Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

MINI Aceman: Ηλεκτρική κίνηση αλλά με επιδόσεις που δεν σε αφήνουν αδιάφορο

MINI Aceman: Ηλεκτρική κίνηση αλλά με επιδόσεις που δεν σε αφήνουν αδιάφορο


Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Τι σου προσφέρει το νέο MINI Aceman εκτός από την σπορ ευελιξία και την αυτοπεποίθηση; Θα ξεκινήσω με τα πιο απλά που είναι η λειτουργικότητα ενός Crossover, η φοβερή αίσθηση που έχει ο οδηγός αφού νομίζει ότι οδηγεί ένα go-kart που είναι κολλημένο στο δρόμο, οι επιδόσεις και η άνεση που διαθέτει ένα 5θέσιο Crossover.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι compact εξωτερικές διαστάσεις δεν σε ξεγελούν. Με μήκος στα τέσσερα μέτρα, το νέο MINI Aceman διαθέτει πέντε θέσεις και έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 300 λίτρων. Και αν οι επιβάτες είναι δύο ο χώρος αυξάνεται χάρη στις πολυάριθμες δυνατότητες προσαρμογής του στα 1.005 λίτρα.

Οι εργοστασιακές μετρήσεις που έγιναν στο Aceman με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αναφέρουν αυτονομία έως και 406 χιλιόμετρα στον κύκλο δοκιμών WLTP. Δεν ξέρω ποια είναι η πραγματική αυτονομία και ποια απόκλιση θα παρουσιασθεί όταν το οδηγήσουμε ωστόσο δεν θα πρέπει λογικά να έχουμε και τεράστιες διαφορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε συνδυασμό με τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και την εμβληματική σχεδίαση MINI, οι παραδοσιακές αξίες της μάρκας ανοίγουν τον δρόμο για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.

Θεωρητικά όλα βασίζονται στην αρχική φιλοσοφία του Sir Alec Issigonis, εφευρέτη του κλασικού Mini αλλά με μια σύγχρονη φιλοσοφία όσον το σχεδιασμό, την συνδεσιμότητα και ότι αφορά το σύστημα κίνησης.

Με το νέο Aceman, η MINI γιορτάζει την πρεμιέρα του πρώτου crossover για την κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων.

Ολόκληρη η νέα οικογένεια μοντέλων MINI υιοθετεί μια καθαρή, λιτή σχεδίαση, η οποία προσδίδει μια σύγχρονη εμφάνιση που αποπνέει αβίαστη αυτοπεποίθηση. Η μινιμαλιστική σχεδίαση του MINI Aceman δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον προοδευτικό χαρακτήρα του.

Για τους οπαδούς της φίρμας το ερώτημα είναι αν το Aceman θα γίνει ο τέλειος καθημερινός σύντροφος η θα υπάρξει κάτι άλλο που θα «φρενάρει» τους νέους αγοραστές. Γιατί κάποιοι που εξακολουθούν να υποστηρίζουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δύσκολα θα πεισθούν να κάνουν την αλλαγή. Άσχετα αν το νέο αυτοκίνητο υιοθετεί μία ανεξάρτητη σχεδιαστική γλώσσα, είναι compact και δείχνει ευέλικτο.

Η κλασική σχεδίαση τριών τμημάτων, που αφορά το αμάξωμα, το περίγραμμα των παραθύρων και την οροφή, έχει επαναπροσδιοριστεί.

Με μήκος 4,07 m, πλάτος 1,75 m και ύψος 1,50 m, το MINI Aceman τοποθετείται ανάμεσα στο MINI Cooper και το MINI Countryman. Οι κατασκευαστές λένε ότι είναι η επιτομή της ευελιξίας και της αυτοπεποίθησης. Με αεροδυναμικά διαμορφωμένο μπροστινό τμήμα, κοντούς προβόλους και λειτουργική σχεδίαση δύο όγκων, η σχεδιαστική αρχή “Clever Use of Space” που χαρακτηρίζει τη μάρκα αποκτά μία νέα ερμηνεία, ενώ η αμιγής ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια ολόκληρη σειρά νέων δυνατοτήτων όσον αφορά τη σχεδίαση του οχήματος. Η δημιουργική αξιοποίηση του χώρου διασφαλίζει ότι το νέο MINI Aceman είναι ευέλικτο στην αστική κυκλοφορία, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει άπλετο χώρο για τους επιβάτες.

Το Aceman τονίζεται από τις στάνταρ ράγες οροφής, τους οπτικά τονισμένους τροχούς σε διαστάσεις από 17″ έως 19″ και τα στοιχεία προστασίας κάτω από το μπροστινό, το πίσω και τα πλαϊνά μέρη του οχήματος.

 

Έχει εκφραστικά φωτιστικά σώματα και τη χαρακτηριστική μάσκα. Το νέο οκταγωνικό σχήμα της βασίζεται στο παραδοσιακό βασικό θέμα του εξαγώνου. Τα στοιχεία φώτων ημέρας των προβολέων LED μπορούν να αλλάξουν σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες, υπογραμμίζοντας τον εκφραστικό χαρακτήρα αυτού του νέου μέλους της οικογένειας MINI.

 

Στο πίσω μέρος, μεγάλες οριζόντιες επιφάνειες τονίζουν το πλάτος και το στιβαρό στήσιμο του αυτοκινήτου. Το αεροδυναμικά λοξοτομημένο και ανοιγόμενο πίσω παρμπρίζ εξασφαλίζει μια έντονη και ισχυρή σχεδίαση στο τμήμα των ώμων του αμαξώματος, που τονίζεται περαιτέρω με την μεγάλου μήκους αεροτομή της οροφής.

Το MINI Aceman διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Ένα μακρόστενο λογότυπο στο σχέδιο της εκάστοτε παραλλαγής εξοπλισμού φιγουράρει στην μπροστινή περιοχή του μαρσπιέ. Η έκδοση Essential είναι ιδιαίτερα λιτή με καθαρές γραμμές. Στην έκδοση Classic, η οροφή και οι εξωτερικοί καθρέπτες μπορούν να επιλεγούν σε μαύρο ή λευκό χρώμα για τη δημιουργία αντίθεσης

Η έκδοση Favoured προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης του MINI Aceman περιλαμβάνοντας την επιλογή της χαρακτηριστικής Multitone Οροφής, σε συνδυασμό με λευκά καλύμματα καθρεπτών και πλαίσιο μάσκας σε χρώμα Silver.

Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Charismatic Simplicity” της MINI εκφράζεται ξεκάθαρα στο εσωτερικό. Η άνεση στα τμήματα της καμπίνας μεταξύ των θυρών, μαζί με την ευρυχωρία στην περιοχή των ώμων και των ποδιών, χαρίζουν στο φωτεινό cockpit μια αίσθηση ελευθερίας και άνεσης, ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει αυτό το αποτέλεσμα παρέχοντας πρόσθετο φως από ψηλά. Στο σκοτάδι, ο κρυφός φωτισμός κατά μήκος του πλαισίου της οροφής δημιουργεί το επιλεγμένο mood φωτισμού στο εσωτερικό.

Η απαλή και στρογγυλεμένη σχεδίαση του εσωτερικού αντανακλάται περαιτέρω στις καμπύλες επιφάνειες του ταμπλό. Το νέο Mini διαθέτει υψηλής ποιότητας εξαρτήματα στο cockpit. Στο κέντρο της οθόνης βρίσκεται το μενού εκκίνησης, ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται η σταθερή γραμμή κατάστασης με τα στοιχεία μενού “Navigation”, “Media”, “Telephony”, “All Apps” και, σε ορισμένες περιπτώσεις, “Home” – τα οποία μπορούν να επιλεγούν απευθείας.

Το νέο Mini Aceman διαθέτει διάφορες λειτουργίες οδήγησης. Είναι θέμα οδηγού, ανάλογα με το δρόμο που κινείται να επιλέξει μια από τις λειτουργίες Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode και Trail Mode. Κάθε επιλογή που κάνει έχει ένα διαφορετικό χρωματισμό στην οθόνη. Για παράδειγμα στην Go-Kart Mode η έμφαση δίδεται στο αγωνιστικό DNA της MINI.

Η οθόνη και το εσωτερικό στο σύνολό του διαθέτουν στην περίπτωση αυτή τα χρώματα ανθρακί και κόκκινο, ενώ ειδικές ενδείξεις αναλογικού τύπου για στοιχεία που άπτονται της δυναμικής οδήγησης συμπληρώνουν το συγκεκριμένο MINI Experience Mode που είναι εμπνευσμένο από το John Cooper Works. Τα νέα γραφικά προσαρμόζονται στο στρογγυλό σχήμα της μονάδας και είναι ευδιάκριτα.

Τα συστήματα υποβοήθησης είναι το Driving Assistant Plus , το νέο Trailer Assistant, η νέα λειτουργία Remote Parking ενώ προαιρετικά υπάρχει Parking Assistant Pro.

Το ευρύχωρο πίσω μέρος του οχήματος προσφέρει χώρο για τρεις επιβάτες. Χάρη στην αναδιπλούμενη σε αναλογία 60:40 πλάτη του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 300 λίτρα σε έως και 1.005 λίτρα ανάλογα με τις ανάγκες.

Πως κινείται

Το MINI Aceman διατίθεται αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, εξασφαλίζοντας μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Ο αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει τη χαρακτηριστική διασκεδαστική οδήγηση MINI τόσο σε αστικές περιοχές όσο και σε διαδρομές εκτός των ορίων της πόλης. Κατά το λανσάρισμα στην αγορά, το νέο MINI Aceman θα είναι διαθέσιμο ως MINI Aceman E (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,9 – 14,1 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP- εκπομπές CO2 σε συνδυασμό: 0 g/km; κατηγορία CO2: A, Αυτονομία σε χλμ. σύμφωνα με το WLTP: 294 – 310) και με αυξημένη ισχύς ως MINI Aceman SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 14,8 – 13,9 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP- εκπομπές CO2 σε συνδυασμό: 0 g/km; κατηγορία CO2: A- Αυτονομία σε χλμ. σύμφωνα με το WLTP: 382 – 407).

Ο ηλεκτροκινητήρας 135 kW/184 hp του MINI Aceman E παράγει ροπή 290 Nm, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 160 km/h. Με ισχύ 160 kW/218 hp, το MINI Aceman SE παράγει ροπή 330 Nm, επιτρέποντας στο όχημα να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 7,1 δευτερόλεπτα, μέχρι την τελική ταχύτητα των 170 km/h.*

Με ενεργειακό περιεχόμενο 42,5 kWh, η μπαταρία του MINI Aceman E επιτυγχάνει αυτονομία 310 χιλιομέτρων στον κύκλο δοκιμών WLTP. Η μπαταρία υψηλής τάσης του MINI Aceman SE έχει ενεργειακό περιεχόμενο 54,2 kWh, παρέχοντας αυτονομία 406 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP

Για την ευελιξία, την ασφαλή οδήγηση, τη διάρκεια που χρειάζεται για να φορτίσει τις μπαταρίες αλλά και την αυτονομία, θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε μετά το οδηγικό τέστ που θα κάνουμε. Ως τότε υπομονή.

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Ο προϋπολογισμός του 2025, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 2,4% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος στο 147,5% της ΑΕΠ. Παράλληλα,...

ΕΛΛΑΔΑ

Zάχαρη λευκή κρυσταλλική και ζάχαρη καστανή από ζαχαροκάλαμο με ξένα σώματα, ανακαλεί από την αγορά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων. Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ και...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το debate των υποψήφιων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που διεξήχθη στην ΕΡΤ, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία. Οι τέσσερις υποψήφιοι, ο Απόστολος Γκλέτσος,...