Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για την καθολική λειτουργία νέου συστήματος Αυτοματοποιημένων Ελέγχων Προσαύξησης Περιουσίας μέσω του οποίου οι εφορίες αποκτούν άμεση πρόσβαση στα δεδομένα τραπεζικών καταθέσεων, θυρίδων, χορηγήσεων, επενδύσεων ακόμη και των ηλεκτρονικών πορτοφολιών για τους φορολογούμενους που ελέγχει για φοροδιαφυγή και μαύρο χρήμα.
Το νέο σύστημα έχει τεθεί σε πιλοτική λειτουργία και άρχισε να δέχεται πληροφορίες από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές μεταξύ ΑΑΔΕ, Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων θα ενεργοποιηθεί, ενώ πριν το καλοκαίρι στο νέο σύστημα θα ενταχθούν και τα υπόλοιπα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ειδικότερα μέσω του «Bank Account Nexus Crosscheck APPplication – BANCAPP» ή επί το ελληνικότερο «Ειδικό Λογισμικό Αυτοματοποιημένου Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας» (ΕΛΑΕΠΠ) θα ξεκινήσει η αντιπαραβολή με τα εισοδήματα που δηλώνουν 8,5 εκατ. πολίτες στην Εφορία προκείμενου να εντοπιστούν διαδρομές «μαύρου χρήματος». Το σύστημα θα επιτρέπει στους φοροελεγκτές να «μπαίνουν» στους τραπεζικούς λογαριασμούς, τις θυρίδες και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και θα λαμβάνουν αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες για τους ελεγχόμενους.
Συγκεκριμένα, μόλις εκδοθεί μια εντολή ελέγχου εισοδήματος και περιουσίας για έναν φορολογούμενο, θα αποστέλλεται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, αίτημα για άρση τραπεζικού απορρήτου. Σε διάστημα δύο ημερών η ΑΑΔΕ θα έχει τις σχετικές απαντήσεις για τους τραπεζικούς λογαριασμούς και περιουσιακά στοιχεία της τελευταίας πενταετίας.
Τα στοιχεία αυτά θα διασταυρώνονται με τις φορολογικές δηλώσεις προκειμένου να διαπιστωθεί αν το ύψος της κινητής περιουσίας και οι δαπάνες διαβίωσης δικαιολογούνται από τα εισοδήματα που εμφανίζουν στην εφορία. Σε περίπτωση που δεν καλύπτονται θα θεωρείται αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας και το υπερβάλλον ποσό θα φορολογείται με συντελεστή 33%.
Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι από την ΑΑΔΕ
Με την έκδοση εντολής ελέγχου το αίτημα προωθείται αυτόματα από την ΑΑΔΕ μέσω του κόμβου ηλεκτρονικής διασύνδεσης και επικοινωνίας στα πιστωτικά ιδρύματα και σε όλα τα υπόχρεα πρόσωπα.
Οι τράπεζες υποχρεούνται σε απάντηση και αποστολή των αρχείων εντός δύο εργάσιμων ημερών, με εξαίρεση στις περιπτώσεις που το αίτημα καταλαμβάνει ελεγχόμενο διάστημα μεγαλύτερο των πέντε ετών, οπότε και η αποστολή των αρχείων θα γίνεται εντός πέντε εργάσιμων ημερών.
Η επικοινωνία των αιτημάτων μεταξύ της ΑΑΔΕ και των υπόχρεων προσώπων θα πραγματοποιείται μέσω των υποδομών της «Τειρεσίας». Η πληροφορία που ανταλλάσσεται μέσω των καναλιών διαβίβασης της «Τειρεσίας» αφορά τα στοιχεία των ελεγχομένων.
Για την άρση του απορρήτου, μέσω του νέου συστήματος απαιτείται η γνώση και συμπλήρωση του ΑΦΜ του φυσικού ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας για το οποίο πραγματοποιείται η άρση του τραπεζικού απορρήτου, ενώ για την υποβολή αιτήματος άρσης πρέπει να έχουν προηγηθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες έγκρισης της άρσης του τραπεζικού απορρήτου που προβλέπεται για τις ελεγκτικές υπηρεσίες.
Τα τραπεζικά δεδομένα αποκτά αυτόματη πρόσβαση ο φοροελεγκτικός μηχανισμός:
- Καταθέσεις
- Προθεσμιακές καταθέσεις
- Χορηγήσεις
- Επενδυτικούς λογαριασμούς
- Αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα, μετοχές, τραπεζοασφάλιστρα, παράγωγα, Repos
- Πιστωτικές κάρτες
- Τραπεζικές θυρίδες
- Λογαριασμούς πληρωμών
- Προπληρωμένες κάρτες
- Ηλεκτρονικά πορτοφόλια
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!