Χρειάστηκαν λιγότερο από 200 ημέρες προκειμένου η Tesla να κατασκευάσει άλλο ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, ανεβάζοντας το σύνολο των αυτοκινήτων που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα στα 6 εκατομμύρια.
Το 5.000.000στο αυτοκίνητο το είχε κατασκευάσει στις 16 Σεπτεμβρίου του 2023, με το 6.000.000στο να είναι ένα Model Y που κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ.
Η Tesla χρειάστηκε 12 χρόνια για να κατασκευάσει τα πρώτα της 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα, κάτι που συνέβη τον Μάρτιο του 2020. Η παραγωγή στη συνέχεια εκτοξεύτηκε και χρειάστηκαν 18 μήνες για να φτάσει τα 2.000.000 αυτοκίνητα, ενώ απαιτήθηκαν 11 μήνες για να δημιουργήσει 3 εκατ. αυτοκίνητα και 7 μήνες για να φτάσει στα 4 εκατομμύρια.
Στόχος της Tesla είναι να κατασκευάζει 20 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2030. Πέρυσι η εταιρία κατασκεύασε 1.845.985 αυτοκίνητα.
Η Tesla θέλει να βγάλει στην αγορά ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, το Model 2 ή όπως αλλιώς ονομαστεί και κλειδί για να το πετύχει είναι να καταφέρει να μειώσει στο μισό το κόστος παραγωγής συγκριτικά με τα Model 3 και Model Y.
Το Model 2 θα έχει τιμή περί τις 25.000 δολάρια, με στόχο να ανταγωνιστεί τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η Tesla προχωρά σε αυτό που αποκαλεί προσέγγιση “unboxed”, η οποία μοιάζει περισσότερο με την κατασκευή ενός Lego παρά με μια παραδοσιακή γραμμή παραγωγής.
Αντί το αυτοκίνητο να κατασκευάζεται κατά μήκος μιας γραμμής παραγωγής, η νέα μέθοδος παραγωγής της Tesla θέλει πολλά μέρη να συναρμολογούνται ταυτόχρονα σε ειδικούς χώρους και στη συνέχεια τα υποσυστήματα να συναρμολογούνται όλα μαζί στο τέλος. Η Tesla λέει ότι η αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει το κατασκευαστικό αποτύπωμα κατά περισσότερο από 40%, επιτρέποντας της να κατασκευάσει στο μέλλον εργοστάσια πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερα έξοδα.
Εάν η νέα διαδικασία συναρμολόγησης είναι επιτυχής, η Tesla λέει ότι μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό. Αυτό θα είναι το κλειδί για την παράδοση του φθηνού Model 2 για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά μοντέλα που επιβραδύνεται και πιέζει προς τα κάτω την τιμή της μετοχής της, η οποία έχει υποχωρήσει κατά 30% μέχρι στιγμής φέτος, την ώρα που ο δείκτης S&P 500 παρουσιάζει αύξηση 10%.
Το Model 2 αναμένεται να ξεκινήσει να παράγεται από το καλοκαίρι του 2025, με τον Elon Musk να λέει πως:
Θα κατασκευάζεται με το πιο επαναστατικό σύστημα παραγωγής. Αυτό είναι πολύ πιο προηγμένο από οποιοδήποτε σύστημα κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο, με σημαντικό περιθώριο κέρδους.
Αυτό που θέλει να κάνει η Tesla είναι να αλλάξει τα πρότυπα μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων που έθεσε ο ο Henry Ford το 1913 για να κατασκευάσει το Model T. Σήμερα, αυτή τη διαδικασία οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής εξακολουθούν να την τηρούν σε μεγάλο βαθμό και αποτελείται από τα ακόλουθα στάδια:
- Τα πάνελ συναρμολογούνται σε ένα σταθμό και συγκολλούνται δίνοντας το σχήμα του αυτοκινήτου.
- Τοποθετούνται οι πόρτες.
- Στη συνέχεια, το όχημα περνά από το βαφείο.
- Στη συνέχεια αφαιρούνται οι φρεσκοβαμμένες πόρτες.
- Τοποθετείται η καλωδίωση και ο κινητήρας.
- Τοποθετούνται τα καθίσματα και τα άλλα μέρη του εσωτερικού και στη συνέχεια τοποθετούνται τα παράθυρα και τα παρμπρίζ.
- Τέλος επανατοποθετούνται οι πόρτες, μπαίνουν οι ζάντες και ακολουθεί η τελική επιθεώρηση.
Σύμφωνα με στελέχη της Tesla αυτή η διαδικασία είναι αναποτελεσματική. Η μετακίνηση ενός “κουτιού” – αυτοκινήτου μέσα στο εργοστάσιο καταλαμβάνει πολύ χώρο. Ένα τυπικό αμάξωμα αυτοκινήτου έχει πλάτος 1,8 μέτρα και μήκος περίπου 4,6 μέτρα. Το βάψιμο ενός ολόκληρου αμαξώματος, αντί μόνο των πάνελ που χρειάζονται όντως βάψιμο, απαιτεί χρόνο και σπαταλά επιπλέον ενέργεια. Επιπλέον, η επεξεργασία ενός ογκώδους πλαισίου σημαίνει ότι μόνο λίγα άτομα μπορούν να συναρμολογήσουν το αυτοκίνητο μια δεδομένη στιγμή.
Διάβασε ακόμη
Η Tesla θέλει να κάνει ένα κομμάτι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου
Η μέθοδος unboxed της Tesla χρησιμοποιεί μικρές ομάδες εργαζομένων που συναρμολογούν διάφορα εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου ταυτόχρονα, πριν αυτά συναρμολογηθούν όλα μαζί στο τέλος. Αναλυτές της Vachaparampil και της Caresoft επιβεβαιώνουν την Tesla, τονίζοντας πως η μέθοδος που προτείνει μειώνει τουλάχιστον κατά 50% τις επενδύσεις στα βαφεία στα νέα εργοστάσια.
Το βαφείο αποτελεί το πιο ακριβό τμήμα ενός εργοστασίου αυτοκινήτου, με την υψηλή θερμοκρασία που απαιτείται για τη βαφή των αυτοκινήτων να είναι ενεργοβόρα και να υπάρχουν αυστηρές απαιτήσεις εκπομπών ρύπων . Η απόδοση του βαφείου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη συνολική παραγωγή ενός εργοστασίου, σύμφωνα με ειδικούς εργοστασίων αυτοκινήτων.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!