Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ιστορίες πίσω από ιταλικά λογότυπα και εμβληματικά αυτοκίνητα (pics)

Ιστορίες πίσω από ιταλικά λογότυπα και εμβληματικά αυτοκίνητα (pics)


Εταιρείες όπως η Alfa Romeo, η Ferrari, η Lamborghini ή η Maserati έχουν γίνει θρύλοι και τα λογότυπά τους είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτά;

Στα ιταλικά, τα εμβλήματα με τα σήματα των εταιριών πάνω τους τα αποκαλούν «scudetti» που μεταφράζεται σε μικρές ασπίδες και κοσμούν τα σήματα μερικών εμβληματικών αυτοκίνητων όλων των εποχών. Όπως και οι εταιρείες που εκπροσωπούν, αυτά τα λογότυπα έχουν επίσης μια συναρπαστική ιστορία και το καθένα συμβολίζει πολλά περισσότερα από μια απλή μάρκα.

To newsauto έριξε μια ματιά στις ιστορίες πίσω από τα σήματα των Alfa Romeo, Ferrari, Lamborghini και Maserati για να ανακαλύψουμε πώς δημιουργήθηκαν.

Το λογότυπο της Alfa Romeo

Η ιστορία της εταιρείας ξεκινά το 1906 όταν ιδρύθηκε από τον Γάλλο επιχειρηματία Alexandre Darracq με τη βοήθεια αρκετών Ιταλών επενδυτών. Τέσσερα χρόνια αργότερα, μετονομάστηκε σε A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) και το 1915 ο μηχανικός εξόρυξης μετάλλων Nicola Romeo αγόρασε την επιχείρηση, αλλάζοντας το όνομά της σε Alfa-Romeo, ένα όνομα που παραμένει μέχρι σήμερα.

Το 1910, οι διευθύνοντες της μάρκας ανάθεσαν στον σχεδιαστή Romano Cattaneo να δημιουργήσει ένα διακριτικό λογότυπο για την εταιρεία και ο θρύλος λέει ότι εμπνεύστηκε από μια σειρά από σημαίες και σύμβολα που διακοσμούν το Castello Sforzesco στο Μιλάνο.

Ένα από αυτά ήταν το εθνόσημο της ευγενής οικογένειας Visconti, ένα biscione (χορτοφάγο φίδι σύμβολο του καλού και της ευημερίας στην Ιταλία) και το άλλο ήταν το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου, ένας κόκκινος σταυρός σε λευκό φόντο.

Ο Cattaneo πήρε αυτά τα δύο σύμβολα της πόλης και τα συνδύασε για να σχηματίσει το λογότυπο που έχει γίνει θρυλικό. Το σήμα έχει υποστεί μικρές τροποποιήσεις όλα αυτά τα χρόνια, αλλά σε μεγάλο βαθμό, το σχέδιο παραμένει το ίδιο σχέδιο μέχρι σήμερα.

To λογότυπο της Ferrari

Αναμφισβήτητα το πιο διάσημο λογότυπο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, το Cavallino Rampante (prancing horse) χρησιμοποιήθηκε σε ένα μαχητικό αεροπλάνο πολύ πριν γίνει συνώνυμο με τα σπορ αυτοκίνητα του Maranello.

Το έμβλημα ήταν ζωγραφισμένο στο πλάι του Spad XIII (Γαλλικό πολεμικό διπλάνο, του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου) του Count Francesco Baracca, πιλότου, που σκοτώθηκε το 1918.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Enzo Ferrari, ο ίδιος συνάντησε τους γονείς του ήρωα το 1923 και τη μητέρα του Countess Paolina προσωπικά και της ζήτησε να χρησιμοποιήσει το σύμβολο στα αγωνιστικά του αυτοκίνητα.

Η Ferrari κράτησε το ασπρόμαυρο σχέδιο του prancing horse και πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο που είναι το χρώμα της Modena, της πατρίδας του Enzo.

Το λογότυπο της Lamborghini

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους στην Ιταλία χάρη στην ακμάζουσα εταιρεία του, που κατασκεύαζε τρακτέρ και βοήθησε στην αναβίωση του γεωργικού τομέα στη χώρα μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ήταν επίσης παθιασμένος με τα αυτοκίνητα και είχε μια μεγάλη συλλογή που περιλάμβανε πολλά μοντέλα Ferrari.

Ωστόσο, ήταν δυσαρεστημένος με τη μάρκα και την αξιοπιστία της ισχυριζόμενος ότι ήταν άβολα και απαιτούσαν συνεχή συντήρηση.

Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του μάρκα την Automobili Lamborghini το 1963, με στόχο την κατασκευή καλύτερων σπορ αυτοκινήτων.

Για έμβλημα της νέας μάρκας ο Ferruccio Lamborghini συνδύασε το ζώδιό του (Ταύρος) και το αγαπημένο του χόμπι (παρακολουθούσε ισπανικές ταυρομαχίες).

Έτσι ο μαινόμενος ταύρος έγινε το λογότυπο της εταιρείας. Επιπλέον, μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της μάρκας πήραν τα ονόματά τους από διάσημους ταύρους που πέθαναν ή σκότωσαν στις αρένες.

Το λογότυπο της Maserati

Το 1914 ο Alfieri Maserati δημιούργησε την «Societá anonima officine Alfieri Maserati», ένα γκαράζ στην Μπολόνια όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Isotta Fraschini.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, κατασκευάστηκε το πρώτο γνήσιο αυτοκίνητο Maserati, το Tipo 26, με το λογότυπο που χαρακτηρίζει τον κατασκευαστή σε όλη την ιστορία του: Την τρίαινα.

Σχεδιάστηκε από τον Mario Maserati, τον αδερφό του Alfieri που ήταν πιο παθιασμένος με την τέχνη και όχι με τα αυτοκίνητα, μετά από πρόταση του marquis Diego de Sterlich, ενός οικογενειακού φίλου και χρηματοδότη της εταιρείας.

Η κύρια έμπνευση για το σχεδιασμό προήλθε από το αριστούργημα της Giambologna το 1567, το Fontana del Nettuno στην Μπολόνια, ένα άγαλμα του Ποσειδώνα που κρατά μια τρίαινα, με απίστευτη λεπτομέρεια.

Θεωρήθηκε ιδιαίτερα κατάλληλο για την επιχείρηση, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει δύναμη και κύρος. Με πολύ μικρές αλλαγές, το αρχικό λογότυπο χρησιμοποιείται ακόμη σήμερα.

Διαβάστε ακόμη:

Εφορία: «Κόφτες» σε παλιές και νέες ρυθμίσεις οφειλών βλέπουν οι επαγγελματίες

Κώστας Βελάνης: Από τις ραπτομηχανές, στα σαλόνια της αγοράς και των επενδύσεων

«Άλμα» για τα Αirbnb στην Ελλάδα: Στο τοπ 3 των χωρών με τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης για το καλοκαίρι και τον…Σεπτέμβριο (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 


FerrariLamborghiniAlfa Romeoιταλικά λογότυπαMaserati

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Ο προϋπολογισμός του 2025, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 2,4% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος στο 147,5% της ΑΕΠ. Παράλληλα,...

ΕΛΛΑΔΑ

Εξαρθρώθηκε σπείρα στα Μέγαρα, των οποίων οι εμπλεκόμενοι εξαπάτησαν έναν άνδρα επί σειρά ετών, έχοντας ως βιτρίνα μία «καφετζού». Θύμα τους ήταν ένας ηλικιωμένος,...

ΚΟΣΜΟΣ

Τις τελευταίες ώρες ο Ρώσος πρόεδρος συνομιλεί με έναν ξένο ηγέτη, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Υπάρχει η υπόθεση πως...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το debate των υποψήφιων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που διεξήχθη στην ΕΡΤ, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία. Οι τέσσερις υποψήφιοι, ο Απόστολος Γκλέτσος,...