Η κατάργηση της φορολογικής πίστωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πλήξει τους ανταγωνιστές της Tesla περισσότερο από ό,τι θα πλήξει την Tesla, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη αυτή την εβδομάδα.
Η κατάργηση του κινήτρου των 7.500 δολαρίων θα είχε “κάποιο αντίκτυπο” στην Tesla, “αλλά νομίζω ότι θα ήταν καταστροφική για τους ανταγωνιστές μας και [μόνο] θα έβλαπτε ελαφρώς την Tesla”, δήλωσε στους αναλυτές.
“Μακροπρόθεσμα, [αυτό] πιθανόν να βοηθήσει την Tesla”, πρόσθεσε.
Η φορολογική πίστωση τέθηκε σε εφαρμογή από την κυβέρνηση Μπάιντεν ως ένας τρόπος για να ενθαρρυνθεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Αν και δεν ανέφερε συγκεκριμένα την πίστωση, ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών για την προεδρία Ντόναλντ Τραμπ ορκίστηκε να “τερματίσει την εντολή για τα ηλεκτρικά οχήματα την πρώτη ημέρα” στην ομιλία αποδοχής του GOP στο Εθνικό Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών την περασμένη εβδομάδα. Ο συνυποψήφιός του, γερουσιαστής J.D. Vance, θέλει να την αντικαταστήσει με κίνητρα για αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης.
Παρόλο που οι επιδοτήσεις μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση των επιχειρήσεων σε τομείς στρατηγικής εθνικής σημασίας -ανταγωνισμός με την Κίνα, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων- ορισμένοι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι “προκαλούν εσφαλμένη ευθυγράμμιση μεταξύ των τιμών και του κόστους παραγωγής [και] στρεβλώνουν τις αγορές, αποτρέπουν αποτελεσματικά αποτελέσματα και εκτρέπουν πόρους σε λιγότερο παραγωγικές χρήσεις”, αναφέρει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Ο Μασκ, ο οποίος έχει υποστηρίξει τον Τραμπ για την προεδρία και συνεισφέρει στην προεκλογική του εκστρατεία, έγραψε στο X την περασμένη εβδομάδα: “Αφαιρέστε τις επιδοτήσεις. Θα βοηθήσετε μόνο την Tesla. Επίσης, αφαιρέστε τις επιδοτήσεις από όλες τις βιομηχανίες!”
Κατά την κλήση, ο Musk δεν ανέλυσε τις λεπτομέρειες ούτε παρέσχε σκληρούς αριθμούς σχετικά με το πώς η κατάργηση της πίστωσης θα βοηθήσει την Tesla. Επί του παρόντος, η αρχική σελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας διαφημίζει σε περίοπτη θέση την έκπτωση φόρου για τα best-seller Model Y και Model 3. (Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο και κατά 8,5% το πρώτο τρίμηνο).
Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla Vaibhav Taneja παρενέβη για να διευκρινίσει ότι η Tesla επιδιώκει να λειτουργήσει μια υγιή επιχείρηση χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.
Εν τω μεταξύ, αν και υποστηρίζει τον Τραμπ, ο Μασκ έχει σταματήσει τα σχέδια για την κατασκευή νέου εργοστασίου στο Μεξικό, δεδομένης της υπόσχεσης του Τραμπ να επιβάλει βαρύ δασμό στις εισαγωγές. “Ο Τραμπ έχει πει ότι θα επιβάλει βαρείς δασμούς στα οχήματα που παράγονται στο Μεξικό, οπότε δεν έχει νόημα να επενδύσουμε πολλά στο Μεξικό, αν αυτό πρόκειται να συμβεί”, λέει ο Μασκ. “Οπότε θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα πολιτικά”.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!