Από το προσεχές καλοκαίρι, οι οδηγοί θα πρέπει εξοικειωθούν με έναν αρκετά ενοχλητικό, αλλά και ιδιαίτερα χρήσιμο, ήχο.
Αποφασισμένη να μειώσει τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους της είναι η Ευρώπη και στο πλαίσιο αυτό έχει θεσπίσει ένα σύνολο κανονισμών που θα τη βοηθήσουν να επιτύχει τον στόχο της,
Έμφαση έχει δοθεί -μεταξύ άλλων- σε κάποια συστήματα υποβοήθησης των οδηγών που έχουν αρχίσει να γίνονται υποχρεωτικά στα αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα Intelligent Speed Assistance (ISA) που όταν ο οδηγός υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύητας, παράγει ηχητική ειδοποίηση, υποδεικνύοντάς του με αυτό τον τρόπο ότι πρέπει να απομακρύνει το πόδι του από το γκάζι.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το συγκεκριμένο σύστημα πρέπει να ενσωματώνεται υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που παίρνουν έγκριση τύπου από τον Ιουλίου του 2022, ενώ από τον Ιούλιο του 2024 πρέπει να υπάρχει σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που διατίθενται προς πώληση.
Αναντίρρητα, το ISA θα έχει καθοριστική συμβολή στο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, μιας και θα παροτρύνει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα. Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την κατεξοχήν αιτία πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Για να… αναγκάσει, μάλιστα, τον οδηγό να απομακρύνει το πόδι του από το γκάζι, το σύστημα είναι προγραμματισμένο με τρόπο που ο ήχος του να είναι αρκετά ενοχλητικός, κάτι το οποίο έχει κατακριθεί από μια μεγάλη μερίδα οδηγών.
Παράλληλα, πολλοί υποστηρίζουν ότι το σύστημα δεν διακρίνεται πάντα για την αποτελεσματικότητά του, κάτι που σημαίνει ότι πολλές φορές μπορεί να προβεί σε εσφαλμένη αναγνώριση του ορίου ταχύτητας και επομένως να παράγει ειδοποίηση χωρίς λόγο.
Αυτό διότι, ο ενσωματωμένος ψηφιακός χάρτης που φέρουν τα οχήματα και φροντίζει σε μεγάλο βαθμό για την αναγνώριση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους δεν είναι πάντα ενημερωμένος.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ανεξάρτητου οργανισμού δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP, Andre Seeck, για να ανανεωθεί ο onboard ψηφιακός χάρτης απαιτείται περίπου ενάμισι έτος.
Παράλληλα, ο EuroNCAP, κατά την αξιολόγηση μοντέλων, από το 2023, δίνει υψηλότερη βαθμολογία σε όσα αυτοκίνητα έχουν χάρτες που ανανεώνονται ανά τρίμηνο.
Το σύστημα ISA, βέβαια, μπορεί να απενεργοποιηθεί, μέσω ειδικού μπουτόν που μπορεί να υπάρχει κάτω από το τιμόνι, ή ενδεχομένως μέσω του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Σημειώνεται ότι από τον Ιούλιο του 2024 υποχρεωτικά θα γίνουν και άλλα συστήματα όπως το σύστημα Σύστημα Ανγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Distraction and Drowsiness Recognition -DDR) και το το Προηγμένο Σύστημα Προειδοπήσης Απόσπασης Οδηγού (Advanced Driver Distraction Warning -ADDW).
Διαβάστε επίσης:
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!