Η άνθηση της κατηγορίας των B-SUV στην Ευρώπη, και πόσω μάλλον στην ελληνική αγορά, αποδεικνύεται από την πλημμυρίδα των νέων -και εξαιρετικών- μοντέλων που έφτασαν τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας. Επιλέγουμε 10+1 από αυτά.
Τα B-SUV είναι τόσο επιτυχημένα όχι μόνο διότι ισορροπούν πάνω στο κύμα της εποχής, των υπερυψωμένων και στιλάτων αυτοκινήτων “ελευθέρου χρόνου”, αλλά και διότι έχουν τη δυνατότητα να αποτελούν -με τον αυξημένο χώρο τους, σε σχέση με τα supermini- το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.
Οι προτάσεις που έχουν πλημμυρίσει την ελληνική αγορά είναPUMAι πλέον αμέτρητες, και καλύπτουν όλο το φάσμα των τεχνολογιών κίνησης -θερμικά με Turbo κινητήρες βενζίνης, mild hybrid, πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά- με κυριότερο στόχο την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου/ενέργειας και τους μειωμένους ρύπους.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε 11 από τα πιο αξιόλογα καινούρια B-SUV που ήρθαν τους τελευταίους μήνες στη χώρα μας, και σας τα παρουσιάζουμε συνοπτικά:
Ford Puma – Από 26.655 ευρώ
To δημοφιλές B-SUV μόλις πριν λίγες εβδομάδες ανανεώθηκε εκτενώς με μια σειρά σχεδιαστικών αλλαγών και με την προσθήκη τεχνολογιών τελευταίας γενιάς στη συνδεσιμότητα και τα πολυμέσα. Εφοδιάζεται πλέον αποκλειστικά με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost, σε όλες τις εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία, που αποδίδει από 125 είτε 155 είτε 170 ίππους στην κορυφαία έκδοση ST. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με το προηγμένο αυτόματο 7 σχέσεων Powershift. Στο ταμπλό του φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών και τη νέα οθόνη αφής 12 ιντσών με το λογισμικό SYNC 4.
Διαβάστε εδώ για το νέο Ford Puma.
Honda e:Ny1 – Από 53.900 ευρώ (45.900€ με την επιδότηση)
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda ήρθε στη χώρα μας πριν από λίγες εβδομάδες, και παρά τις εμφανείς του μεγάλες ομοιότητες με το HR-V είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε μέγεθος. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F, φιλοξενεί στο δάπεδό του μπαταρία χωρητικότητας 68,8 kWh, πετυχαίνοντας αυτονομία 412 χιλιομέτρων. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του e:Ny1 φτάνει τους 204 ίππους και τα 310 Nm ροπής, κι έτσι η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 7,6’’. Εσωτερικά δεσπόζει η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής διάστασης 15,1’’ ιντσών για τα πολυμέσα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’.
Διαβάστε εδώ για το νέο Honda e:Ny1.
Hyundai Kona – Από 25.290 ευρώ
Στην καρδιά του καταναλωτικού ενδιαφέροντος από την πρώτη του γενιάς κιόλας, τώρα το νέο Kona διατήρησε τα χαρίσματα που το έκαναν τόσο επιτυχημένο και τα εμπλούτισε με τον εντυπωσιακό σύγχρονο σχεδιασμό και την τεχνολογική αναβάθμιση της νέας γενιάς του. Ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο, έχει στη βάση του τον χιλιάρη turbo κινητήρα που υπόσχεται να κρατά την κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt/100km. Πιο πάνω, συμπληρώνεται από την έκδοση 1.6 HEV των 141 ίππων και την κορυφαία 1.6 Turbo των 198 PS. Φυσικά, υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό Kona Electric, απόδοσης 156 ή 218 ίππων με μπαταρία 48 kWh και 65 kWh αντίστοιχα, που ξεκινά από τις 41.990 ευρώ (με την προσφορά).
Διαβάστε εδώ για το νέο Hyundai Kona.
Jeep Avenger – Από 23.990 ευρώ
Tο Ευρώπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς του 2023, το μικρότερο SUV στην ιστορία της Jeep, δεν ξεχωρίζει μόνο από το σχεδιασμό του και την ποιότητα και εξοπλισμό του εσωτερικού του, αλλά και γιατί διαθέτει πληθώρα εκδόσεων: η βασική είναι με τον 1.2Τ κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 100 PS και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ακολουθεί η έκδοση e-Hybrid, με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα 48V και αποτελείται από τον 1.200άρη κινητήρα βενζίνης 100 ίππων και ροπής 205 Nm, μαζί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW, με διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Με μέση κατανάλωση 4,9-5,1 lt/100 km, η διαφορά κατανάλωσης φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Τέλος, υφίσταται και η αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή των 156 ίππων, με τιμές που ξεκινούν από €30.700 με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Διαβάστε εδώ για το νέο Jeep Avenger.
Lexus LBX – Από 31.300 ευρώ
Το πιο συμπαγές Lexus όλων των εποχών και το πρώτο B-SUV της εταιρείας δεν είναι μόνο μια πολυτελής παραλλαγή του Toyota Yaris Cross. Πάνω στην ίδια πλατφόρμα, TNGA-B, διευρύνθηκε σε διαστάσεις -φτάνοντας σε μήκος τα 4,19 μέτρα- και απέκτησε αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα (με πιο ισχυρό κινητήρα και νέας τεχνολογίας μπαταρία) και συμπεριφορά, μαζί με τα πολύ ποιοτικότερα υλικά της καμπίνας του και τις εκτεταμένες επιλογές εξατομίκευσης. Στο ταμπλό, ο πίνακας οργάνων έχει διάσταση 12,3 ιντσών και εκείνη των πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό 9,8” με το τελευταίας γενιάς λειτουργικό Lexus Link Connect. Το LBX διατίθεται αποκλειστικά και μόνο με το υβριδικό σύστημα με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρου που έχει το Yaris Cross, αλλά με αύξηση της ισχύος στους 136 hp, και τη μπαταρία του RX.
Διαβάστε εδώ για το νέο Lexus LBX.
MG ZS – Από 18.950 ευρώ
Η MG επέστρεψε στην ελληνική αγορά με κρότο, και το ZS είναι ένα από τα κορυφαία B-SUV σε σχέση αξίας-τιμής βάσει των χώρων στα 4,32 μέτρα του αμαξώματός του, των 448 lt του χώρου αποσκευών, της ποιότητας για τα δεδομένα της τιμής του, των μηχανικών του μερών και της 7ετούς εγγύησης. Με τον βασικό κινητήρα του 1.5 λίτρου και 106 ίππων ξεκινά αρκετά κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ, ενώ με τον κινητήρα 1.0 Turbo αποδίδει 111 ίππους με μέση κατανάλωση 6,6 lt/100km. Διατίθεται, δε, και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ZS EV, που ξεκινά από τις 35.950 ευρώ (χωρίς την επιδότηση).
Διαβάστε εδώ για το νέο MG ZS.
Mitsubishi ASX – Από 25.750 ευρώ (με προσφορά)
Η νέα γενιά του ASX αναπτύχθηκε ειδικά για την Ευρώπη και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-Bκαι σε όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα πολλαπλά συστήματα κίνησης -Plug-in Hybrid, Full Hybrid και Mild Hybrid- που πλαισιώνονται από προηγμένα συστήματα ασφάλειας καθώς και όλα τα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ψηφιοποίησης που αναμένουν οι πελάτες σήμερα. Η νέα γενιά ASX ενσωματώνει τα τελευταία στην κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, ενώ πιο μπροστά στο καπό του φιλοξενεί την επιλογή ανάμεσα στον κινητήρα βενζίνης 1.0Τ με 91 ίππους, τον ήπια υβριδικό 1.3Τ με 140 hp, τον πλήρως υβριδικό 1.6 Hybrid των 143 hp και την κορυφαία plug-in υβριδική πρόταση των 1.6 PHEV με 160 hp.
Διαβάστε εδώ για το νέο Mitsubishi ASX.
Opel Mokka – Από 25.300 ευρώ
Το αυτοκίνητο με το οποίο η Opel πήρε πρωταγωνιστικό ρόλο από την πρώτη στιγμή στα B-SUV -λόγω σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας-είναι το Mokka, το οποίο πρόσφατα μάλιστα δέχθηκε μια εκτεταμένη ανανέωση που περιλαμβάνει και την προσθήκη σημαντικά πλουσιότερου εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις. Στο καπό του κρύβει τον κινητήρα 1.2 Turbo που αποδίδει -αναλόγως της έκδοσης- 100, 130 είτε 136 hp, καθώς και τον 1.5 diesel των 110 hp. Βεβαίως, στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το αμιγώς ηλεκτρικό Mokka-e, που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής, με μπαταρία χωρητικότητας 54kWh για αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Το ηλεκτρικό Mokka-e ξεκινά από τα 41.000 ευρώ (χωρίς την επιδότηση).
Διαβάστε εδώ για το νέο Opel Mokka.
Peugeot 2008 – Από 24.100 ευρώ
Η πρόσφατη σφαιρική ανανέωση κρατά το Peugeot 2008, ένα από τα σύμβολα της κατηγορίας των B-SUV, φρέσκο τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά για να συνεχίσει την εμπορική του επιτυχία. Ο σχεδιασμός, εντυπωσιακός εξαρχής, έγινε ακόμα πιο εκλεπτυσμένος και το εσωτερικό ακόμα πιο ποιοτικό, γύρω από το εντυπωσιακό i-Cockpit. Το γαλλικό B-SUV διατίθεται στις εκδόσεις βενζίνης με 100 ή 130 ίππους με τον κινητήρα 1.2 PureTech, στην έκδοση diesel 130 ίππων με τον 1.5 BlueHDi και φυσικά στην αμιγώς ηλεκτρική e-2008 με 156 ίππους και τιμή από 42.000 ευρώ (χωρίς την επιδότηση).
Διαβάστε εδώ για το νέο Peugeot 2008.
Volkswagen T-Cross – Από 23.950 ευρώ
Με προσεκτικές επεμβάσεις στοT-Cross, η Volkswagen φρεσκάρισε το B-SUV της για το μοντέλο αυτής της χρονιάς. Έκανε ορισμένες λεπτές παρεμβάσεις στη σχεδίαση, που το κάνουν πιο εκλεπτυσμένο, όπως στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες και στο σχέδιο των ζαντών, ενώ στο εσωτερικό είναι νέα και η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 8,0 ιντσών στη βασική έκδοση (9,2 στις πιο πλούσιες), η οποία υποστηρίζει το αναβαθμισμένο infotainment. Ο δε ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 8,0-10,0’’, και έχουν αναβαθμιστεί και τα υλικά. Από πλευράς κινητήρων, μετά τον βασικό 1.0 TSI με 95 και 116 ίππους ακολουθεί ο 1.5 TSI που αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Διαβάστε εδώ για το νέο Volkswagen T-Cross.
Volvo EX30 – Από 29.572 ευρώ (με την επιδότηση)
Αμιγώς ηλεκτρικό, το μικρότερο SUV που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo -εκτός από το ταχύτερο αυτοκίνητο όλων των εποχών της σουηδικής εταιρείας- έχει και τη δυναμική να είναι το πιο εμπορικό, καθώς με την κρατική επιδότηση η βασική έκδοση κοστίζει 29.572 ευρώ. Το ΕΧ30 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης, 272 και 428 ίππων, με μονό και διπλό ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχα και δύο χωρητικότητες μπαταρίας. Το “βασικό” είναι με το μονό κινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς και και με τη μπαταρία των 51 kWh έχει αυτονομία έως 343 χιλιόμετρα ενώ με τη μεγαλύτερη μπαταρία (69,0 kWh), προσφέρει 480 km. Η κορυφαία επιλογή από άποψη απόδοσης είναι η τετρακίνητη Twin Motor, η οποία με δύο ηλεκτροκινητήρες φτάνει τους 428 ίππους και για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, χρειάζεται μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Με κάθε πλήρη φόρτισή της, η μπαταρία των 69,0 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 460 χιλιομέτρων. Φυσικά πρόκειται για μία premium κατασκευή, όπου στο κέντρο του πολυτελούς και μινιμαλιστικού εσωτερικού δεσπόζει η οθόνη αφής 12,3’’.
Διαβάστε εδώ για το νέο Volvo EX30.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!