Connect with us

Hi, what are you looking for?

Αυτοκίνητο

“Αποθήκες” αυτοκινήτων τα λιμάνια της Ευρώπης

“Αποθήκες” αυτοκινήτων τα λιμάνια της Ευρώπης


Σε υπαίθρια πάρκινγκ για εισαγόμενα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί τα λιμάνια στην Ευρώπη, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες και διανομείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβράδυνση των πωλήσεων και την έλλειψη οδηγών φορτηγών. Στελέχη ευρωπαϊκών λιμανιών, μιλώντας στους Financial Times, επισημαίνουν τη συσσώρευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος, με ορισμένες εταιρείες να έχουν κλείσει χρονοθυρίδες παράδοσης πλοίων, χωρίς να έχουν παραγγείλει περαιτέρω μεταφορά. Σε άλλες περιπτώσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες γενικά δυσκολεύονται να παραγγείλουν φορτηγά λόγω της έλλειψης οδηγών και εξοπλισμού για τη μετακίνηση των οχημάτων.

«Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη. Αντί να αποθηκεύουν τα αυτοκίνητα στους αντιπροσώπους, τα παραλαμβάνουν στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων» σχολίασε ο Οργανισμός Λιμένος Αμβέρσας-Βρυξελλών, του οποίου το λιμάνι στη Ζεεμπρούγκε είναι το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη για εισαγωγές αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε: «Όλα τα μεγάλα λιμάνια αυτοκινήτων παλεύουν με τη συμφόρηση».

Η Κίνα πίσω από το κομφούζιο με τα αυτοκίνητα στα λιμάνια

Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι οι κινεζικές αντιπροσωπείες δεν πωλούσαν τα οχήματά τους στην Ευρώπη τόσο γρήγορα όσο περίμεναν, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην υπερφόρτωση των λιμανιών της περιοχής. «Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν τα λιμάνια σαν πάρκινγκ αυτοκινήτων» ανέφερε ένας διευθυντής της αλυσίδας εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2023 ήταν κατά 58% υψηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προκαλώντας σημαντική αναδιαμόρφωση της αγοράς οχημάτων. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, στους κορυφαίους προορισμούς εξαγωγής κινεζικών αυτοκινήτων με μπαταρία, plug-in υβριδικά και οχήματα υδρογόνου περιλαμβάνονταν το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ολλανδία.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια για έως και 18 μήνες, ενώ ορισμένα λιμάνια ζήτησαν από τους εισαγωγείς να προσκομίσουν αποδείξεις για την περαιτέρω μεταφορά, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Ένας ειδικός σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων σημείωσε ότι πολλά από τα εκφορτωμένα οχήματα απλώς παρέμεναν στα λιμάνια μέχρι να πωληθούν σε διανομείς ή τελικούς χρήστες. «Επικρατεί χάος» υπογράμμισε ένα άλλο στέλεχος, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να περιγράψει το… κομφούζιο στις εφοδιαστικές αλυσίδες αυτοκινήτων στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σημειώνεται ότι η διόγκωση των κινεζικών παραγγελιών έφερε στο προσκήνιο νέους «παίκτες» από την ασιατική χώρα στον κλάδο της αυτοκίνησης, οι οποίοι όμως ως νεοεισερχόμενοι αδυνατούν να βρουν μεταφορικές εταιρείες, που θα δώσουν προτεραιότητα στις δικές τους παραγγελίες σε σχέση με τις αντίστοιχες παλαιότερων «παραδοσιακών» δυνάμεων. Αποτέλεσμα: Χιλιάδες αυτοκίνητα να παραμένουν παρκαρισμένα, προκαλώντας «έμφραγμα» στα λιμάνια της Ευρώπης.

Google News icon

Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!



Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

Ελλάδα

Με μία τρυφερή φωτογραφία διάλεξε να στείλει στα social media το «τελευταίο αντίο» στον πατέρα της, Ντίνο Καρύδη, που έφυγε από τη ζωή την...

Οικονομία

του Pascal Riché (*) Είναι περίεργη η απήχηση που μπορεί να έχει ένας νεολογισμός, δεκαετίες μετά την πρωτοεμφάνισή του. Το 1970, για να κοροϊδέψουν...

Μαγαζίνο

Μια φοβερή στιγμή περίμενε όλους τους φίλους του μπάσκετ που βρέθηκαν στο κέντρο της Αθήνας το απόγευμα της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου, έχοντας τη δυνατότητα...

Κόσμος

Ο απολογισμός των θυμάτων εξαιτίας των πλημμυρών και των κατολισθήσεων που προκάλεσε ο τυφώνας Γιάγκι στη Μιανμάρ διπλασιάστηκε, φθάνοντας τους 226 νεκρούς, ενώ άλλοι...