Connect with us

Hi, what are you looking for?

Αυτοκίνητο

Οι κινεζικές επιδοτήσεις φοβίζουν και την Ε.Ε.

Οι κινεζικές επιδοτήσεις φοβίζουν και την Ε.Ε.


Σε κοινό αγώνα για την αντιμετώπιση του αθέμιτου οικονομικού επεκτατισμού της Κίνας κάλεσε τους Ευρωπαίους η Αμερικανίδα υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν ενώ χτύπησε καμπανάκι προς τις τράπεζες της Ε.Ε. για πιθανές κυρώσεις αν συνεχίσουν να κάνουν δουλειές στη Ρωσία.

Μιλώντας χθες στη Σχολή Οικονομικών και Διοίκησης της Φρανκφούρτης -η οποία την ανακήρυξε επίτιμη διδάκτορα- η Γέλεν προσπάθησε να αναδείξει τη σημασία και τη δύναμη της Διατλαντικής Συμμαχίας προκειμένου να πείσει τους Ευρωπαίους να ακολουθήσουν πιστά την Ουάσινγκτον στις πολιτικές της έναντι της Κίνας και της Ρωσίας. Επισήμανε τα τεράστια οικονομικά οφέλη που απολαμβάνουν οι δύο σύμμαχοι, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι ΗΠΑ και Ε.Ε. είναι μεταξύ τους οι μεγαλύτεροι εμπορικοί και επενδυτικοί εταίροι, με αμφίδρομο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών ύψους 1,4 τρισ. δολαρίων και συνδυασμένες άμεσες ξένες επενδύσεις που ξεπερνούν τα 5 τρισ. δολάρια. «Οι πρόσφατες επενδύσεις της Microsoft στη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένα από τα αμέτρητα παραδείγματα», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι και από την άλλη πλευρά «οι εξαγωγές των ΗΠΑ στην Ε.Ε. υποστηρίζουν σχεδόν 2 εκατομμύρια αμερικανικές θέσεις εργασίας».

Πατώντας σε αυτές τις διαπιστώσεις, η Γέλεν κάλεσε την Ε.Ε. να παρέμβει επειγόντως για να περιορίσει τα αυξανόμενα επίπεδα εξαγωγών των φθηνών προϊόντων της κινεζικής πράσινης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών συλλεκτών και των ανεμογεννητριών, ωθώντας τους Ευρωπαίους ηγέτες να προχωρήσουν επί της ουσίας σε έναν εμπορικό πόλεμο πλήρους κλίμακας.

Ταυτόχρονα, προέτρεψε τα στελέχη των γερμανικών τραπεζών να εντείνουν τις προσπάθειες συμμόρφωσης με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί σε βάρος της Ρωσίας και να σταματήσουν τις προσπάθειες παράκαμψής τους έτσι ώστε να μην κινδυνεύσουν από πιθανές δευτερογενείς κυρώσεις των ΗΠΑ που θα τους αποκόψουν την πρόσβαση στο δολάριο.

Η Αμερικανίδα υπουργός προειδοποίησε ότι οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους στη Δύση οφείλουν να αντιδράσουν με «ενιαίο τρόπο», καθώς η αυξανόμενη παραγωγή της Κίνας αποτελεί απειλή για τις βιομηχανίες σε όλες τις αγορές τους. «Η βιομηχανική πολιτική της Κίνας μπορεί να φαίνεται απόμακρη καθώς καθόμαστε εδώ σε αυτή την αίθουσα, αλλά αν δεν ανταποκριθούμε στρατηγικά και με ενιαίο τρόπο, η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τόσο στις χώρες μας όσο και σε όλο τον κόσμο θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο», είπε στο ακροατήριό της όπου μεταξύ άλλων ήταν και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ.

Οι επισημάνσεις της Γέλεν έρχονται λίγες μόνο ημέρες μετά την απόφαση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν για αύξηση των δασμών σε εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα, αξίας 18 δισ. δολαρίων, μεταξύ των οποίων και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο 100%.

Η Ε.Ε., η οποία πουλά μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών στην Κίνα απ’ ό,τι οι ΗΠΑ, ακολουθεί έως τώρα πολιτική μείωσης των κινδύνων αντί της αποσύνδεσης. Ελπίζει ότι η προσέγγισή της, που περιλαμβάνει έρευνες σε περισσότερους από 20 εμπορικούς τομείς, θα «μαζέψει» κάπως το Πεκίνο. Ωστόσο, το τελευταίο έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα προβεί σε αντίποινα σε περίπτωση που η Ε.Ε. χτυπήσει, με πιθανούς δασμούς στο γαλλικό μπράντι, το κρασί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα της Ε.Ε. Η πρόεδρος της Κομισιόν υπαινίχθηκε προχθές ότι η Ε.Ε. θα προχωρήσει σε επιβολή δασμών, όμως αυτοί δεν θα είναι του μεγέθους αυτών που εισήγαγαν οι ΗΠΑ. Διεμήνυσε ότι η έρευνα που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και ολοκληρώνεται στις αρχές του επόμενου μήνα για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι υπήρχαν «υπερβολικές επιδοτήσεις παραγωγής».

Συμμαχίες

Το περίεργο είναι πάντως ότι ένα μέρος των επιδοτούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας προωθούν στις αγορές της Ε.Ε. και άλλων περιοχών της υφηλίου οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν έχει περάσει μία εβδομάδα από την ανακοίνωση του αμερικανο-ευρωπαϊκού ομίλου Stellantis -ο οποίος δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και της γαλλικής PSA- ότι από τον Σεπτέμβριο θα πουλά τα φθηνά ηλεκτρικά οχήματα της κινεζικής Leapmotor σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2024 σε Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ινδία-Ασία-Ειρηνικό. Αν πιστέψει κανείς όσα διατυμπανίζουν Γέλεν και Φον ντερ Λάιεν, ο εν λόγω όμιλος (στις τάξεις του οποίου ανήκουν μεταξύ άλλων και οι μάρκες αυτοκινήτων Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Chrysler, RAM, Dodge, Citroen, Opel, Peugeot, Vauxhall, Abarth, DS Automobiles) προωθώντας τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σαν να βγάζει τα μάτια του με τα ίδια του τα χέρια.

Ανάλογο σκεπτικισμό τροφοδοτεί και η χθεσινή αποκάλυψη έρευνας του αμερικανικού Κογκρέσου ότι μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης, όπως ΒMW, Jaguar, Land Rover και Volkswagen, όχι μόνο δεν κινδυνεύουν από την Κίνα αλλά αντίθετα κέρδιζαν χρησιμοποιώντας στην παραγωγή των οχημάτων τους απαγορευμένα φθηνά ανταλλακτικά κινεζικής εταιρείας η οποία εκμεταλλεύεται την καταναγκαστική εργασία των Ουιγούρων της ΒΔ Κίνας.

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Πολιτική

Ο Χάρης Δούκας τόνισε ότι μετά τις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ θα παντρευτεί τη σύντροφό του, Γεωργία Πολυτάνου. Ο δήμαρχος Αθηναίων μιλώντας στο Star,...

Οικονομία

Το σήμα της εκκίνησης για ένα νέο μεγάλο κύκλο επενδύσεων του Ομίλου στους τομείς των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ εντός κι εκτός Ελλάδας, έδωσε...

Αυτοκίνητο

του Νεκτάριου Διατσίδη   ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Ο Alessandro Di Mario με την Aprilia RS 660, είναι ο Πρωταθλητής του Twins Cup MotoAmerica για το...

Μαγαζίνο

Το μάρμαρο, είναι ένα πολύ δημοφιλές οικοδομικό υλικό εδώ και χιλιάδες χρόνια, το οποίο εκτιμάται για την ομορφιά, το στυλ και την κομψότητά του...