Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μελέτη καταλήγει στο ότι οι κάτοχοι Tesla απολαμβάνουν μόλις το 64% της εργοστασιακής αυτονομίας μετά από μόλις τρία χρόνια – Tesla

Μελέτη καταλήγει στο ότι οι κάτοχοι Tesla απολαμβάνουν μόλις το 64% της εργοστασιακής αυτονομίας μετά από μόλις τρία χρόνια – Tesla


Ο λανθασμένος τρόπος υπολογισμού της αυτονομίας, πάντως, δίνει μια πολύ χειρότερη εικόνα από ό,τι ισχύει στην πραγματικότητα.

Ένα από τα βασικά θέματα που αφορούν τα ηλεκτρικά οχήματα και ενδεχομένως δεν τυγχάνει της απαιτούμενης προσοχής είναι η εξασθένηση της χωρητικότητας των μπαταριών τους με την πάροδο του χρόνου. 

Το ζήτημα είναι υπαρκτό, ακριβώς όπως και με τις μπαταρίες των κινητών, στις οθόνες των οποίων ίσως πολλοί από εσάς διαβάζουν αυτό το άρθρο. Καθώς οι μπαταριές παλιώνουν και διέρχονται από πολλαπλούς κύκλους φόρτισης, χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους. Νέα έρευνα της Recurrent επιχειρεί να αναλύσει τα υπάρχοντα δεδομένα, μελετώντας το τι συνέβη σε 12.198 οχήματα της Tesla, με τα αποτελέσματα να συντείνουν στο ότι τα αυτοκίνητα αυτά διατηρούν μέρος μόνο της διαφημιζόμενης αυτονομίας τους, πολύ πριν αποπληρώσουν οι περισσότεροι κάτοχοι τα δάνεια που πήραν για να τα αποκτήσουν.

Πριν προχωρήσουμε, να υπογραμμιστεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Recurrent αξιοποιώντας δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από το στόλο της. Συγκεκριμένα, συγκρίνει την αυτονομία αυτών των οχημάτων σε σχέση με την εργοστασιακή χωρητικότητα, όχι τη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου ή ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το όχημα.

Η Recurrent είναι σε θέση να προσδιορίζει τη διάρκεια της μπαταρίας αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει από 7.078 Model 3s και 5.120 Model Ys. Ενσωμάτωσε σχεδόν 1,6 εκατομμύρια παρατηρήσεις (γύρω στις 130 παρατηρήσεις ανά όχημα) προκειμένου να καθορίσει τη μέση αυτονομία σε επίπεδο στόλου, στην έκθεσή της.

Τα δεδομένα της Recurrent δείχνουν ότι, μετά από περίπου τρία χρόνια (γύρω στο όριο των 1.100 ημερών), το μέσο Tesla Model 3 και Model Y επιτυγχάνει μόλις το 64% της αρχικής, εργοστασιακής αυτονομίας.

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι, τα Tesla που παρατηρήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας της Recurrent, σε κανένα σημείο δεν φαίνεται να πλησιάζουν τη διαφημιζόμενη εργοστασιακή αυτονομία. Ακόμη και στα 0 χιλιόμετρα, τα αυτοκίνητα πιάνουν περίπου 70% με 72,5% της διαφημιζόμενης αυτονομίας. Αυτό σημαίνει πως ένα Tesla Model 3 Performance του 2023, με μηδέν χιλιόμετρα, το οποίο εμφανίζεται να διαθέτει 500 χιλιόμετρα αυτονομίας, στην έρευνα της Recurrent φαίνεται να πιάνει περίπου 370 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, βάσει των παραπάνω διαγραμμάτων.

Το πρόβλημα αυτό δεν εντοπίζεται μόνο στα οχήματα της Tesla. “Το βασικό πρωτόκολλο δοκιμών της EPA κάνει λάθος σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα”, αναφέρει η Recurrent. Δεν συνυπολογίζει τις αλλαγές της θερμοκρασίας ή την οδήγηση σε ταχύτητες άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ επιτρέπει ρυθμίσεις από τους κατασκευαστές.

Η βασική παράμετρος εδώ είναι τo δέλτα μεταξύ της αυτονομίας που επιτυγχάνεται με καινούργιο αυτοκίνητο εφοδιασμένο με νέα μπαταρία και πόση αυτονομία διατηρεί μετά από τρία χρόνια, ανεξάρτητα από τα συνολικά χιλιόμετρα που έγραψε το όχημα, καθώς το στοιχείο αυτό δεν αποτυπώνεται στους παραπάνω πίνακες. Αυτό το ποσοστό φαίνεται πως κυμαίνεται μεταξύ 6% και 8,5% πριν ισορροπήσει στα τρία χρόνια, επίδοση όχι και τόσο άσχημα.

Τα δεδομένα της Recurrent δείχνουν επίσης ότι τα Tesla δεν φαίνεται να επηρεάζονται εξίσου από την ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα, όπως τα οχήματα ορισμένων άλλων εταιριών, πράγμα θετικό για όσους θα ήθελαν να κάνουν μεγάλα ταξίδια και δεν έχουν πρόσβαση σε φόρτιση Επιπέδου 1 ή Επιπέδου 2 στο σπίτι.

Μετά τη δημοσίευση του άρθρου αυτού, ο Μάρτιν Βιέκα, αντιπρόεδρος της Tesla αρμόδιος για την επικοινωνία με τους επενδυτές, ο οποίος τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την εταιρία, απάντησε στο InsideEV με ανάρτησή του στο Χ, όπου εμφανίζεται πίνακας με τα αποτελέσματα έρευνας την οποία πραγματοποίησε η Tesla.

H Tesla υπολογίζει τη διατήρηση της αυτονομίας της μπαταρίας σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχει γράψει το όχημα, ενώ η έρευνα της Recurrent καταγράφει την παρατηρούμενη πραγματική αυτονομία (σε σύγκριση με την εκτιμούμενη αυτονομία βάσει του προτύπου της EPA), σε σχέση με την ημερολογιακή ηλικία της μπαταρίας ενός οχήματος.

Παρότι η μελέτη που δημοσίευσε ο Βιέκα δεν συγκρίνει ακριβώς όμοια πράγματα, δείχνει ότι ένα Tesla εμφανίζει μέση διατήρηση χωρητικότητας άνω του 80% με το όχημα να έχει γράψει πάνω από 240.000 χιλιόμετρα.



  • Haha


    9

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Ο προϋπολογισμός του 2025, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 2,4% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος στο 147,5% της ΑΕΠ. Παράλληλα,...

ΚΟΣΜΟΣ

Τις τελευταίες ώρες ο Ρώσος πρόεδρος συνομιλεί με έναν ξένο ηγέτη, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Υπάρχει η υπόθεση πως...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το debate των υποψήφιων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που διεξήχθη στην ΕΡΤ, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία. Οι τέσσερις υποψήφιοι, ο Απόστολος Γκλέτσος,...