Σχετικά με το συμβάν, αναφέρεται ότι χθες (7/10) το βράδυ, στις 9.00μμ, στο κτίριο Γ’ των φοιτητικών εστιών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος εξαιτίας πτώσης του ενός ασανσέρ. Στο κτίριο, έσπευσαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιος κάλεσε το ασανσέρ να κατέβει, όμως λόγω βλάβης, σταμάτησε μεταξύ δύο ορόφων. Ο κρότος προκλήθηκε από την πτώση εξαρτημάτων αλλά τα φρένα λειτούργησαν και η καμπίνα σταμάτησε. Ευτυχώς, δεν βρίσκονταν μέσα φοιτητές, κανείς δεν τραυματίστηκε.
Η κυρία Ροκοφύλλου, πρόεδρος στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης), του αρμόδιου οργανισμού για τις φοιτητικές εστίες, μίλησε αποκλειστικά στο protothema.gr, σχετικά, ενώ μοιράστηκε κατά προτεραιότητα και την ανακοίνωση, που εξέδωσε η ίδια.
«Συνεργαζόμαστε με μία από τις καλύτερες και πιο αξιόπιστες εταιρείες στην Ελλάδα, την OTIS Hellas, που κάνει συντήρηση των ανελκυστήρων δύο φορές το μήνα σε όλες τις εστίες, που ελέγχει το Ίδρυμα. Το κυριότερο, μετά το διαγωνισμό που είχε προηγηθεί της θητείας μου για την επισκευή και τη συντήρηση των ανελκυστήρων, στο πλαίσιο του οποίου προκρίθηκε η συγκεκριμένη εταιρεία, πήραν πιστοποίηση όλες οι εστίες από την εταιρεία TUV Austria. Υπάρχει, επομένως, πιστοποίηση για την καλή λειτουργία όλων των ανελκυστήρων των εστιών. Σημειωτέο, στο Αριστοτέλειο, υπάρχουν τέσσερα κτίρια φοιτητικών εστιών και εξυπηρετούνται συνολικά, περίπου 1.000 φοιτητές – στη Γ΄εστία υπάρχουν 351 κλίνες».
Σε ό,τι αφορά διαμαρτυρίες, που ακούστηκαν από φοιτητές για ανεπαρκή ή ανύπαρκτη συντήρηση, η κυρία Ροκοφύλλου δηλώνει: «Έχω τα σχετικά έγγραφα, όλες τις πιστοποιήσεις. Δύο φορές το μήνα, σε κάθε εστία, γίνεται ανελλιπώς η συντήρηση των ανελκυστήρων. Έχουμε τα τιμολόγια, τις βεβαιώσεις της επιτροπής παρακολούθησης των εργασιών».
Όσο για το συμβάν, η ίδια θα πει: «Λειτούργησαν τα φρένα, το ασανσέρ σταμάτησε μεταξύ ορόφων. Προσωπικά, ενημερώθηκα για το συμβάν από τον πρόεδρο των εστιακών φοιτητών χθες το βράδυ, ο οποίος με πήρε τηλέφωνο – δεν με ειδοποίησε κανένας άλλος. Έχω πολύ καλή σχέση με τους εστιακούς φοιτητές! Αργά χθες βράδυ, πήγαν στο σημείο τεχνικοί από την εταιρεία, που κάνει τη συντήρηση αλλά επειδή η Πυροσβεστική είχε αποκλείσει το χώρο, δεν ήταν σε θέση να ελέγξουν τι ακριβώς έγινε. Θεωρούν ότι έσπασε κάποιο εξάρτημα, κάποιο ακρόμπαρο και πέφτοντας, προκλήθηκε ο τεράστιος θόρυβος που ακούστηκε – δεν έπεσε η καμπίνα του ασανσέρ, αυτή σταμάτησε».
Οι επόμενες κινήσεις, στις οποίες σκοπεύει να προβεί η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχουν ως εξής: «Ξεκινάμε κανονική έρευνα για το τι συνέβη, είμαστε σε αναμονή του πορίσματος της Πυροσβεστικής. Νομικά, είμαστε απόλυτα καλυμμένοι – έχουμε την πιστοποίηση, τη συντήρηση, τις συμβάσεις με μεγάλες εταιρείες. Στέλνω και ένα τεχνικό σύμβουλο για να ελέγξει τι έχει συμβεί. Και βεβαίως, δεν αποκλείω τις νομικές ενέργειες κατά της εταιρείας, γιατί όταν φροντίζουμε για τη συντήρηση δύο φορές το μήνα, μας διαβεβαιώνουν ότι όλα γίνονται σωστά και ξαφνικά σπάει ένα ακρόμπαρο στο ασανσέρ… η εταιρεία λέει ότι δεν κινδύνευσε κανείς, γιατί λειτούργησαν τα φρένα, σταμάτησε η καμπίνα, οπότε και μέσα να ήταν κάποιος, δεν θα διέτρεχε κίνδυνο… Παράλληλα, όμως, σκοπεύω να στείλω και ένα εξειδικευμένο συνεργείο από άλλη εταιρεία, για να διαπιστώσουν τι έχει συμβεί. Έχω, επίσης, ζητήσει να γίνει σε όλους τους ανελκυστήρες, όλων των εστιών αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ, συντήρηση. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός χρήζει διερεύνησης».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ:
«Η ασφάλεια των φοιτητών που διαμένουν στις φοιτητικές εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για εμάς.
Η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Άννα Ροκοφύλλου ενημερώθηκε χθες 7/10/2024 αργά το βράδυ, για το περιστατικό πτώσης κλωβού ανελκυστήρα στη Γ’ Φοιτητική Εστία Θεσσαλονίκης.
Στον ανελκυστήρα την ώρα του συμβάντος, ευτυχώς, δεν υπήρχε κανένας φοιτητής. Άμεσα, με προσωπική της εντολή, ξεκίνησε έρευνα ώστε να διευκρινιστούν επακριβώς τα αίτια της πτώσης, να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες και να διασφαλιστεί ότι δε θα επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοιο περιστατικό. Επιπλέον, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ προτίθεται να ζητήσει έρευνα και από ανεξάρτητο εξειδικευμένο φορέα, ο οποίος θα εκδώσει επίσης δικό του πόρισμα, ώστε να διασφαλιστεί το αντικειμενικότερο της διαδικασίας.
Πρέπει να επισημάνουμε ότι στο πλαίσιο της ασφαλούς λειτουργίας των φοιτητικών εστιών, όσον αφορά στην επισκευή και συντήρηση των ανελκυστήρων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είχε προκηρύξει από το Σεπτέμβριο του 2022 διαγωνισμό, ο οποίος επικυρώθηκε στην εγνωσμένης αξιοπιστίας εταιρεία OTIS.
Οι εργασίες επισκευής από την εταιρεία ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 2023, οπότε και πιστοποιήθηκαν αρμοδίως οι ανελκυστήρες, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, από την πλέον αναγνωρισμένη εταιρεία TUV Austria με ISO πιστοποιητικά, τα οποία λήγουν το 2026.
Από 1/8/2023, μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση.
Από την σύμβαση που έχει υπογράψει με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η εταιρεία OTIS έχει την υποχρέωση να συντηρεί –και το πράττει, όπως πιστοποιείται και από τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται κάθε μήνα – τους ανελκυστήρες στις εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ.
Η σύμβαση προβλέπει μάλιστα τακτική συντήρηση δύο φορές το μήνα από πιστοποιημένους τεχνίτες και έκτακτες συντηρήσεις, όποτε απαιτηθεί, εντός 24ωρών.
Σύμφωνα με την Πρόεδρο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Άννα Ροκοφύλλου «Μέγιστη προτεραιότητα μας είναι η ασφάλεια των φοιτητών που διαβιούν στις εστίες. Για το λόγο αυτό τηρούμε απόλυτα όσα προβλέπει η νομοθεσία κι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα όσον αφορά τους ελέγχους, τις συντηρήσεις κι επισκευές, καθώς και τις πιστοποιήσεις του εξοπλισμού των εγκαταστάσεων».
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!