Μέσα σε 78 χρόνια ιστορίας (η Piaggio κατοχύρωσε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις 23 Απριλίου 1946) η Vespa κυκλοφόρησε σε πάνω από 19 εκατομμύρια τεμάχια στους δρόμους όλου του κόσμου.
Σήμερα η αξία της Vespa, μια μάρκα με παγκόσμια αναγνώριση σαν σύμβολο τρόπου ζωής, έχει αποτιμηθεί σε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αναφέρει μια μελέτη της Interbrand.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Υπολογίζοντας τα παραπάνω θα λέγαμε ότι η Vespa είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά δίκυκλα που κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα σε μια απόλυτα αναγνωρίσιμη μορφή.
Ένα από τα χαρακτηριστικά μοντέλα της Vespa, την Primavera 125 S, είχαμε την ευκαιρία να έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή, πριν λίγες ημέρες, και με την επιστροφή στην πόλη με την κίνηση να αυξάνεται ξανά στους δρόμους πραγματικά μετανιώσαμε που την επιστρέψαμε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αυτό που κάνει τη Vespa Primavera 125 S να ξεχωρίζει είναι το μοναδικό γνήσιο στυλ και η υψηλή ποιότητα κατασκευής που φαίνεται σε κάθε λεπτομέρεια και συμπληρώνει την πολύ καλή οδηγική αίσθηση της Vespa.
Σε ότι αφορά την εμφάνιση η Vespa Primavera 125 S με το εμβληματικό και άμεσα αναγνωρίσιμο στυλ, το μπροστινό φανάρι το τιμόνι, το μονόμπρατσο υδραυλικό αμορτισέρ ακόμα και τα αντιολισθητικά λάστιχα στο πάτωμα είναι ξεκάθαρα μια γνήσια Vespa.
Την εικόνα συμπληρώνει το κλασικό στην εμφάνιση, ψηφιακό πολυόργανο, που εκτός του ταχύμετρου και χιλιομετρητή (ολικού και μερικού), έχει ενδείξεις για την κατανάλωση, ρολόι και βολτόμετρο.
Τα χειριστήρια επιλογής για τις ενδείξεις του πολυοργάνου είναι βολικά ενσωματωμένα στους διακόπτες στο τιμόνι και ταιριάζουν με το χαρακτηριστικό στυλ της Vespa.
Το χαμηλό πάτωμα για τα πόδια και η συνολική τοποθέτηση της ποδιάς και του τιμονιού κάνει άνετη την οδήγηση ανεξαρτήτως του ύψους του αναβάτη.
Η σέλα είναι άνετη και βολική για δύο αναβάτες μιας και δεν έχει “σκαλοπάτι” ανάμεσα στον αναβάτη και τον συνεπιβάτη ταιριάζοντας παράλληλα με το στιλ της Primavera .
Ο χώρος κάτω από την σέλα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ένα ανοιχτό, ή συμμαζεμένο Full Face κράνος, επίσης στο μπροστινό μέρος της σέλας υπάρχουν δύο άγκιστρα, που ασφαλίζουν με το κλείσιμο της, ώστε να κρεμαστούν κράνη και από εκεί.
Κάτω από την κεντρική κλειδαριά και το κουμπί που ξεκλειδώνει την σέλα, υπάρχει πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος (ντουλαπάκι) που ανοίγει με το γύρισμα του κλειδιού.
Τέλος, κάτω από την σέλλα στο μπροστινό μέρος υπάρχει και πτυσσόμενος γάντζος (χαρακτηριστικός σε όλες τις Vespa) για τις σακούλες με τα ψώνια.
Μια επιπλέον ιδιαίτερη προσθήκη, η οποία πιστεύουμε αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα (ειδικά για τους μηχανικούς), είναι ο αφαιρούμενος αποθηκευτικός χώρος (κάδος) κάτω από την σέλα, που προσφέρει άμεση πρόσβαση στον χώρο του κινητήρα χωρίς τη χρήση εργαλείων.
Ο μονοκύλινδρος 4-χρονος, 3 βάλβιδος, i-get κινητήρας των 124 κ.εκ, της Vespa Primavera 125 S, εντυπωσιάζει με τη ζωντάνια του, ειδικά στις χαμηλές στροφές και την ομαλή λειτουργία του.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την κατηγορία, καθώς προσφέρει καλή επιτάχυνση από στάση. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι ο κινητήρας είναι εξαιρετικά αθόρυβος
Με χαμηλή κατανάλωση στα 2,5 (l/100km) και ρεζερβουάρ των 8 λίτρων η Primavera προσφέρει αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.
Τα φρένα είναι με υδραυλικό δισκόφρενο με δίσκο διαμέτρου 200 mm εμπρός και πίσω ένα ταμπούρο διαμέτρου 140 mm. Επιπλέον υπάρχει μονοκάναλο ABS, που επενεργεί στον εμπρός τροχό, κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή την οδήγηση της.
Το χαρακτηριστικό μπροστινό σύστημα με μονόμπρατσο βραχίονα έχει υδραυλικό αμορτισέρ με ελικοειδές ελατήριο. Η πίσω ανάρτηση είναι πάλι με μονό υδραυλικό αμορτισέρ ρυθμιζόμενης προφόρτισης 4 θέσεων και ελικοειδές ελατήριο
Αυτό που μας έμεινε, σε ότι αφορά την συμπεριφορά, ήταν η συνολική αίσθηση της Vespa που προσφέρει μια άνετη, εύκολη και σίγουρη εμπειρία οδήγησης ανεξάρτητα από την εμπειρία του αναβάτη.
Συνολικά η Primavera 125 S ενώ ξεκάθαρα θυμίζει το εμβληματικό design της Vespa είναι ένα απόλυτα σύγχρονο πρακτικό και ασφαλές σκούτερ με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.
Η Vespa primavera 125 s κοστίζει 4.350€ και είναι διαθέσιμη σε τρία διαφορετικά χρώματα, Giallo Curioso (κίτρινο), Beige Avvolgente (μπεζ), Nero Convinto Matt (μαύρο).
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Vespa Primavera 125 S
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
124 cc Μονοκύλινδρος 4-χρονος, 3 βάλβιδος, i-get |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΣΤΟ ΣΤΡΟΦΑΛΟ |
8,1 kW – 11 HP – στις 7.750 σ.α.λ. |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ |
10,7 Nm στις 6.250 σ.α.λ. |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
40 km/l |
CO2 ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ |
60 g/km |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ |
Με αέρα |
ΚΙΒΩΤΙΟ |
Αυτόματη μετάδοση CVT συνεχώς μεταβαλλόμενη με διαχειριστή ροπής |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
Μεταλλικό αυτοφερόμενο με συγκολλητές ενισχύσεις |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
Μονόμπρατσο υδραυλικό αμορτισέρ με ελικοειδές ελατήριο |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ |
Ελικοειδές ελατήριο με μονό υδραυλικό αμορτισέρ ρυθμιζόμενης προφόρτισης 4 θέσεων |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ |
Ø 200 mm υδραυλικό δισκόφρενο από ανοξείδωτο ατσάλι |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ |
Ø 140 mm μηχανικά ρυθμιζόμενο ταμπούρο |
ΣΥΣΤΗΜΑ ABS |
Μονοκάναλο ABS |
ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΕΜΠΡΟΣ |
Tubeless 110/70 – 12” |
ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΠΙΣΩ |
Tubeless 120/70 – 12” |
ΜΗΚΟΣ/ ΠΛΑΤΟΣ / ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ |
1.870 / 750 / 1.340 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ |
785 mm |
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
8 lt |
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!