Του Περικλή Χαλάτση
Το Yoyo της κινέζικης εταιρίας XEV το έχουμε παρουσιάσει όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα. Τότε είχαμε κάνει λίγα χιλιόμετρα. Έβρεχε και οι δυνατότητες που είχαμε ήταν περιορισμένες. Όταν τον Ιούνιο πήραμε το Yoyo στην έκδοση Sprint, που είναι η πλούσια έκδοση, χαρήκαμε τρία πράγματα. Την κίνηση στα στενά δρομάκια, την οικονομία στην κατανάλωση και το αίρ κοντίσιον.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Είναι το προτέρημα που έχει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για δύο άτομα έναντι στον ανταγωνισμό. Τουλάχιστον για την Ελλάδα. Γιατί είναι διαφορετικά να οδηγείς ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς αιρ κοντίσιον στη Σουηδία και διαφορετικά στην Ελλάδα. Εδώ το Yoyo κερδίζει πόντους. Στην Ελλάδα με τις υψηλές θερμοκρασίες το αιρ κοντίσιον είναι υποχρεωτικό.
Όταν το 2018 ο Lou Tik δημιούργησε την XEV στο Τορίνο, ένα καινοτόμο brand είχε ένα φιλόδοξο στόχο. Να δημιουργήσει ένα λειτουργικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους. Σκοπός του ήταν η παροχή προσβάσιμων τεχνολογίων στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, από τις οποίες όλοι μπορούν να επωφεληθούν, δίνοντας παράλληλα έμφαση στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του Yoyo -έναντι των άλλων παρόμοιων οχημάτων- είναι ότι έχει πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα ως αυτοκίνητο. Είναι άνετο στην οδήγηση, ασφαλές, με ικανοποιητικό εξοπλισμό και όπως είπαμε διαθέτει …δροσιά.
Όποιος έχει χώρο στην αυλή του σπιτιού του η στην πυλωτή της πολυκατοικίας του και καθημερινά κάνει συγκεκριμένες διαδρομές (σπίτι, δουλειά, σούπερ μαρκετ…) το Yoyo είναι μια καλή πρόταση. Θα σας πούμε παρακάτω και για το προωθητικό πρόγραμμα που έβγαλε η εταιρία για την έκδοση Easy.
Για τις καθημερινές αστικές τους διαδρομές το κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ιδανικό. Το χαρήκαμε γιατί χωνόμασταν παντού, παρκάραμε ακόμη και κάθετα όπως τα μηχανάκια και το βασικότερο η μετακίνησή μας ήταν οικονομικότατη.
Σχεδιαστικά είναι όμορφο. Τις εντυπώσεις κλέβουν τα μπροστινά και πίσω LED φωτιστικά σώματα αλλά και οι διάφοροι χρωματισμοί. Δείτε τις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε και θα καταλάβετε.
Όταν ο οδηγός μπει για πρώτη φορά στο Yoyo θα πρέπει να μάθει ορισμένα απλά πράγματα. Πρώτον δεν υπάρχει χειρόφρενο αλλά ποδόφρενο (βρίσκεται αρκετά ψηλά δίπλα αριστερά από το φρένο).
Έχει γυάλινη οροφή με UV προστασία. Το φιμέ κρύσταλλο χωρίζεται σε δυο τμήματα.
Στο εσωτερικό της καμπίνας μπαίνει αρκετό φυσικό φως. Το πρόβλημα με τις πολύ ζεστές ημέρες, με την πολύ ηλιοφάνεια (δόξα το Θεό στη χώρα μας έχουμε συνέχεια) το λύνει το αιρ κοντίσιον.
Μπορεί να είναι minimal αλλά σίγουρα μόνο φτωχό δεν είναι σε εξοπλισμό. Διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα ενώ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι είναι και οι εξωτερικοί καθρέφτες. Το δάπεδο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό είναι ενιαίο αφού δεν υπάρχει χειρόφρενο ανάμεσα στα καθίσματα.
Η κεντρική κονσόλα είναι αιωρούμενη.
Διαθέτει οθόνη 10.25 ιντσών που έχει ευανάγνωστες πληροφορίες. Από την οθόνη ο οδηγός ενημερώνεται για την ταχύτητα και την αυτονομία του οχήματος. Από εκεί χειρίζεται το ραδιόφωνο (με 2 ηχεία) και τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Bluetooth και Mirror Screen. Στο Yoyo θα βρείτε τρεις θύρες USB.
Το Yoyo Sprint διαθέτει αυτόματο κλείδωμα των θυρών, ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες, φώτα με λειτουργία follow me home, προεγκατάσταση τηλεφώνου μέσω Bluetooth, τρεις θύρες USB και Keyless Entry.
Πάμε για βόλτα
Ο οδηγός θα πρέπει να βρει την ιδανική του θέση ρυθμίζοντας μπροστά πίσω το κάθισμα. Το τιμόνι δε ρυθμίζεται τηλεσκοπικά ούτε καθ’ ύψος. Τα καθίσματα είναι άνετα και έχουν υφασμάτινη επένδυση και ενιαία προσκέφαλα.
Πατάς το κουμπί της εκκίνησης και ξεκινάς αθόρυβα τη βόλτα σου. Το μόνο που δεν μάς άρεσε στο εσωτερικό είναι ότι αντί για χειρολαβές στις πόρτες έχει λουριά.
Ας δούμε και τις διαστάσεις. Το μήκος είναι 2.530 χλστ., το πλάτος 1.500 χλστ., το ύψος 1.560 χλστ. και το μεταξόνιο 1.680 χλστ.
Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα αφού το παρμπρίζ είναι μεγάλο. Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση. Είναι ελαφρύ και εύχρηστο. Η ανάρτηση μπροστά είναι με γόνατα τύπου McFerson και πίσω άξονα.
Οι τροχοί είναι 15’’ και οι ζάντες στην έκδοση της δοκιμής μας αλουμινίου. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 155/60 R15. Η ποιότητα κύλισης ικανοποιητική. Τα φρένα ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Διαθέτει τέσσερα δισκόφρενα και στάνταρ ABS.
Αερόσακοι δεν υπάρχουν. Ωστόσο ο κλωβός ασφαλείας είναι ατσάλινος υψηλής αντοχής. Αυτό σημαίνει ότι αντέχει και σε περίπτωση ανατροπής αλλά και σε μια μετωπική πρόσκρουση αφού υπάρχει απορρόφηση ενεργείας.
Οι μπαταρίες έχουν ένα καλό. Είναι ανταλλάξιμες. Η τουλάχιστον θα είναι το επόμενο διάστημα. Ο πίσω τοποθετημένος σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη του Yoyo παράγει 7,5 kW (10 ίπποι). Αν θέλεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα επιλέγεις το πρόγραμμα S από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο και τότε το Yoyo δίνει 15 kW (20 ίπποι).
Ο οδηγός το καταλαβαίνει αμέσως από την απόκριση που έχει το γκάζι. Η τελική ταχύτητα είναι κάπου ανάμεσα στα 80 με 90 χιλιόμετρα. Η αυτονομία είναι περίπου τα 100 km. Μπορεί να φτάσει και τα 120 km αν δεν γίνεται χρήση του αιρ κοντίσιον και ο οδηγός αποφεύγει τα …σανιδώματα.
Να επισημάνουμε ότι για κάθε 100 χιλιόμετρα το κόστος μετακίνησης είναι περίπου 2 ευρώ.
Οι μπαταρίες τεχνολογίας LiFePO4 (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) και χωρητικότητας 10,4 kWh μετά από μια πλήρη φόρτιση, δίνουν αυτονομία 150 χλμ. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται μπροστά στο κέντρο του αυτοκινήτου. Με το ρεύμα από το αστικό δίκτυο (με ενσωματωμένο φορτιστή 2 kW) η φόρτιση (30-100%) διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες. Πιο απλά η φόρτιση του Yoyo γίνεται με απλό οικιακό ρεύμα (ισχύος 2,5-2,7kW). Όποτε μην σας πιάνει άγχος για ιδιωτικά σημεία φόρτισης. Τη δουλειά σας μπορείτε να την κάνετε στο σπίτι σας.
Σε Wallbox θα χρειασθείτε περίπου τρεισήμισι ώρες. Η ελληνική εταιρία που εκπροσωπεί τα Yoyo ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει σε συνεργασία με την ελληνική εταιρία Microsun, την υπηρεσία Battery Swapping.
Ο οδηγός του Yoyo θα μπορεί να επισκεφθεί ένα από τα επιλεγμένα σημεία που θα δημιουργηθούν -αρχικά στην Αθήνα- και να ανταλλάξει μέσα σε μόλις 5 λεπτά τις άδειες μπαταρίες με άλλες πλήρως φορτισμένες. Βέβαια εδώ υπάρχει κάτι που προβληματίζει. Μπορεί η διαδικασία της αλλαγής να είναι εύκολη και να γίνεται από τον καθένα όμως πως θα ξέρει ο εκάστοτε οδηγός ότι η φορτισμένη μπαταρία που παίρνει, είναι καινούργια η έχει φάει τα ψωμιά της. Φυσικά κάποια λύση θα βρεθεί ώστε να γνωρίζει ο κάθε οδηγός την ημερομηνία πρώτης λειτουργίας.
Η τιμή του Joy Sprint είναι 18.500 μείον 3.000 η έκπτωση από το πρόγραμμα Κινούμαι ηλεκτρικά. Στην τιμή των 15.500 ευρώ υπάρχει ακόμη μια έκπτωση 1.000 ευρώ για τους αγοραστές που είναι κάτω των 29 ετών.
Η προσφορά που ανακοίνωσε η ελληνική εταιρία για τα Yoyo στην έκδοση Easy είναι δελεαστική. Η διαφορά ανάμεσα στην Easy και την Sprint είναι ότι η έκδοση Easy δεν έχει αλουμινένιες ζάντες και η οθόνη αντί 10.25 ιντσών που έχει η έκδοση Sprint, είναι 7’’.
H εισαγωγική εταιρεία XEV HELLAS κάνει την απόκτησή του ευκολότερη, δίνοντας την ευκαιρία σε ακόμα περισσότερους οδηγούς να απολαύσουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της απόλυτης ευελιξίας που προσφέρει το YOYO. Για να το πετύχει, συνδυάζει μια σημαντική έκπτωση στην τιμή της δημοφιλούς και ολοκληρωμένης έκδοσης Easy, με ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που εξασφαλίζει χαμηλή δόση, για ξέγνοιαστη αποπληρωμή!
Το δημοφιλές XEV YOYO Easy διατίθεται με έκπτωση 2.300 €! Με προκαταβολή το 40% της αξίας του, η δόση που προκύπτει περιορίζεται σε 149,90 €/μήνα. Αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε μόλις 5 € ανά ημέρα και καθιστά το κόστος κτήσης του YOYO αντίστοιχο με… ενός καφέ!
Ο πελάτης δίνει 6.000 ευρώ ως προκαταβολή και μπαίνει στο ειδικό πρόγραμμα που αντιστοιχούν με τις παραπάνω τιμές. Φυσικά υπάρχει και η επιδότηση των 3.000 € του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και η έκπτωση των 1.000 € εάν ο κάτοχος είναι έως 29 ετών.
Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του XEV Yoyo διαμορφώνεται στα 12.990 ευρώ {περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” (3.000 ευρώ) και η επιδότηση για νέους έως 29 ετών (1.000 ευρώ).
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!