υγραέριο η απόδοση του κινητήρα είναι υψηλότερη (100 hp και 170 Nm), ενώ μαζί με το κατάλληλης κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο, το μοτέρ παρουσιάζει πολύ καλή ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές και κρατά σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι.
Στα θετικά γνωρίσματα του Dacia Duster ανήκει και το πολύ καλό πάτημα του στο δρόμο, όπου παρά το «μπόι» του είναι σταθερό και ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους, με λογικές κλίσεις στις στροφές και ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων κατά το πέρασμα από ανωμαλίες των δρόμων. Επιπρόσθετα τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και τα αρκετά παράθυρα ευνοούν την ορατότητα και ενισχύουν τις ανέσεις των επιβατών.
Κινητήρας | 1.0 TCe LPG |
Καύσιμο | Βενζίνη/LPG |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400 / 100/4.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200 / 170/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,1/13,8 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 166/168 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,8/9,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 142/126 |
Βάρος (κιλά) | 1.258 |
*Δοκιμής |
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!