Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βρετανία: Ο σιδηρόδρομος επιστρέφει στο Δημόσιο από τον ιδιωτικό τομέα

Βρετανία: Ο σιδηρόδρομος επιστρέφει στο Δημόσιο από τον ιδιωτικό τομέα


Επιστρέφει στο Βρετανικό κράτος ο Βρετανικός σιδηρόδρομος. Ο νόμος για την επανεθνικοποίηση του σιδηροδρόμου στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι περισσότερες σιδηροδρομικές εταιρείες είναι ιδιωτικές, εγκρίθηκε την Τετάρτη 20/11, από το Βρετανικό Κοινοβούλιο.

Ο νόμος, που εκπληρώνει από μακρού υπόσχεση του Εργατικού Κόμματος, έλαβε χθες το πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων έπειτα από ψηφοφορία με την οποία απορρίφθηκε με μικρή πλειοψηφία τροπολογία της συντηρητικής αντιπολίτευσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νόμος πρέπει να επικυρωθεί στην συνέχεια από τον βασιλιά.

Βάσει της νομοθετικής μεταρρύθμισης, οι ιδιώτες διαχειριστές θα υπαχθούν στον έλεγχο του κράτους μετά την λήξη των συμβολαίων τους, ή νωρίτερα σε περίπτωση κακοδιαχείρισης, και θα συγκεντρωθούν σε νέο οργανισμό με την ονομασία «Great British Railways».

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αυτό θα επιτρέψει την αποφυγή καταβολής αποζημιώσεων στους ιδιώτες διαχειριστές τα συμβόλαια των οποίων θα λήξουν από σήμερα και μέχρι το 2027.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Εργατικοί , στην εξουσία μετά τις εκλογές της 4ης Ιουλίου, έπειτα από 14ετή διακυβέρνηση των Τόρις, επικρίνουν χρόνιες κακές και απαράδεκτες επιδόσεις του τομέα των σιδηροδρόμων.

Τα δύο τρίτα των Βρετανών υποστηρίζουν το σχέδιο επανεθνικοποίησης των σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Yougov στις αρχές του Σεπτεμβρίου, το 77% θεωρεί ότι τα εισιτήρια είναι υπερβολικά ακριβά και το 51% παραπονιέται για καθυστερήσεις. Ομως το 50% εκτιμά την ποιότητα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και το 64% είναι ικανοποιημένο από το εύρος των προορισμών.

Η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των σιδηροδρόμων τοποθετείται στα μέσα της δεκαετίας του 1990 επί πρωθυπουργίας του Τζον Μέιτζορ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως έκτοτε, το σιδηροδρομικό δίκτυο επέστρεψε στον δημόσιο τομέα με διαχειριστή την εταιρεία Network Rail.

Τέσσερις διαχειριστές στους δεκατέσσερις στην Αγγλία έχουν επιστρέψει στον έλεγχο του κράτους τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των κακών τους επιδόσεων.

Αλλά, η ιδέα για τους τέσσερις αυτούς ήταν να υπαχθούν προσωρινά στον κρατικό έλεγχο και στην συνέχεια να επιστρέψουν στον ιδιωτικό τομέα.

Οι βασικοί διαχειριστές στην Σκωτία και την Ουαλία έχουν επίσης πρόσφατα επιστρέψει στον δημόσιο τομέα.

Το συνδικάτο των σιδηροδρομικών TSSA βλέπει στην ψήφιση του νόμου «μία ιστορική στιγμή που ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή των σιδηροδρόμων μας στον δημόσιο τομέα, εκεί όπου ανήκουν, ως βασική υπηρεσία».

Οι βρετανικοί σιδηρόδρομοι γνώρισαν τα τελευταία χρόνια κύμα απεργιών υπό το βάρος της κρίσης της αγοραστικής δύναμης που προκάλεσε ο υψηλός πληθωρισμός.

 

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενημερωτικό σημείωμα με 16 ερωτήσεις- απαντήσεις για τον νέο προϋπολογισμό και την οικονομία, εξέδωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Συγκεκριμένα, το σημείωμα έχει...

ΚΟΣΜΟΣ

Η κυβέρνηση της Ρουμανίας ανακοίνωσε σήμερα την απόκτηση 32 αεροσκαφών F-35 Lightning II πέμπτης γενιάς από τις ΗΠΑ, υπογράφοντας Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA)....

ΚΟΣΜΟΣ

O Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε την Παρασκευή (22/11) ότι η Ρωσία θα συνεχίσει τις δοκιμές του νέου υπερηχητικού πυραύλου Oreshnik που εκτόξευσε χθες...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Η Ρεάλ Μαδρίτης έχει τον Ρόδρι στην κορυφή της μεταγραφικής λίστας της για το επόμενο καλοκαίρι. Αυτό υποστηρίζουν τα ισπανικά ΜΜΕ και μάλιστα τονίζουν...