Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Η ΤΡΟΦΗ ΩΣ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΥΖΩΪΑΣ
Παναγιώτης Γιακαλής: Την εποχή της φτώχειας, ακόμη και ο χοιρινός γύρος, υγιεινός ήταν. Με τον πλούτο ήρθε η υπερκατανάλωση και μαζί της ήρθαν τα προβλήματα. Δημιουργήθηκε η ανάγκη για ενημέρωση και ταυτόχρονα, μέσω του marketing, άρχισαν να δημιουργούνται και οι τάσεις. Η τροφή έπαψε να είναι ανάγκη και έγινε τρόπος ψυχαγωγίας, γι’ αυτό και ανθούν τα εστιατόρια και εμείς οι σεφ ξαφνικά έχουμε την απήχηση που είχαν παλιά οι ροκ σταρ κι ας είμαστε απλοί μάγειρες. Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, στη μετά COVID εποχή, και τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία. Οι πελάτες έχουν άλλες ανάγκες, είναι άλλες οι απαιτήσεις τους.
Ιωάννα Κυπρίου: Πιστεύω ότι τα social media σε βάζουν στο παιχνίδι της νέας ευζωίας. Να ασχοληθείς με τη διατροφή, να τρέφεσαι καλά. Δεν είναι απαραίτητο να βρεις τις απαντήσεις εκεί. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χιλιάδες έρευνες και προτροπές για διαφορετικές δίαιτες και διατροφές, συχνά συγκρουόμενες, τι να φας, τι να μη φας, αν τις διαβάσεις όλες, θα τρελαθείς. Θα έλεγα ότι κάποιος χάνεται στα social παρά βρίσκει απαντήσεις, όμως λειτουργούν ως αφύπνιση. Παλιότερα ασχολιόντουσαν με το σώμα τους άνθρωποι που ζούσαν από αυτό: αθλητές, μοντέλα, ηθοποιοί, τραγουδιστές. Πλέον, είναι τάση, ξέρουμε ότι μια σωστή διατροφή θα μας βοηθήσει να ζήσουμε καλύτερα, να έχουμε μια καλύτερη εμπειρία. Ευζωία για μένα είναι να συνυπάρχουν συναισθηματική, ψυχική, και σωματική υγεία.
Πέτρος Παρθένης: Πιστεύω ότι η ευζωία βρίσκεται στην καθημερινότητα, από την ώρα που ξυπνάς. Την ευζωία τη βρίσκεις όταν απαλλαγείς από τις ψευδοανάγκες. Να μην κάνεις ούτε περισσότερα ούτε λιγότερα από όσα πραγματικά πιστεύεις ότι έχεις ανάγκη. Το μέτρον άριστον. Ο ψυχολογικός παράγοντας είναι πολύ σημαντικός. Καταντάει στρεσογόνο να έχεις τόσο πολλή πληροφορία από παντού, γιατί μπορεί να σου δημιουργεί μια μόνιμη αίσθηση ανεπάρκειας. Οι μνήμες είναι η διατροφή μας, η Μεσόγειος έχει κοινές μνήμες που επηρεάζουν κοινωνικά τους λαούς.
Γιάννης Γραφανάκης: Το κομμάτι του Internet έχει βοηθήσει πολύ ώστε να βρίσκω πληροφορίες και να θέτω στόχους γνωρίζοντας πέντε πράγματα. Όταν ήμουν μικρός, θεωρούσα ότι τρώγοντας τηγανητό κοτόπουλο στα fast food τρεφόμουν υγιεινά επειδή ήταν κοτόπουλο. Δεν ήξερα. Ο σημερινός 15χρονος γνωρίζει, έχει την πληροφορία, όπως και ο σημερινός 35χρονος. Όταν του πεις μην τρως συνέχεια γύρο χοιρινό, θα καταλάβει τι εννοείς, δεν χρειάζεται να του εξηγήσεις με λεπτομέρειες τι δεν κάνει καλά. Στη μετά COVID εποχή το νούμερο ένα είναι η ενημέρωση. Δεν χρειάζεται να ψάξω και να διαβάσω, την έχω την πληροφορία έτοιμη. Δεν θα γίνω διατροφολόγος με τη μία, αλλά θα καταλάβω τα βασικά. Πιστεύω ότι την απάντηση για την ευζωία τη βρίσκουμε λίγο πριν πεθάνουμε. Αν ο απολογισμός είναι θετικός, τότε ναι, έζησα καλά. Στο μεταξύ, όλα θα συμβούν – και καλά και κακά. Στη σούμα όμως βλέπεις τι πραγματικά έγινε.
Παύλος Σφηκάκης: Το φαγητό είναι κάτι που αγαπάμε όλοι. Ο περισσότερος κόσμος βρίσκει χαρά στο να βγει έξω να φάει και πολύ περισσότερο στη μετά COVID εποχή. Τα social μάς έχουν βοηθήσει πολύ στην καθημερινότητά μας τόσο την προσωπική όσο και την εργασιακή.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!