Μια επαναστατική συσκευή υπόσχεται να μετριάσει τις ποσότητες μικροσωματιδίων που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την κύλιση του οχήματος.
Στο στόχαστρο της ΕΕ έχουν εισέλθει οι εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα, στο πλαίσιο της μάχης που έχει επιδοθεί να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Δεν είναι μόνο η απαγόρευση της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 που θα φέρει τα άνω-κάτω στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, χαρίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Διότι σε λίγα χρόνια σε ισχύ θα τεθεί και το πρότυπο Euro 7 το οποίο επιβάλει για πρώτη φορά και όρια όρια εκπομπών σωματιδίων από τα φρένα (PM10) και τα ελαστικά των αυτοκινήτων.
Αναφορικά με τα μικροσωματίδια των ελαστικών, αυτά παράγονται κατά την κύλιση του αυτοκινήτου, από τη φθορά του πέλματος. Τα εν λόγω μικροσωματίδια απελευθερώνονται στο περιβάλλον και μπορούν να επηρεάσουν την ανθρώπινη υγεία.
Όπως είναι κατανοητό, μικροσωματίδια παράγουν και τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με έρευνες, οι ποσότητες που εκλύουν στην ατμόσφαιρα τα μηδενικών ρύπων ΙΧ είναι μεγαλύτερες από αυτές των θερμικών αυτοκινήτων, λόγω του αυξημένου βάρους τους.
Η ρύπανση από τα ελαστικά των αυτοκινήτων δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το Βασιλικό Κολέγιο Καλών Τεχνών στο Λονδίνο, με τρεις σπουδαστές να εργάζονται πάνω στο εν λόγω πρόβλημα.
Κάπως έτσι δημιούργησαν τη συσκευή «box» που μπορεί και συλλέγει τους ρύπους από τη φθορά ενός ελαστικού αυτοκινήτου
Ειδικότερα, η συσκευή τοποθετείται πίσω από κάθε τροχό και αυτό μπορεί να γίνει ακόμη και από το εργοστάσιο ως μέρος του εξοπλισμού του εκάστοτε αυτοκινήτου. Αξιοποιώντας την ηλεκτροστατική έλξη η συσκευή συλλέγει τα μικροπλαστικά σωματίδια τα οποία φορτίζονται από την τριβή τους με τον δρόμο.
Στις εργαστηριακές δοκιμές η συσκευή των Βρετανών έδειξε πως συλλέγονται περίπου το 60% των μικροσωματιδίων που φεύγουν από έναν τροχό, σε πραγματικές συνθήκες, όμως, το ποσοστό αυτό έφτασε μόλις το 20%.
Σύμφωνα με τους Βρετανούς, για να λειτουργήσει πιο αποδοτικά η συσκευή τους, θα πρέπει οι κατασκευαστές να ανασχεδιάσουν τους θόλους των τροχών των αυτοκινήτων τους ώστε αυτοί να δημιουργούν πιο έντονο το φαινόμενο της υποπίεσης και να κατευθύνουν έτσι τα μικροσωματίδια πιο αποδοτικά προς τη συσκευή.
Διαβάστε επίσης
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!