Η Tesla έβλεπε εδώ και χρόνια να μην έχει αντίπαλο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι Κινέζοι αποτελούν έντονα μέρος της πραγματικότητας στην παγκόσμια αγορά και η BYD έχει φέρει μία τεράστια πρόκληση στο μέχρι πρότινος μονοπώλιο.
Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνίστηκε στα ίσα την Tesla πέρυσι, καταλαμβάνοντας το 16,5% στο σύνολο των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Παρόλα αυτά, η εταιρεία Ίλον Μασκ κατάφερε ξανά να παραμείνει στην κορυφή, σημειώνοντας 18,2%.
Το 2024, η ιστορία έχει αλλάξει, όμως όχι άρδην. Η Tesla παραμένει στην κορυφή και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς ανακοίνωσε την πώληση 386.810 μονάδων κατά τη διάρκειά του. Όμως, ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε πτώση της τάξης του 9% συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι (είχε πουλήσει 423.000 αυτοκίνητα).
Οι αναλυτές της FactSet έμειναν έκπληκτοι με τη χαμηλότερη επίδοση, λόγω του ότι είχαν υπολογίσει η Tesla να έχει δει αύξηση και όχι μείωση. Για την ακρίβεια, η αμερικανική εταιρεία είχε 15% λιγότερες πωλήσεις από ό,τι είχαν υπολογίσει οι αναλυτές.
Δεν αποκλείεται η πτώση να οφείλεται στις πολλές αυξομειώσεις τιμών των μοντέλων της που έχει κάνει η Tesla από πέρυσι. Υπενθυμίζουμε, ότι το best seller Model Y είχε σταδιακά όλο και χαμηλότερη τιμή το 2023, ενώ πρόσφατα αυξήθηκε ελαφρώς.
Παρά την μικρή αυτή αποτυχία, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή. Η BYD επικράτησε της Tesla για πρώτη φορά κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και η αμερικανική μάρκα πήρε πίσω την πρωτιά αυτό το τρίμηνο.
Ο κινεζικός όμιλος παρέδωσε 300.114 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2024, που μεταφράζεται σε πτώση 43% (!) συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αν αναλογιστούμε ότι η Tesla πούλησε 386.810 αυτοκίνητα, τότε δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη ότι οι Αμερικανοί κυριαρχούν ακόμα στην παγκόσμια αγορά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!