Η γερμανική κυβέρνηση έχει στην ατζέντα της την κατασκευή του πρώτου αυτοκινητοδρόμου στη χώρα με 10 λωρίδες κυκλοφορίας.
Η υλοποίηση ενός μεγαλεπήβολου έργου, το οποίο δεν έχει προηγούμενο στη χώρα, έχει προταθεί στη Γερμανία, συγκεντρώνοντας ένθερμους υποστηρικτές αλλά και χιλιάδες πολέμιους.
Το έργο προωθείται από τον Υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, και το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU) και αφορά στην επέκταση του αυτοκινητοδρόμου “A5” κοντά στη Φρανκφούρτη, ώστε να έχει 10 λωρίδες κυκλοφορίας σε ένα τμήμα 29 χλμ. από το Friedberg έως τον κόμβο Frankfurter Kreuz όπου συναντώνται οι αυτοκινητόδρομοι Α5 και Α3. Σήμερα το εν λόγω τμήμα έχει 6 λωρίδες κυκλοφορίας και σε κάποια σημεία 8.
Όπως αναφέρουν μεγάλα γερμανικά Μέσα, δρόμος με 10 λωρίδες κυκλοφορίας υπάρχει τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ, αλλά αποτελεί κάτι τελείως άγνωστο για τη Γερμανία.
Έχει ήδη ολοκληρωθεί μελέτη σκοπιμότητας έκτασης 521 σελίδων όπου αναλύονται οι λόγοι που καθιστούν αναγκαία τη διαπλάτυνση του οδικού άξονα, με τους ειδικούς να προβλέπουν την αύξηση της κυκλοφορίας μέχρι το 2030.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας στον αυτοκινητόδρομο Α5, γύρω από τη Φρανκφούρτη, θα κινούνται περίπου 200.000 οχήματα την ημέρα, ενώ επισημαίνεται ότι ακόμα και οι 10 λωρίδες ίσως δεν θα είναι αρκετές για να διαχειριστούν τον κυκλοφοριακό φόρτο, και ως εκ τούτου το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν 12.
Από την άλλη, το εν λόγω πρότζεκτ έχει συγκεντρώσει και ορκισμένους εχθρούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Hans Christoph Stoodt, μέλος μιας ομάδας που αντιτίθεται στα σχέδια, ο οποίος περιέγραψε την ιδέα ως «εντελώς τρελή», και εκτίμησε ότι θα δημιουργήσει ένα «τέρας».
«Η γερμανική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να καταστήσει τη χώρα κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2045 […] και η ίδιεα κυβέρνηση σχεδιάζει έναν αυτοκινητόδρομο με 10 λωρίδες», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο AFP.
«Πρέπει να επεκτείνουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες και να μειώσουμε δραστικά τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα», πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε και τις ανησυχίες του για τον μεγάλο αριθμό των σπιτιών που θα πρέπει να κατεδαφιστούν προκειμένου να γίνει η διαπλάτυνση.
Οι δημοτικοί αξιωματούχοι της Φρανκφούρτης έχουν εκφράσει ισχυρή αντίθεση στην επέκταση του αυτοκινητόδρομου σε 10 λωρίδες, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση του κρατιδίου της Έσσης, όπου βρίσκεται η Φρανκφούρτη, δηλώνει ότι δεν απορρίπτει την ιδέα, αρκεί ο δρόμος να καλυφθεί με κάποιο είδος περιβλήματος για τη μείωση του θορύβου.
Ωστόσο, η τελική απόφαση ανήκει στο Υπουργείο Μεταφορών στο Βερολίνο, με εκπρόσωπό του να αναφέρει ότι θα συνυπολογιστούν τα επίπεδα τόσο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και του θορύβου.
Διαβάστε επίσης
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!