Υψηλό 17 ετών καταγράφουν οι αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγάλης χωρητικότητας κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τους Έλληνες και τους Κινέζους εφοπλιστές να κυριαρχούν στις συναλλαγές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons, μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου άλλαξαν χέρια capesizes αξίας 1,46 δισ. δολαρίων, σε 45 συναλλαγές. Πρόκειται για το δεύτερο πιο δραστήριο τρίμηνο από το β’ τρίμηνο του 2007, που είχαν καταγραφεί 20 συμφωνίες αξίας 2,01 δισ. δολαρίων.
Σε πρόσφατη ανάλυση της η Veson Nautical είχε επισημάνει ότι οι αξίες των φορτηγών πλοίων αυξάνονται ολοένα και περισσότερο φέτος, σε όλες τις ηλικίες και κατηγορίες, με τους τύπους των capesize και supramax να πρωταγωνιστούν.
Με βάση τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία, μόνο τον Φεβρουάριο του 2024 ολοκληρώθηκαν 33 πωλήσεις Capesize σε σύγκριση με μόλις 9 τον Φεβρουάριο του 2023, αύξηση περίπου 267%. Για τον τομέα Supramax, αυτός ο αριθμός αυξήθηκε κατά περίπου 20%.
Η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου είναι μία από τις εταιρείες με τις μεγαλύτερες σε αξία συναλλαγές μεγάλων bulkers, αφού σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές εξαγόρασε τέσσερα capesize που ανήκαν στην Polaris Shipping της Νότιας Κορέας, στη συνολική τιμή των 262 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking απέκτησε τα χωρητικότητας 209,500 dwt Solar Pride και Solar Quantum, κατασκευής 2020 και τα χωρητικότητας 208,900 dwt Solar Nova και Solar Oak (κατασκευής 2021).
Παράλληλα, η εταιρεία έχει πουλήσει δύο από τα παλαιότερα capesize του στόλου της.
H ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου εξαγόρασε από την 2020 Bulkers δύο capesise, τα χωρητικότητας 208,000 dwt, Bulk Shanghai και Bulk Seoul (κατασκευής 2019), στη συνολική τιμή των 127,5 εκατ. δολαρίων.
Συμφωνία για την απόκτηση δύο μεγάλων φορτηγών πλοίων, κατασκευής 2010 και 2011, έκλεισε τον Φεβρουάριο η ναυτιλιακή Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα. Το κόστος εξαγοράς ανήλθε συνολικά στα 52,8 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους αναμένεται τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.
Στην εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου capesize προχώρησε η ναυτιλιακή η Goldenport Shipmanagement, επικεφαλής της οποίας είναι ο Γιάννης Δράγνης. Επιστρέφοντας στα μεγάλα bulkers μετά από αρκετά χρόνια.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία απέκτησε στο Mineral Gent, χωρητικότητας 175,200 dwt και κατασκευής 2011, έναντι 26,3 εκατ. δολαρίων.
Η Seanergy Maritime, η μοναδική εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου capesize, προχώρησε, στην εξαγορά ενός capesize χωρητικότητας 181,400 dwt, που κατασκευάστηκε το 2013. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 33,7 εκατ. δολάρια. Το πλοίο θα μετονομαστεί σε Iconship.
Άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν σπεύσει από τις αρχές του έτους να πουλήσουν μεγάλα φορτηγά πλοία, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές τιμές, στο πλαίσιο της ανανέωσης των στόλων τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, η οποία έχει προχωρήσει στην πώληση τεσσάρων capesise και δύο supramax κατασκευής μεταξύ 2004 και 2013, έναντι ποσού περίπου 11ο εκατ. δολαρίων.
Στην πώληση του παλαιότερου capesize του στόλου της προχώρησε η εταιρεία Minerva Marine συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου.
Σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, πρόκειται για το capesize Sapientza, χωρητικότητας 177,736 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2008. Οι αγοραστές είναι Κινέζοι, κατά την ναυλομεσιτική, ενώ το τίμημα ανήλθε στα 22 εκατ. δολάρια.
Επίσης, η Transmed Maritime του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά πούλησε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το νεότευκτο capesize Capt Tasos κατασκευής 2023 και χωρητικότητας 182,288 dwt, στην δανέζικη ναυτιλιακή Norden, έναντι 70,5 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη:
H Μύκονος υποδέχθηκε το Celestyal Discovery
Φόρουμ Δελφών: Η ομιλία της Μελίνας Τραυλού συγκεντρώνει παγκόσμιο ενδιαφέρον
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!