Τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Waymo, της εταιρίας της Google που ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση, έχουν διανύσει μέχρι σήμερα σχεδόν 11,5 εκατ. χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους των ΗΠΑ και σύμφωνα με μια ανάλυση της εταιρίας, τα αυτόνομα αυτοκίνητά της είναι κατά πολύ ασφαλέστερα από τους ανθρώπους οδηγούς.
Η Waymo υποστηρίζει ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητά της οδήγησαν σε σημαντική μείωση των ποσοστών των ατυχημάτων που καταγγέλλονται στην αστυνομία και προκαλούν τραυματισμό, συγκριτικά με τους ανθρώπους οδηγούς.
Στα 11,5 εκατ. χιλιόμετρα που διένυσαν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό της Waymo είχαν 6,8 φορές λιγότερες πιθανότητες από ανθρώπους οδηγούς να εμπλακούν σε σύγκρουση με αποτέλεσμα να υπάρξει τραυματισμός ή 85% σε σχέση με τον ανθρώπινο δείκτη αναφοράς (0,41 συχνότητα ανά 1 εκατ. μίλια/1,16 εκατ. χλμ για το Waymo Driver έναντι 2,78 για τον ανθρώπινο δείκτη αναφοράς).
Επιπλέον είχαν 2,3 φορές λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε σύγκρουση που αναφέρθηκε στην αστυνομία ή μείωση 57% (2,1 συχνότητα ανά 1 εκατ. μίλια/1,16 εκατ. χλμ για το Waymo Driver έναντι 4,85 για τον ανθρώπινο δείκτη αναφοράς).
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 17 λιγότερους τραυματισμούς και 20 λιγότερα ατυχήματα που αναφέρθηκαν στην αστυνομία σε σύγκριση με το εάν ένας άνθρωπος οδηγός θα είχε διανύσει την ίδια απόσταση στις πόλεις όπου λειτουργεί η Waymo.
Η Waymo υποστηρίζει πως κατέγραψε μόλις τρεις τραυματισμούς που σχετίζονται με σύγκρουση κατά τη διάρκεια περισσότερων από 11,5 εκατ. χιλιομέτρων, δύο στο Φοίνιξ και ένας στο Σαν Φρανσίσκο. Και οι τρεις τραυματισμοί δεν ήταν σοβαροί.
Η ανάλυση της Waymo συγκεντρώνει δεδομένα από τα 11,5 εκατ. χιλιομέτρων που διένυσαν τα αυτόνομα αυτοκίνητά της σε Λος Άντζελες, Φοίνιξ και Σαν Φρανσίσκο. Στη προσπάθεια της να συγκρίνει αυτά τα δεδομένα με την ανθρώπινη οδήγηση με ακριβή τρόπο, η Waymo αναφέρει πως ανέλυσε επίσης δεδομένα ανθρώπινης οδήγησης από τις ίδιες περιοχές.
Αυτές οι αναφορές αντιπροσωπεύουν μια καλή πίστη προσπάθεια της Waymo να αξιολογήσει πώς συγκρίνεται η ασφάλεια του συστήματος αυτόνομης οδήγησης με την ασφάλεια της ανθρώπινης οδήγησης. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και αντιπροσωπεύουν ένα βήμα στην εξελισσόμενη κατανόησή μας για την ασφάλεια της αυτόνομης οδήγησης,
δήλωσε ο David Zuby, επικεφαλής ερευνητής του The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Υπάρχουν δύο σημαντικές πηγές στατιστικής μεροληψίας που πρέπει να ελέγχονται κατά τη σύγκριση ανθρώπινης και αυτόνομης οδήγησης. Η πρώτη είναι η ανεπαρκής αναφορά των ανθρώπινων ατυχημάτων. Ενώ τα δεδομένα για ατυχήματα που προκαλούν οι άνθρωποι και που οδηγούν σε τραυματισμούς ή υλικές ζημιές είναι αρκετά αξιόπιστα, ένας μεγάλος αριθμός ατυχημάτων “χαμηλής σφοδρότητας” δεν αναφέρονται στην αστυνομία.
Αντίθετα, οι εταιρείες αυτόνομης οδήγησης αναφέρουν ακόμη και τα πιο μικρά ατυχήματα, προκειμένου να αποδείξουν την αξιοπιστία της αυτόνομης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους. Για παράδειγμα, μόνο το 21% των ατυχημάτων που η Waymo έχει αναφέρει στη NHTSA μέχρι σήμερα είχαν ως αποτέλεσμα την υποβολή αναφοράς στην αστυνομία.
Η δεύτερη είναι οι διαφορές στις συνθήκες οδήγησης ή/και στα χαρακτηριστικά του οχήματος. Τα δημόσια δεδομένα ανθρώπινων ατυχημάτων περιλαμβάνουν όλους τους τύπους δρόμων, όπως αυτοκινητόδρομους, όπου το Waymo Driver λειτουργεί προς το παρόν μόνο με έναν ειδικό πίσω από το τιμόνι, καθώς και διάφορους τύπους οχημάτων από επαγγελματικά βαρέα οχήματα μέχρι επιβατικά και μοτοσικλέτες.
Αυτές οι διαφορές σημαίνουν ότι πρέπει να γίνουν προσαρμογές στα δεδομένα ανθρώπινων ατυχημάτων προτού τα συγκρίνουμε με τα ποσοστά ατυχημάτων αυτόνομων οχημάτων.
Η Waymo τονίζει πως μέσω μελετών σαν και αυτή, στόχος της είναι να παρέχει τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα σχετικά με την ασφάλεια των αυτόνομων αυτοκινήτων της στο ευρύ κοινό, να ενισχύει τη διαφάνεια στον τομέα των αυτόνομων αυτοκινήτων και να δυναμώσει την κοινότητα των ερευνητών, των ρυθμιστικών αρχών και των ακαδημαϊκών που μελετούν την ασφάλεια των αυτόνομων αυτοκινήτων για την προώθηση του τομέα.
Η ανάλυση της Waymo έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τα αυτόνομα οχήματα. Ο κύριος ανταγωνιστής της εταιρείας, η Cruise, διέκοψε τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ μετά από ένα ατύχημα στο Σαν Φρανσίσκο, που είχε ως αποτέλεσμα να παρασυρθεί ένας πεζός από ένα αυτόνομο αυτοκίνητο της. Η Cruise φέρεται να απέκρυψε το σχετικό βίντεο από τις ρυθμιστικές αρχές και τώρα αντιμετωπίζει πρόστιμα έως και 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!