Τα υβριδικά υποτίθεται ότι θα ήταν ένας ενδιάμεσος σταθμός στο δρόμο προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Η Honda και η Toyota άρχισαν να τα πλασάρουν στα τέλη της δεκαετίας του 1990 για να πετύχουν τις ρυθμίσεις εκπομπών και χαμηλότερες βαθμολογίες CO2.
Έβαλαν στοίχημα ότι τα υβριδικά ήταν πιο εύκολο να πουληθούν στους καταναλωτές από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Σύντομα όλοι θα έκαναν μετάβαση και θα άφηναν τη βενζίνη πίσω για τα καλά, ήταν η ιδέα.
Ακόμη και μάρκες πολυτελείας συμμετείχαν, με τη Lexus να παρουσιάζει το RX400h το 2004. Μέχρι το 2013, είχαν εμφανιστεί εμβληματικά υβριδικά υψηλής ισχύος όπως η BMW i8, η Ferrari LaFerrari, η McLaren P1 και η Porsche 918.
Αγορά αυτοκινήτου: Στροφή στα υβριδικά, πέφτουν τα ηλεκτρικά
Αλλά το άλμα σε έναν κόσμο αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης δεν έχει συμβεί. Οι ανησυχίες για τις υψηλές τιμές και την περιορισμένη υποδομή φόρτισης έχουν επιβραδύνει τις πωλήσεις EV, και οι απογοητευτικές προβλέψεις πάνε τόσο βαθιά που προκάλεσαν το κλείσιμο εργοστασίων, χαμηλές παραγγελίες και ελάχιστα κέρδη.
«Η αύξηση των πωλήσεων EV σήμερα είναι πολύ λιγότερο δυναμική από ό,τι ήταν το 2022», έγραψε στο Bloomberg ο Μαρκ Σίρμερ, διευθυντής βιομηχανικών πληροφοριών για την Cox Automotive, σε ένα email στις 17 Ιουλίου.
Η διαρκής γοητεία του υβριδικού
Αυτές τις μέρες, τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης που κάποτε θεωρούνταν απλώς μια γέφυρα προς την απόλυτη ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται ότι έχουν πιο διαρκή απήχηση από το αναμενόμενο, με την τριπλό πλεονέκτημα μειωμένων εκπομπών ρύπων, αυξημένης ισχύος και καλύτερης εικόνας.
«Όλες οι μεγάλες [αυτοκινητοβιομηχανίες] έχουν ήδη αλλάξει τα σχέδιά τους για να γίνουν πλήρως ηλεκτρικές», είπε στο Bloomberg ο Στέφαν Βίνκελμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamborghini, η οποία ανακοίνωσε το υβριδικό Revuelto 608.358 δολαρίων πέρυσι
Η Mercedes-Benz θα κατασκευάζει υβριδικά όπως η Mercedes-AMG S63 E Performance «και τη δεκαετία του 2030», δήλωσε στο Bloomberg τον Μάιο ο Διευθύνων Σύμβουλος Όλα Καλένιους, μια σημαντική ανατροπή του προηγούμενου σχεδίου για πώληση μόνο ηλεκτρικών μέχρι τότε. Η BMW προσφέρει πέντε plug-in υβριδικά, με άλλα δύο στην οικογένεια M5 καθοδόν.
Η Porsche θα παραδώσει την πρώτη υβριδική 911, την Porsche 911 Carrera GTS του 2025 ($165.000) αργότερα φέτος, ως το επόμενο βήμα στη στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση.
Οι πωλήσεις υβριδικών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 152% το 2024, με τις πωλήσεις plug-in υβριδικών μονάδων να αυξάνονται κατά 59%, σύμφωνα με στοιχεία που παρέχονται από την Cox Automotive. Ιδιαίτερα τα υβριδικά πολυτελείας παρουσιάζουν αύξηση 39%.
Το μέλλον στην πολυτέλεια
Ο Φέρντιναντ Πόρσε κατασκεύασε το πρώτο υβριδικό στον κόσμο το 1899, φτιάχνοντας περισσότερα από 300 από αυτά, μέχρι που ο Henry Ford παρουσίασε το Μοντέλο T του μόνο με φυσικό αέριο ως μια πιο προσιτή και πιο ισχυρή επιλογή. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης κυριάρχησαν στην αγορά, αλλά τα υβριδικά σιγά-σιγά επανεμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1990.
Ορισμένα, όπως το ήπιο υβριδικό Insight, εκτιμήθηκαν για την πρακτικότητα χωρίς φορτιστή και τη σχεδόν ανεπαίσθητη χρήση ηλεκτρικών κινητήρων που βελτίωσαν την επιτάχυνση. Τα υβριδικά plug-in όπως το Prius Prime προσφέρουν οδήγηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, έστω και για περιορισμένη εμβέλεια.
Το πρώτο υβριδικό πολυτελές, το Lexus RX400h, εμφανίστηκε το 2004, κερδίζοντας τις εντυπώσεις για την απόδοση καυσίμου και μια αυτονομία οδήγησης μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν 40 μιλίων. Κόστιζε περισσότερο από το μη υβριδικό RX, αλλά βρήκε μια εξειδικευμένη αγορά μεταξύ των πλουσιότερων αγοραστών.
Η μετάβαση σε μάρκες υψηλότερης ποιότητας κράτησε περισσότερο. Τα πρώιμα υβριδικά υπεραυτοκίνητα που εμφανίστηκαν γύρω στο 2013 βοήθησαν στη νομιμοποίηση της τεχνολογίας στην κατηγορία. Απέδειξαν ότι οι κινητήρες που ωθούνται από την ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσαν να είναι αρκετά γρήγοροι και ισχυροί για να αντισταθμίσουν την αναπόφευκτη αύξηση βάρους τους.
Κάποιοι κατασκευαστές σνομπάρουν τα υβριδικά, άλλοι όχι
Η άνοδος των υβριδικών σε αυτό το ελίτ κλαμπ ήταν ιδιαίτερα έντονη. Αρκετές εξέχουσες μάρκες όπως η Rolls-Royce και η Pininfarina έχουν παρακάμψει εντελώς την υβριδική τεχνολογία.
Ο πρώην γκουρού της μηχανικής Lamborghini, Μαουρίτσιο Ρετζιάνι, λέει ότι ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης δεν ήταν ποτέ επιλογή για το επερχόμενο V-12 Lamborghini Diablo του, επειδή θα μείωνε τη συγκίνηση της οδήγησης στο αυτοκίνητο αξίας 1,35 εκατομμυρίων ευρώ.
Άλλοι έχουν κάνει ακριβώς το αντίθετο. Η Bentley παρουσίασε το πρώτο της υβριδικό σπορ αυτοκίνητο Continental GT στις 11 Ιουλίου και ανακοίνωσε στις 18 Ιουνίου ότι θα υβριδοποιήσει το Flying Spur. Η Bugatti θα παρουσιάσει το πρώτο της υβριδικό, το Tourbillon των 1.800 ίππων, στις 16 Αυγούστου.
Η Ferrari NV έκανε το ντεμπούτο της plug-in υβριδικής Ferrari SF90 Stradale το 2019 και στη συνέχεια τα υβριδικά 296 GTB και 296 GTS το 2021 και το 2022, αντίστοιχα. Αποτελούν μέρος της τεράστιας επένδυσης της εταιρείας στην τεχνολογία.
Το να πούμε ότι το υβριδικό πρόγραμμα στη Ferrari πηγαίνει καλά θα ήταν λίγο. Πέρυσι η εταιρεία ανέφερε πάνω από το 40%, και σε ορισμένα τρίμηνα πάνω από το 50% των οχημάτων που πούλησε ήταν υβριδικά. Στις 26 Ιουνίου, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει υπηρεσία εκτεταμένης εγγύησης για την επόμενη γενιά υβριδικών και ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων της.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!