Βαρύ πλήγμα στον κλάδο των προμηθευτών εξοπλισμού αυτοκινήτων προκαλεί η κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, διότι η βιομηχανία των ηλεκτρικών κινητήρων απαιτεί πολύ λιγότερο εργατικό δυναμικό από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως τουλάχιστον αυτό τονίζεται από τους εμπλεκόμενους φορείς.
Μάλιστα ένας από τους κύριους προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτων της Γερμανίας, η εταιρία ZF, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, ανακοίνωσε ότι θέλει να καταργήσει μέχρι και το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της στη χώρα, δηλαδή 14.000 θέσεις εργασίας, επικαλούμενη την πρόκληση της ανταγωνιστικότητας.
Αυτή η μείωση θέσεων εργασίας θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων «σε ένα εύρος μεταξύ 11.000 και 14.000 μέχρι το 2028 στη Γερμανία», κυρίως στη δραστηριότητα κατασκευής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ZF.
Ο δεύτερος προμηθευτής εξοπλισμού αυτοκινήτων της Γερμανίας μετά την Bosch επικαλείται “τον έντονο ανταγωνισμό, την πίεση κόστους και τη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα”. Οι καταργούμενες θέσεις εργασίας θα αφορούν τόσο την παραγωγή, τη διοίκηση, την έρευνα όσο και την ανάπτυξη.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται να προστεθεί στις ήδη γνωστές ανακοινώσεις για το κλείσιμο των γερμανικών εργοστασίων της ZF, στο Gelsenkirchen στα τέλη του 2024 και στο Eitorf μέχρι το 2027.
Τον Ιανουάριο, χιλιάδες εργαζόμενοι είχαν διαδηλώσει μπροστά από την έδρα της ομάδας, στο Friedrichshafen (νότια), για να καταγγείλουν τις απειλές για τις θέσεις εργασίας.
Τα συνδικάτα ανησυχούσαν ιδιαίτερα για το μέλλον ενός εργοστασίου κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων της ZF, στο Saarbrücken (νοτιοδυτικά), το οποίο απασχολεί σχεδόν 10.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων πολλοί είναι διασυνοριακοί κάτοικοι που ζουν στη Γαλλία.
Αυτό το κοινωνικό σχέδιο αποτελεί μια νέα απόδειξη των δυσκολιών της αυτοκινητοβιομηχανίας, πυλώνα της γερμανικής βιομηχανίας, έναντι του κινέζικου ανταγωνισμού και του προγραμματισμένου τέλους του θερμικού κινητήρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035.
Επιπλέον, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, κυρίως λόγω του πληθωρισμού και της έλλειψης φτηνών μοντέλων, τη στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση έχει καταργήσει, για λόγους προϋπολογισμού, τις επιδοτήσεις για την αγορά οχημάτων με μπαταρία. Σε αυτό προστίθεται η πίεση κόστους που ασκούν οι κατασκευαστές, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει σε μια σειρά κοινωνικών σχεδίων στους προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες. Η γερμανική Continental θα καταργήσει 7.000 θέσεις εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η παγκόσμια ηγέτης Bosch ανακοίνωσε επίσης την κατάργηση 3.500 θέσεων εργασίας παγκοσμίως.
Οι ανακοινώσεις της ZF είναι μια ακόμη κακή είδηση για τη γερμανική οικονομία, η οποία βρίσκεται σε στασιμότητα και αναμένεται να παρουσιάσει μέτρια ανάπτυξη 0,3% φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κυβέρνησης.
«Για να μειώσει τα κόστη, η ZF σχεδιάζει να αναπτύξει πολλά νέα προϊόντα για την ηλεκτροκινητικότητα κυρίως στο εξωτερικό, όπου τα κόστη είναι χαμηλότερα», ανέφερε η βαυαρική παράρτημα του IG Metall, σε ξεχωριστή ανακοίνωση.
Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 54.000 εργαζόμενους στη Γερμανία και 168.700 παγκοσμίως, σε 31 χώρες.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!