Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας παιρνούν ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων, οι οποίες μέχρι πρόσφατα μεσουρανούσαν.
Τον δικό τους «χρυσό αιώνα» διανύουν SUV, τα οποία έχουν αναδειχθεί στη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων, όπως αποδεικνύεται και από τις ταξινομήσεις τους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (Δ.Ο.Ε.), το 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο πωλήθηκαν 75 εκατ. αυτοκίνητα, τα μισά σχεδόν εκ των οποίων ήταν SUV, με το μερίδιό τους να ανέρχεται σε 46%.
Τα SUV έχουν τύχει της αμέριστης εκτίμησης του αγοραστικού κοινού, μιας και προσφέρουν -μεταξύ άλλων- καλούς χώρους, αξιοπρεπείς εκτός δρόμου ικανότητες και υπερυψωμένη θέση οδήγησης η οποία ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού το αίσθημα ασφαλείας των επιβατών.
Όπως είναι κατανοητό, η «τρέλα» που επικρατεί γύρω από τα SUV έχει επισκιάσει κάποιες κατηγορίες οχημάτων. Πρόκειται για οχήματα που μολονότι κάποτε μεσουρανούσαν, πλέον πνέουν τα λοίσθιά τους και δείχνουν πως σύντομα θα πάρουν την… άγουσα για τα αποδυτήρια.
Η κατηγορία αυτοκινήτων που υποφέρει περισσότερο στον τομέα των πωλήσεων, μετά την «εξαφάνιση» των πολυμορφικών (MPV) εδώ και μερικά χρόνια, είναι αναμφίβολα τα σεντάν.
Ξεκινώντας με τη μεσαία κατηγορία των σεντάν, τα οποία άλλωστε είχαν εμφανίσει μέχρι και τα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 2000 πολύ υψηλά νούμερα πωλήσεων και στη χώρα μας, η άφιξη των SUV τα έθεσε σταδιακά στο περιθώριο και σήμερα, πολλές πρώην δημοφιλείς προτάσεις δεν υπάρχουν στις επιλογές του κοινού.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν μοντέλα όπως τα Toyota Avensis, Ford Mondeo και πιο πρόσφατο, το Volkswagen Passat, τα οποία αποσύρθηκαν από τους καταλόγους των εταιρειών. Ειδικά για το Passat, το μοντέλο απέκτησε νέα γενιά ωστόσο σε αυτή υπάρχει μόνο στέισον επιλογή και όχι σεντάν.
Ίδια είναι και η μοίρα των μικρομεσαίων σεντάν, τα οποία και αυτά μπήκαν στο περιθώριο, με αποτέλεσμα αρκετές προτάσεις που γνωρίσαμε τα περασμένα χρόνια (Honda Civic Sedan, Volkswagen Jetta, SEAT Toledo, Nissan Tiida κ.ο.κ.) να μείνουν χωρίς αντικαταστάτη.
Μία ακόμα κατηγορία που σημείωσε πτώση στις συνολικές της πωλήσεις είναι τα μικρά οικογενειακά hatchback. Εκεί συναντούμε μοντέλα που είτε έχουν πάρει ήδη την άγουσα για τα αποδυτήρια, για παράδειγμα η Alfa Romeo Giulietta, είτε παρουσιάζουν σημαντική πτώση στις πωλήσεις τους.
Αναντίλεκτα, η τελευταία κατηγορία αφορά μοντέλα που ξεχωρίζουν για την απόδοσή τους στους τομείς που μετράνε περισσότερο τα τελευταία χρόνια (κατανάλωση κ.α.), αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές επιλέγουν αντί για αυτά, τα μεγαλύτερα και πιο πρακτικά crossover και SUV.
Εν κατακλείδι, τα SUV επελαύνουν, παρασύροντας στο διάβα τους τις κατηγορίες αυτοκινήτων που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και επιθυμίες ενός αγοραστικού κοινού που μέρα με τη μέρα γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό ζητώντας ολοένα και πιο πολλά.
Διαβάστε επίσης:
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!