Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μέσα σε 78 χρόνια ιστορίας (η Piaggio κατοχύρωσε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της στις 23 Απριλίου 1946) και σε πάνω από 19 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφόρησαν στους δρόμους σε πέντε ηπείρους, η Vespa έδωσε σε ολόκληρο τον κόσμο ένα νέο σχέδιο δίτροχου, που εξαπλώθηκε στους δρόμους του κόσμου, ενώνοντας νέους από πολύ διαφορετικούς και μακρινούς πολιτισμούς σε ένα μοναδικό πάθος.
Η πρώτη πραγματικά παγκόσμια μάρκα της κινητικότητας, η Vespa έχει γίνει ένα κοινό νήμα μεταξύ των γενεών, που χρησιμοποιείται από όλες τις διαφορετικές ομάδες της κοινωνίας, δημιουργώντας διάφορα πολιτιστικά φαινόμενα ειδικά για τα διαφορετικά περιβάλλοντα στα οποία έχει βρεθεί, σε σημείο να πρωταγωνιστεί και να είναι ξεχωριστή. Έχει καθοδηγήσει συνήθειες, τη μουσική, τη νεότητα και έχει συνοδεύσει τη νεολαία σε χώρες και ηπείρους καθώς μεγάλωσαν, αγωνιζόμενοι μαζί τους σε περιόδους οικονομικής άνθησης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Στις αρχές της νέας χιλιετίας η Vespa βιώνει μια από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της μακροχρόνιας ζωής της. Από το 2004, όταν κατασκευάστηκαν 58,000 οχήματα, η ανάπτυξη της μάρκας Vespa ήταν σταθερή και θεαματική. Περισσότερες από 100,000 μονάδες παρήχθησαν το 2006, φτάνοντας τις 180,000 το 2017 και ξεπέρασαν το σημείο αναφοράς των 200,000 μονάδων ετησίως το 2018.
Την τελευταία δεκαετία, περισσότερα από 2 εκατομμύρια νέα οχήματα Vespa έχουν παραχθεί και κυκλοφορήσει στους δρόμους σε όλο τον κόσμο.
Σήμερα, η Vespa είναι μια μεγάλη παγκόσμια μάρκα όσο ποτέ άλλοτε, ένας πραγματικός πολίτης του κόσμου, παρούσα σε 83 χώρες σε κάθε ήπειρο και παράγεται σε τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής: την Pontedera, το εργοστάσιο όπου οι Vespa κατασκευάζονται αδιάκοπα από το 1946 με παραγωγή που προορίζεται για την Ευρώπη και τις δυτικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Αμερικής, την Vinh Phuc, στο Βιετνάμ, που εξυπηρετεί την τοπική αγορά και την Άπω Ανατολή και στην Ινδία, στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο Baramati, που άνοιξε τον Απρίλιο του 2012 για την Vespa που κατασκευάζεται για την Ινδική αγορά.
Η VESPA ΣΗΜΕΡΑ
Η Vespa, στις διάφορες εποχές που έχει περάσει, αντιπροσώπευε πάντα την αιχμή της τεχνολογίας. Χαρακτηρισμένη από μια εξαιρετικά προηγμένη φιλοσοφία αυτοφερόμενου πλαισίου, κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από χάλυβα, η Vespa σηματοδότησε την εξέλιξη της ατομικής κινητικότητας. Σήμερα, τα τελευταία οχήματα Vespa, εξοπλισμένα με κινητήρες και τεχνικές λύσεις για την υποστήριξη της σύγχρονης οδήγησης, αντιπροσωπεύουν το σύνθετο στυλ μιας εξέλιξης που έχει κάνει τη σχεδίαση της Vespa αθάνατη, διασφαλίζοντας ότι αποτελεί σύμβολο της Ιταλικής κομψότητας σε όλο τον κόσμο.
Vespa Primavera – Νεανική, καινοτόμος, τεχνολογικά πρωτοποριακή, ευκίνητη και δυναμική, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος του οποίου πρωταγωνιστεί, η Vespa Primavera (στις εκδόσεις 50, 125, 150 κ.εκ. και ηλεκτρική) είναι πρωταγωνιστής της εποχής της, κληρονομώντας όλη τη φρεσκάδα και τη χαρά της ζωής που σηματοδοτεί την ιστορία ενός μοντέλου που αποτελεί θρυλικό στοιχείο του οικογενειακού δέντρου της Vespa.
Η Vespa Sprint συνεχίζει την παράδοση της ζωτικότητας και της νεανικότητας. Σχεδιάστηκε ως η εξέλιξη της πρόσφατης Vespa Primavera (από την οποία υιοθετεί τους θερμικούς κινητήρες και τον ηλεκτρικό), που απευθύνεται σε αναβάτες όλων των ηλικιών και αναδεικνύει τα σπορ χαρακτηριστικά που φέρνει το όνομά της, θρυλικό εκ γενετής. Δημιουργήθηκε από ένα μικρό και ελαφρύ αλλά πρακτικό και προστατευτικό αυτοφερόμενο πλαίσιο, όλο από ατσάλι και χαρακτηρίζεται από τη νεανική του γραμμή, που χαρακτηρίζεται από ένα τολμηρό ορθογώνιο πίσω φως και μεγάλα ελαστικά 12 ιντσών με εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου. Τόσο η Vespa Primavera όσο και η Vespa Sprint είχαν αξιόλογες συνεργασίες με σχεδιαστές και καλλιτέχνες όπως ο Sean Wotherspoon και ο Justin Bieber και με παγκόσμιες μάρκες όπως η Disney. Συνεργασίες που έχουν δημιουργήσει εξαιρετικές αποκλειστικές εκδόσεις του «μικρού σώματος» της Vespa.
Η Vespa GTS, γνωστή ως “Vespone” (The Big Vespa) για το μεγάλο πλαίσιό της, είναι η πιο γρήγορη, σπορ και απολαυστική Vespa της σειράς, ιδανική για αστική χρήση χάρη στον χειρισμό της και την απόδοση των υδρόψυκτων 125 κ.εκ. και 300 κ.εκ. τετράχρονων κινητήρων, αλλά και για ταξίδια εκτός πόλης, μόνοι ή με συνεπιβάτη. Η νέα σειρά GTS, που λανσαρίστηκε το 2022 και περιλαμβάνει. τις Vespa GTS, GTS Super, GTS SuperSport και GTS SuepTech, προσφέρουν ό,τι πιο ισχυρό έχει υιοθετήσει ποτέ η Vespa, εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες στυλ και μια ολοκληρωμένη σειρά σύγχρονου εξοπλισμού που περιλαμβάνει σύστημα πέδησης ABS, ελέγχου της πρόσφυσης ASR και σύστημα ενεργοποίησης χωρίς κλειδί.
Η Vespa Gtv αναπτύχθηκε από τη βάση της GTS 300. Με τον χαμηλό προβολέα της, τοποθετημένο στο μπροστινό φτερό και το εκτεθειμένο μεταλλικό σωληνωτό τιμόνι, θυμίζει την κομψή σπορ εμφάνιση της Vespa που είχε τη δεκαετίας του 1950.
Η VESPA 946 κυκλοφόρησε το 2013. Είναι ένα καινοτόμο μοντέλο που εμπνέεται από το πρωτότυπο MP6 της Vespa που κατασκευάστηκε το 1946. Ως πρωτότυπο που χρησιμεύει ως έμπνευση, η Vespa 946 φαίνεται να προέρχεται απευθείας από την καλύτερη τεχνολογία της εποχής της. Λεπτομέρειες όπως το τιμόνι που διαθέτει ραφές με βελόνα και κλωστή, εξαρτήματα αλουμινίου που τοποθετούνται με τα χέρια, ένα προς ένα στο ατσάλινο αυτοφερόμενο πλαίσιο σε μια αποκλειστική γραμμή παραγωγής, περισσότερο σαν ατελιέ υψηλής ραπτικής παρά με γραμμή παραγωγής, κάνουν αυτή τη σειρά να ξεχωρίζει. Το 2024 η αρχαία παράδοση και η σύγχρονη μαεστρία συγχωνεύονται άψογα στην περιορισμένης έκδοσης Vespa 946 Dragon. Για να αποτίσει φόρο τιμής στη Σεληνιακή Νέα Πρωτοχρονιά, η Vespa κυκλοφόρησε και το εναρκτήριό της “fashion item”. Το αποκλειστικό Dragon Varsity Jacket γιορτάζει τη θρυλική θέση του εμβληματικού σκούτερ και αντικατοπτρίζει τον χαρακτηριστικό συνδυασμό στυλ και της κληρονομιάς του.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!