Οι αλλαγές που συντελούνται κατά την τελευταία δεκαετία στον κλάδο της αυτοκίνησης δεν έχουν προηγούμενο. Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, παρά τα προβλήματά της, ενώ οι καθιερωμένες μάρκες του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπες με μια σειρά άγνωστων μέχρι πρόσφατα εταιρειών από την Κίνα, όπως οι BYD, Geely, SAIC, κ.λπ., που δείχνουν ικανές να επαναλάβουν τον άθλο των Ιαπώνων και των Κορεατών.
Τα ηλεκτροκίνητα και τα ρομποτικά οχήματα, που έρχονται με φόρα, ανοίγουν, ωστόσο, τον δρόμο και στους κολοσσούς των ηλεκτρονικών. Τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα –και πολύ περισσότερο τα επόμενα– θα μπορούσαν να περιγραφούν ως τεράστια τροχήλατα Smartphones με μπαταρία, πληθώρα λογισμικών, εφοδιασμένα με κινητήρες. Οι μεγάλοι όμιλοι του κλάδου της ηλεκτρονικής τεχνολογίας συνεργάζονται ήδη στενά με τις εταιρείες αυτοκινήτων ως προμηθευτές τους, οπότε εμπλέκονται από πρώτο χέρι στην «τέχνη» της κατασκευής οχημάτων, ενώ εκτός από τεχνογνωσία διαθέτουν και τεράστιους οικονομικούς πόρους για να γίνουν οι ίδιοι κατασκευαστές οχημάτων.
Έτσι φτάσαμε πλέον στο σημείο να βρίσκονται οι γνωστότερες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, όπως της Γενεύης, του Ντιτρόιτ και του Παρισιού, σε μία δραματικά φθίνουσα πορεία και να συγκεντρώνει πλέον τα βλέμματα των ανθρώπων της αυτοκίνησης η έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας. Ας δούμε, λοιπόν, τα σχέδια που έχουν στα σκαριά μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικών, προκειμένου να λανσάρουν δικά τους μοντέλα.
Χiaomi
Η Χiaomi δεν έχει συμπληρώσει καν 15 χρόνια ζωής, ωστόσο έχει αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές Smartphones στον πλανήτη με έναν τζίρο 11,1 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2022. Εκτός από έξυπνα κινητά, κατασκευάζει η Xiaomi –μεταξύ άλλων– μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, από Notebooks έως ρομποτικές ηλεκτρικές σκούπες, αλλά και… αυτοκίνητα. Πρόσφατα παρουσίασε η κινέζικη εταιρεία την πρώτη Coupe λιμουζίνα της, που ονομάζεται SU7 και ξεχωρίζει με το αεροδυναμικό σχήμα της. Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη περί τα τέλη του 2024, προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αποδίδει 578 PS μέγιστη ισχύ και 635 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Οι επιδόσεις του Xiaomi SU7 (επιτάχυνση 0- 100 km/h σε 2,8 sec και 265 km/h τελική) το βάζουν στην ίδια σειρά με μοντέλα των Porsche, Ferrari και Lamborghini, ενώ θα ακολουθήσουν και δύο ελαφρά χαμηλότερης ισχύος εκδόσεις. Η πολεμική δήλωση της Xiaomi, ότι θα δεκαπλασιάσει τις επενδύσεις της στην εξέλιξη κορυφαίων νέων αυτοκινήτων και ότι στοχεύει να περιλαμβάνεται μετά από 15 χρόνια στους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων στον κόσμο, μιλάει από μόνη της. Ήδη, μάλιστα, απασχολούνται στο Tμήμα Έρευνας, Ανάπτυξης και Εξέλιξης Αυτοκινήτων της Xiaomi πάνω από 3.400 μηχανικοί και πάνω από 1.000 ειδικοί από άλλους τομείς του κλάδου κατασκευής οχημάτων.
Apple
H Apple είναι μία από τις πρώτες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, που έδειξε έμπρακτα ενδιαφέρον να περάσει στο στρατόπεδο των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Για την εξέλιξη του ‘’iCar’’ δημιουργήθηκε μια ομάδα περίπου 2.000 ειδικών στο πλαίσιο του εγχειρήματος ‘’Project Τitan’’, ωστόσο η Apple ανέβαλε συνεχώς τον χρόνο λανσαρίσματος του ηλεκτροκίνητου μοντέλου της, ενώ δεν έδινε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές του. Πριν λίγες ημέρες έσκασε σαν βόμβα η είδηση από το πρακτορείο Bloomberg, ότι ανέστειλε η Apple την εξέλιξη του ‘’iCar’’, ωστόσο δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας σχετικά με το δημοσίευμα. Όπως φαίνεται, η Apple αντιμετωπίζει προβλήματα με την εξέλιξη του πρώτου δικού της αυτοκινήτου, ωστόσο δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι τα έχει παρατήσει, αλλά είναι πιθανό να έχει αναλάβει το εγχείρημα ένα άλλο τμήμα της, σε συνεργασία με κάποιον γνωστό κατασκευαστή αυτοκινήτων. Φημολογείται, μάλιστα, ότι σε αυτό το πλαίσιο έχει πολλαπλασιάσει η Apple τις δοκιμές πρωτοτύπων του ‘’iCar’’ στην Καλιφόρνια και ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρείες αυτοκινήτων, όπως, λόγου χάριν, η Hyundai, προκειμένου να λανσάρει το 2028 το δικό της μοντέλο.
Sony
To 2020 είχε παρουσιάσει η Sony στην έκθεση ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας το πρωτότυπο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τονίζοντας ότι δεν επιδιώκει να μπει στο club των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Φαίνεται, όμως, ότι άλλαξε γνώμη, αφού τρία χρόνια αργότερα αποκάλυψε στην ίδια έκθεση το νέο πρωτότυπο Afeela, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της με τη Honda και θα κυκλοφορήσει ως μοντέλο παραγωγής την άνοιξη του 2026 στη Βόρειο Αμερική. Μάλιστα, οι προπαραγγελίες της ηλεκτροκίνητης μπερλίνας θα ξεκινήσουν ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το Sony Afeela θα είναι τετρακίνητο, θα διαθέτει επίπεδο αυτονομίας ΙΙΙ και θα εφοδιάζεται με μια μεγάλη οθόνη που θα καλύπτει όλο το κόκπιτ μέχρι την πόρτα του συνοδηγού, ενώ θα υπάρχουν μόνιτορ και για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Το πρώτο αυτοκίνητο της Sony θα χρησιμοποιεί 45 κάμερες και αισθητήρες για το πλήρες σκανάρισμα του περιβάλλοντος και θα εφοδιαστεί με παιχνιδομηχανή της Epic Games για την ψυχαγωγία των επιβατών του.
Foxconn
H Foxconn είναι γνωστή κυρίως ως κατασκευάστρια iPhones για λογαριασμό της Apple, ωστόσο έχει εκδηλώσει την πρόθεση να δραστηριοποιηθεί και στην κατασκευή αυτοκινήτων. Η εταιρεία από την Ταϊβάν αγόρασε ήδη σε αυτό το πλαίσιο τη μονάδα παραγωγής του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων Lordstown στο Οχάιο των ΗΠΑ και απέκτησε σημαντική συμμετοχή στη μάρκα Byton, η οποία βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Ταυτόχρονα έχει ολοκληρώσει συμφωνίες συνεργασίας με τον κινέζικο όμιλο της Geely και με την ιαπωνική εταιρεία Nidec, με εξειδίκευση στους ηλεκτροκινητήρες. Η Foxconn έχει όλες τις προϋποθέσεις να πετύχει και ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, καθώς πρόκειται για μια τεράστια μηχανή παραγωγής, η οποία κατέχει άριστα πολύπλοκες διαδικασίες και γνωρίζει τα πάντα σχετικά με logistics σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι Ταϊβανέζοι ίδρυσαν τη μάρκα αυτοκινήτων Foxtron και παρουσίασαν ήδη το ηλεκτροκίνητο SUV ‘’Model C’’, σχεδιασμένο διά χειρός Pininfarina, με 460 PS ισχύ, 700 km αυτονομία, επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,8΄΄ και τιμές εκκίνησης γύρω στις 30.000 €. Στην ίδια πλατφόρμα θα βασίζεται και το ‘’Model E’’ με 760 PS και 750 km αυτονομία, ενώ η εταιρεία ετοιμάζει και ένα ηλεκτροκίνητο λεωφορείο! Στόχος της Foxconn είναι να κατακτήσει εντός πενταετίας ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 5% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Amazon
H Αmazon είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, ωστόσο δραστηριοποιείται και στην εξέλιξη και εφαρμογή ηλεκτρονικών τεχνολογιών, με χαρακτηριστικότερο και γνωστότερο παράδειγμα τη φωνητική βοηθό Alexa, που υποστηρίζει τα συστήματα πολυμέσων πολλών σύγχρονων αυτοκινήτων. Η Amazon θα λανσάρει τα επόμενα χρόνια, μέσω της θυγατρικής της Zoox, ένα ρομποτικό ταξί για υπηρεσίες κινητικότητας σε αστικό περιβάλλον. Το αυτόνομο όχημα σχεδιάστηκε και εξελίσσεται αποκλειστικά από την Zoox, δοκιμάζεται ήδη από το 2023 σε δημόσιους δρόμους στην Καλιφόρνια και δεν διαθέτει τιμόνι, ούτε πεντάλ. Η θυγατρική της Amazon δεν ακολούθησε την πεπατημένη, δηλαδή να ενσωματώσει ρομποτικές τεχνολογίες σε μοντέλα άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, αλλά δημιούργησε το δικό της αυτόνομο όχημα, με άνετο σαλόνι για τέσσερις επιβάτες και χωρίς θέση οδηγού. Το φουτουριστικό ρομποταξί δεν διαθέτει εμπρός ή πίσω μέρος, ώστε να μπορεί να κινηθεί εύκολα προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ανάλογα με τις ανάγκες, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα έως 120 km/h!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα πιο περίεργα κλειδιά στην ιστορία της αυτοκίνησης (photos)
Τα αυτοκίνητα που έσωσαν τις εταιρείες τους από το χείλος του γκρεμού
Balocco: To «μαγικό εργαστήριο» που γεννιούνται οι Alfa Romeo (video)
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!