του Δημήτρη Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
H 28χρονη Maria Herrera αγωνίζεται με την ομάδα Klint Forward Factory Team, είναι Ισπανίδα και μία από τις κορυφαίες γυναίκες με επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Maria Herrera ασχολείται με αγώνες μοτοσυκλετών για περισσότερο από μια δεκαετία και είναι μία από τις πιο έμπειρες και ταλαντούχες αναβάτριες στο WorldWCR. Έχει αγωνιστεί με επιτυχία ενάντια σε μερικούς από τους καλύτερους άνδρες αναβάτες στον κόσμο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Moto3™ και στη WorldSSP300 και φέτος συνδυάζει την προσπάθειά της να γίνει η πρώτη νικήτρια του Τίτλου WorldWCR με τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα MotoE™ για έκτη συνεχόμενη σεζόν. Αυτή τη στιγμή αγωνίζεται για την ομάδα KLINT Forward Factory και στις δύο κατηγορίες.
Η αρχή μιας περιπέτειας σε δύο τροχούς
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η Herrera άρχισε να οδηγεί σε ηλικία έξι ετών, με την ενθάρρυνση των αδερφών της και του πατέρα της, ο οποίος ήταν ειδικός στις μοτοσυκλέτες. Η πρώτη της μοτοσυκλέτα ήταν ένα μίνι Polini με το οποίο είχε τρέξει και ο πατέρας της και θυμάται ότι οδηγούσε ακούραστα, «μέχρι να τελειώσει η βενζίνη». Θυμάται επίσης με χαρά: «Όταν έτρεξα τον πρώτο μου Αγώνα και τερμάτισα τρίτη, ήμουν 6 ετών. Έχω μια ανάμνηση ότι μου έδωσαν 30 ευρώ και τα μοιράστηκα με τα δύο αδέρφια μου.
Oropesa και Talavera de la Reina
Γεννημένη στην Oropesa (Toledo), ακριβώς στα νοτιοδυτικά της Μαδρίτης, η Herrera είναι φίλη και συνεργάζεται με τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή WorldSBK Alvaro Bautista, ο οποίος κατάγεται από την Talavera de la Reina, μια άλλη κοντινή μικρή πόλη. Οι δύο σκληροί ανταγωνιστές γνωρίζονται πολλά χρόνια και η Herrera περιγράφει τον Bautista ως τον αγαπημένο της αναβάτη, σεβόμενη τον για την «αντοχή και την πειθαρχία στη ζωή του». Η ίδια εξηγεί: «Πάντα έκανα δοκιμές με τον πατέρα μου ή με τον Alvaro Bautista και πάντα ήθελα να τον νικήσω, οπότε είναι φυσιολογικό να παλεύω μαζί του».
Γρήγορη άνοδος στην κορυφή
Έχοντας αγωνιστεί σε Ισπανικά πρωταθλήματα Junior και Εθνικά πρωταθλήματα, η Herrera έγινε η πρώτη γυναίκα αθλήτρια που κέρδισε έναν Αγώνα στην κατηγορία FIM CEV Repsol το 2013. Εκείνη τη χρονιά έκανε επίσης κάποιες εμφανίσεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Moto3™ στους Ισπανικούς Γύρους ως αναβάτρια δοκιμών, κάνοντας το ίδιο το 2014. Στη συνέχεια, το 2015 συμμετείχε στην πρώτη της πλήρη σεζόν Grand Prix, μοιράζοντας ένα γκαράζ με τον Ισπανό συνάδελφό της Isaac Viñales στην ομάδα Husqvarna Factory Laglisse και δημιουργώντας μερικές δυνατές επιδόσεις που τη βοήθησαν να κερδίσει εννέα βαθμούς στο ντεμπούτο της. Έχοντας κάποια κακή τύχη το 2016, οδήγησε ξανά την επόμενη χρονιά για τη νέα ομάδα AGR Team της Moto3™, μεταβαίνοντας στην WorldSSP300 για το 2018, στην οποία σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα Αγώνα της 4ης θέσης καθώς και αρκετών τερματισμών στην πρώτη δεκάδα. Το 2019 μετακόμισε στην MotoE™ με την ομάδα Angel Nieto για μια νέα πρόκληση και στην πρώτη της σεζόν που αγωνιζόταν με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της 5ης θέσης στο Misano. Η Herrera συνέχισε στην MotoE™ τα τελευταία χρόνια και τώρα αγωνίζεται στο πρωτάθλημα για έκτη διαδοχική σεζόν, που την είδε στην αρχική σειρά σε 60 Αγώνες, προσθέτοντας στο σύνολο των 54 Grand Prix στη Moto3™, καθιστώντας την μία από τις πιο έμπειρες γυναίκες αναβάτριες επιπέδου ελίτ στον κόσμο.
Η Μaria εξηγεί… τον ρόλο της να προωθεί και να προετοιμάζει τα γυναικεία ταλέντα στις μοτοσυκλέτες
«Είναι χαρά για μένα να βοηθάω άλλα κορίτσια. Είμαι στην RFME βοηθώντας στην επιτροπή γυναικών δίνοντας μαθήματα κατάρτισης σε νεότερες και μεγαλύτερες αναβάτριες. Έχω μια πανεπιστημιούπολη, εκπαιδεύω κορίτσια από 5 ετών έως 45 ή 50! Είναι ξεχωριστό να περνάω χρόνο με όλα τα κορίτσια και να μοιράζομαι την εμπειρία μου από τις Moto3™ και MotoE™. Μου κάνουν ερωτήσεις και είναι καλό να περνάω χρόνο με τη νεότερη γενιά αναβατριών. Το λατρεύω. Επίσης, είναι οι αξίες. Πρέπει να μεταδώσουμε τις αξίες αυτού του αθλήματος και αυτό είναι καλό. Να σέβεσαι τους αντιπάλους σου. Πρέπει να φτάσεις στα άκρα, αλλά πρέπει να σέβεσαι τους αντιπάλους σου. Στο νέο πρωτάθλημα πολλά κορίτσια έρχονται στο γκαράζ μου και με ρωτούν πώς μπορούν να βελτιωθούν σε κάποιες στροφές ή σε κάποια σημεία στην πίστα και μπορώ να τους δώσω κάποιες συμβουλές. Για μένα αυτό είναι καλό, γιατί στο μέλλον θα γίνουν το παρόν. Για μένα είναι η στιγμή μου, αλλά θέλω επίσης να δω άλλες γυναίκες στο κορυφαίο επίπεδο, επομένως είναι σημαντικό για μένα να είμαι αναφορά για αυτές». Η Herrera συνεχίζει, «Τώρα έχουν ένα πρωτάθλημα όπου μπορούν να διασκεδάσουν πολύ και να μάθουν από τον ανταγωνισμό υψηλού επιπέδου. Νομίζω ότι είναι μια απόλυτη επιτυχία γιατί τώρα όλα τα κορίτσια μπορούν να μας δουν».
Πάντα σωματικά δραστήρια
Ακόμη και πριν κάνει την καριέρα της στους αγώνες, η Herrera ήταν πάντα πολύ δραστήρια. Έκανε σκι σε όλη της τη ζωή, κερδίζοντας βραβεία και σε αυτόν τον τομέα, προτού μεταβεί στη μοτοσικλέτα και βρει το αληθινό της πάθος. «Είναι ένα άθλημα που σου δίνει ένα αίσθημα ευτυχίας», εξηγεί. «Όταν οδηγείς μια μοτοσικλέτα και νιώθεις ένα μαζί της, είναι απίστευτο. Νομίζω ότι είναι ένα από τα πιο όμορφα αθλήματα». Της αρέσει επίσης να παίζει ποδόσφαιρο και να κάνει πατινάζ. Έπειτα, υπάρχει η ρουτίνα της για να παραμείνει σε φόρμα: «Κάνω επίσης πολύ ποδηλασία δρόμου και βουνού και κολύμπι, κάτι που είναι υπέροχο για την πλάτη». Για να χαλαρώσει, η Herrera απολαμβάνει τη ζωγραφική. «Μου αρέσει να ζωγραφίζω ζώα. Θέλω να βελτιωθώ, να ζωγραφίζω πραγματικά ζώα. Μου αρέσει να κάνω τα μάτια τους! Όχι πολύ αληθινά, γιατί δεν μπορώ», γελάει, «αλλά αυτό είναι το στυλ που προσπαθώ να πετύχω».
Από ποιον έχεις μάθει τα περισσότερα;
«Ο πατέρας μου. Είναι το άτομο που καταλαβαίνει τη ζωή και τις κακές στιγμές. Είναι το άτομο που αν έχουμε κάποια προβλήματα, σκέφτεται πώς μπορώ να το λύσω. Για μένα είναι σημαντικό να τον έχω δίπλα μου και να με πιέζει την κατάλληλη στιγμή».
Ποια μαθήματα ζωής έχετε πάρει από τους αγώνες; «Όταν χτύπησα την πλάτη μου, πέρασα μια άσχημη στιγμή. Σκέφτηκα, δεν μπορώ να συνεχίσω. Αλλά βήμα προς βήμα, με τις δοκιμές, μέρα με τη μέρα, πετυχαίνω μερικούς μικρούς στόχους. Για παράδειγμα τώρα, κερδίζω αγώνες, αλλά αν τα παρατούσα, δεν θα το είχα κάνει. Έτσι, για μένα, το μάθημα είναι ότι δεν μπορείς να τα παρατήσεις. Πάντα θα είναι δύσκολο, μπορεί να έχεις μια κακή στιγμή, αλλά στο τέλος μπορείς να το πετύχεις. Αν προπονείσαι, κάνεις δοκιμές, αν συνεχίσεις να εργάζεσαι και απλά πιστεύεις στον εαυτό σου».
Μετά τον Πορτογαλικό Γύρο της Pirelli, η Μaria προηγείται της βαθμολογίας του πρωταθλήματος με πλεονέκτημα επτά βαθμών έναντι της Ana Carrasco.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!