Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Ladja: Η ομάδα που φτιάχνει επαγγελματικά σκεύη μαγειρικής για χομπίστες

Ladja: Η ομάδα που φτιάχνει επαγγελματικά σκεύη μαγειρικής για χομπίστες


Ένα κοινό ενθουσιώδες όραμα που «αργοψήνεται» από την εποχή της καραντίνας μέχρι σήμερα. Τρία ανήσυχα επιχειρηματικά μυαλά, εκπαιδευμένα στους χώρους της διαφήμισης και της εστίασης, στριμώχνουν τις ιδέες τους πάνω από κατσαρόλες και τηγάνια και αφήνουν την ακατέργαστη, σχεδόν ψυχοθεραπευτική, αγάπη τους για την μαγειρική να τους δείξει τον δρόμο. Ο Δημήτρης Πεπόνης, ο Ευγένιος Ανυφαντής και ο Δημήτρης Αναγνώστου, σηκώνουν τα μανίκια και πέφτουν με όρεξη στη δική τους Ladja (αφού πρώτα έχουν μαγειρέψει με την ψυχή τους).

Έμπνευση, στυλ και πρακτικότητα στην οικιακή κουζίνα

Το eshop τους που φέρει τον ιδιότυπο -και σε καμία περίπτωση αδιάφορο- τίτλο Ladja προέκυψε από το κοινό τους πάθος να δημιουργούν ως χομπίστες στις κουζίνες τους -και να μοιράζονται με τους οικείους τους- βαθιά νόστιμα και με μεράκι καμωμένα πιάτα. Έτσι, στα διαδικτυακά ράφια της Ladja οποιοσδήποτε ασχολείται ή επιθυμεί να ασχοληθεί ενδελεχώς με τη μαγειρική, μπορεί να αναζητήσει επαγγελματικό εξοπλισμό κουζίνας ο οποίος, ωστόσο, απευθύνεται σε ερασιτέχνες μάγειρες (χωρίς φυσικά να αποκλείει και τους επαγγελματίες).

«Προτού έρθει το eshop στη ζωή μας» παραδέχεται ο Ευγένιος «κάθε φορά που συναντιόμασταν, όλες οι συζητήσεις μας, κατέληγαν με κάποιον περίεργο τρόπο στη μαγειρική. Αλλά και τα δώρα που ανταλλάσσαμε κατά καιρούς μεταξύ μας και αυτά μαγειρικό περιεχόμενο συνήθως είχαν. Άρα και κατά μια σχεδόν καρμική έννοια, η δημιουργία αυτού του project ήταν ευθύς εξ’ αρχής μονόδρομος».

Οι τρεις φίλοι χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια έως ότου η ιδέα τους περάσει από τη θεωρία στην πράξη. Τίποτα δεν ήταν εύκολο στην αρχή. «Ξεκινήσαμε κυριολεκτικά από το μηδέν, καθότι δε γνωρίζαμε τις διαδικασίες, το εμπόριο και πόσο μάλλον το διαδικτυακό εμπόριο» λέει ο Ευγένιος. Για το μόνο για το οποίο ήταν απολύτως σίγουροι, ήταν ότι αυτό το eshop θα ερχόταν να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική αγορά, αναφορικά με τον ποιοτικό οικιακό εξοπλισμό κουζίνας. «Τον εξοπλισμό αυτόν» διευκρινίζει ο Ευγένιος «που δίνει στον χομπίστα μάγειρα τα φόντα ώστε να κινηθεί στην κουζίνα του σπιτιού του σαν έμπειρος επαγγελματίας».

«Νονός» της Ladja, ο Γιώργος Γαρεφαλάκης (Creative Director & Branding Consultant στην andJuliet). «Ήταν η τελευταία πρόταση ονόματος -σε μία σειρά 7 προηγούμενων προτάσεων- που όμως έσβησε με τη μία από το μυαλό μας ότι μέχρι πριν είχαμε επιλέξει» λέει ο Ευγένιος και την ίδια στιγμή θυμάται ότι λίγο προτού μάθει για τα υποψήφια ονόματα, συνέβη κάτι που τον έκανε να πιστέψει ότι τελικά η Ladja μόνο τυχαία δεν ήρθε στη ζωή τους: «Εκείνη την ημέρα άκουγα το podcast του Dave Chang. Στάθηκα σε κάτι που είπε ο διάσημος σεφ. Συμβούλευσε τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την μαγειρική, πριν σπουδάσουν, να δουλέψουν πρώτα σε ένα εστιατόριο πλένοντας πιάτα. Έτσι μόνο θα καταλάβουν αν το να βρεθούν σε μία επαγγελματική κουζίνα, κάτω από αυτές τις συνθήκες, είναι κάτι που μπορούν να το αντέξουν. Μία ώρα μετά άκουσα το όνομα Ladja και θεώρησα τη σύνδεση καρμική».

Όσο για το λογότυπο που δημιουργήθηκε στην πορεία, «η σχεδιαστική του σύλληψη» σημειώνει «καταδεικνύει μεν, πολλά ελληνικά λάμδα συγκεντρωμένα μαζί, ωστόσο ο καθένας βλέποντάς το δίνει, κάθε φορά, και τη δική του μοναδική ερμηνεία: Άλλοι το αντιλαμβάνονται ως τη φιγούρα ενός μάγειρα (που χρειάζεται στην κουζίνα του να έχει πολλά χέρια και πόδια για να προλαβαίνει τα πάντα), άλλοι πάλι ως ψαροκόκαλο ή ως αχινό και κάποιοι άλλοι ως συρματάκι κουζίνας».

Τι χωρά αυτή η λάντζα;

Όταν οι τρεις φίλοι ξεκίνησαν να αναζητούν τα εμπορεύματα της Ladja, έψαξαν με επιμονή και στοχοπροσήλωση στις αγορές εντός και εκτός συνόρων, προτού καταλήξουν στα σκεύη, στα εργαλεία και στα αξεσουάρ εκείνα που με έξυπνο και λειτουργικό τρόπο κάνουν ευκολότερη -και σαφώς πιο δημιουργική και διασκεδαστική- τη δουλειά του χομπίστα μάγειρα.

Επισκέφτηκαν, λοιπόν, εμπορικές εκθέσεις, μίλησαν με προμηθευτές, ταξίδεψαν αρκετά, δοκίμασαν και οι ίδιοι διάφορες προτάσεις της αγοράς και τελικά κατέληξαν στο να στήσουν ένα «καλοδιαβασμένο» διαδικτυακό μαγαζί. Με μπασίνες, γαστρονόμους, ανοξείδωτα τηγάνια και κατσαρόλες, carbon steel τηγάνια σε διάφορα μεγέθη, ιαπωνικά μαχαίρια (σκαλισμένα στο χέρι, πραγματικά έργα τέχνης που εκτιμούν ιδιαίτερα και οι συλλέκτες), τσιμπιδάκια, couppat, potato smashers, mariges, ζυγαριές, χρονόμετρα, mushroom brushes, burger press και σπάτουλες αλλά και με ό,τι άλλο βρίσκει κανείς σε μία επαγγελματική κουζίνα. Τα τηγάνια έρχονται από μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση στην Ιταλία (κοντά στη λίμνη Κόμο) που εξειδικεύεται στα ανοξείδωτα σκεύη και μετρά έναν αιώνα ζωής (και βάλε), ενώ όλα τα υπόλοιπα, εκτός από τα μαχαίρια που ταξιδεύουν απ’ ευθείας από την Ιαπωνία, συλλέγονται από Έλληνες κατασκευαστές σε διάφορα σημεία της χώρας. Τα περισσότερα σκεύη συνοδεύονται στην περιγραφή τους από έξτρα λεπτομέρειες (μυστικά και tips ως προς τη μαγειρική τους χρήση) γεγονός που βοηθά τον πελάτη να κατανοήσει, ακριβώς, τι είναι αυτό που αγοράζει και πως πρέπει να το χρησιμοποιήσει.

Ευχάριστη έκπληξη, η προσεγμένη συλλογή βιβλίων (μαγειρικής και γαστρονομίας) που συμπληρώνουν ισορροπημένα τις σελίδες της Ladja, «προδίδοντας» μυστικά της γαστρονομικής κουλτούρας με κλασικές συνταγές αλλά και avant-garde δημιουργίες από όλο τον κόσμο (π.χ. Japan: The Cookbook, Noma: Time and Place in Nordic Cuisine by Rene Redzepi, Italian Cooking School: Pizza The silver spoon Kitchen κ.ά.).

Επιπλέον κατηγορία από μόνη της στις σελίδες της Ladja οι streetwear προτάσεις: ποδιές για την κουζίνα, tshirts με εμπνευσμένα (από τον κόσμο της γαστρονομίας) σχέδια και λίαν συντόμως και καπέλα (για ακόμα πιο cool εμφανίσεις). «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα community, μία ενιαία κοινότητα από ανθρώπους που αγαπούν τη μαγειρική και έχουν ανάγκη να το δηλώσουν ως κοινό σημείο αναφοράς τους μέσα από τη μόδα» εξηγεί ο Ευγένιος. Στο προσεχές μέλλον θα ενισχυθεί η συγκεκριμένη κατηγορία με περισσότερους κωδικούς (όπως θα γίνει και με τα βιβλία που ήδη προσπαθούν να αυξήσουν τους τίτλους της συλλογής τους).

Αυτό όμως που είναι ακόμα πιο άμεσο, ως πλάνο, είναι μία σειρά από pop up events στο χώρο που το eshop συστεγάζεται με την διαφημιστική εταιρία Formaika (στο Χαλάνδρι), στο πλαίσιο των εορταστικών αγορών (αφορά τα ΣΚ και τις εορταστικές ημέρες του Δεκεμβρίου). Εκεί, οι άνθρωποι της Ladja σκοπεύουν στο μέλλον να διοργανώνουν και μία σειρά γαστρονομικών σεμιναρίων (όπως μαθήματα μαγειρικής ή σεμινάρια ακονίσματος των Ιαπωνικών μαχαιριών) ώστε να έρθουν ακόμα πιο κοντά οι φίλοι του homemade cooking.

info
ladja.gr, Αριστοτέλους 19 Χαλάνδρι, info@ladja.gr

Το άρθρο της εβδομάδας


Late-summer lamb,tomato andtamarind stew

ΘΕΜΑΤΑ

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Τα καταστήματα ΟΠΑΠ ετοιμάζονται για να υποδεχθούν τα Χριστούγεννα, με το ΣΚΡΑΤΣ σε πρωταγωνιστικό ρόλο και στις εφετινές εορτές. «Οι χριστουγεννιάτικοι λαχνοί ΣΚΡΑΤΣ είναι μια...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

4 ποτήρια νερό ΕΚΤΕΛΕΣΗΣε μέτρια κατσαρόλα βράζουμε τα 4 ποτήρια νερό και προσθέτουμε τησκόνη λαχανικών. Προσθέτουμε το παστινάκι, το κολοκυθάκι, το κρεμμύδι, το lemongrass,...

ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Η Αγάπη Πετροπούλου αποτελεί μια από τις πλέον ξεχωριστές γυναικείες παρουσίες της ελληνικής μπαρ σκηνής. Προσηνής γλυκομίλητη και χαρισματική επαγγελματίας διευθύνει με επιτυχία τα...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Την τελευταία της πνοή άφησε σε ηλικία 55 ετών η Ίλκε Βιλούντα. Τα αίτια του θανάτου της δεν ανακοινώθηκαν, όμως σύμφωνα με τα γερμανικά...