Αστυνομικός πήγε για έλεγχο και δεν βρήκε κανέναν στο τιμόνι. Δεν είχε και σε ποιον να δώσει κλήση!
Πιθανώς να είσαι προετοιμασμένος για διάφορα απρόοπτα, αν είσαι αστυνομικός και σταματάς ένα αυτοκίνητο για έλεγχο, όπως πχ ο οδηγός να μην έχει δίπλωμα ή να μην έχει κλασικά στο ντουλαπάκι την άδεια κυκλοφορίας.
Αλλά να μη βρεις καθόλου οδηγό σε αυτοκίνητο που κινούνταν πριν το σταματήσεις, αυτό δεν το περιμένεις. Μέχρι τώρα, τουλάχιστον, γιατί πια δεν μοιάζει τόσο απίθανο.
Αυτό ακριβώς έπαθε ένας αστυνομικός στο Φοίνιξ της Αριζόνα, στις ΗΠΑ. Εντόπισε αυτοκίνητο που δεν κινούνταν σωστά στον δρόμο, του έκανε σήμα να σταματήσει και κινήθηκε προς το σταματημένο όχημα για να τσεκάρει με τον οδηγό τι συνέβη.
Έλα όμως που δεν υπήρχε οδηγός. Τι είχε συμβεί;
Επρόκειτο για ένα αυτόνομο αυτοκίνητο της Waymo – τα διαχειρίζεται η μητρική εταιρία της Google, η Alphabet- το οποίο είχε κάνει μια μικρή οδική επανάσταση: μπήκε σε χώρο έργων, πέρασε με κόκκινο και μπήκε και στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Εντάξει, μη φανταστείς κάτι πολύ φοβερό σε διάρκεια- αλλά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα πάνε τα πράγματα στραβά και ακόμα και μερικά δευτερόλεπτα αρκούν.
Το περιστατικό επιβεβαίωσε η αστυνομία του Φοίνιξ και εκπρόσωποι της Waymo, προσθέτοντας πως το αυτοκίνητο δεν μετέφερε επιβάτες και πως δεν μπλέχτηκαν άλλα οχήματα στην κυκλοφοριακή του παρασπονδία.
Σύμφωνα με την περιγραφή του αστυνομικού που ξεκίνησε για έλεγχο, αλλά δεν βρήκε κανέναν στη θέση του οδηγού, το όχημα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, πέρασε με κόκκινο και στη συνέχεια «φρίκαρε».
Η κάμερα που είχε ο αστυνομικός στη στολή του κατέγραψε τον εξ αποστάσεως διάλογό του με αντιπρόσωπο της Waymo – μιας και δεν υπήρχε κανείς να του μιλήσει μέσα στο όχημα. «Α, δεν υπάρχει οδηγός» ακούγεται να λέει στον ασύρματο. «Γεια!» συνεχίζει, μόλις ανοίγει το παράθυρο του αυτοκινήτου. «Σύνδεση με την υποστήριξη οδήγησης» απαντά το αυτόνομο όχημα, «η κλήση μπορεί να ηχογραφηθεί για λόγους διασφάλισης ποιότητας».
«Το όχημά σας έφτασε εδώ οδηγώντας σε λωρίδα αντίθετης κυκλοφορίας» εξηγεί ο αστυνομικός στην υπηρεσία υποστήριξης.
Τι λέει η εταιρία
Η Waymo σχολίασε πως δεν υπήρχε επαρκής σήμανση για τον χώρο έργων και εξήγησε πως το όχημα εμφάνισε κάποια δυσλειτουργία στην επικοινωνία κι έτσι μπήκε σε λωρίδα αντίθετης κυκλοφορίας. Για περίπου 30 δευτερόλεπτα δεν μπορούσε να μπει στη σωστή λωρίδα και τότε ήταν που το ακολούθησε ο αστυνομικός με το περιπολικό του.
«Προσπαθώντας να ελευθερώσει τη διασταύρωση, το όχημα της Waymo προχώρησε ευθεία για μικρή απόσταση και σταμάτησε στη επόμενη διαθέσιμη θέση στάθμευσης» ανακοίνωσε η εταιρία, σημειώνοντας πως το συμβάν κράτησε σχεδόν ένα λεπτό.
Ο καλύτερος επίλογος είναι πάντως τα αρχεία επικοινωνίας ανάμεσα στον αστυνομικό και την υπηρεσία του, στα οποία αναφέρεται: «Αδυναμία παράδοσης κλήσης σε υπολογιστή».
Όπως επιβεβαιώνουν και η αστυνομία και η Waymo, τα οχήματα χωρίς οδηγό έχουν ειδικό εξοπλισμό που εντοπίζει τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τα φώτα και τις σειρήνες τους, ούτως ώστε να «καταλαβαίνουν» πότε πρέπει να κάνουν δεξιά και να ακινητοποιηθούν.
Κι επειδή οδηγός δεν υπάρχει, οι αστυνομικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα ενδοεπικοινωνίας του οχήματος με τον χειριστή του, σε πραγματικό χρόνο, ή να καλέσουν σε τηλεφωνικό αριθμό. Επίσης υπάρχει τρόπος να παρακαμφθεί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης και να πάρει τον έλεγχο του οχήματος άνθρωπος στο σημείο, ώστε να το μετακινήσει με ασφάλεια, αν χρειάζεται.
Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα επικοινωνίας με το οποίο είναι εξοπλισμένο το όχημα επιτρέπει στα όργανα της τάξης να μιλήσουν άμεσα με την υπηρεσία Rider Support της Waymo. Μέλος της ομάδας αυτής μπορεί να δώσει ό,τι πληροφορία χρειαστεί- και για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, ας πούμε- αλλά και οδηγίες. Και εάν κριθεί απαραίτητο, ένας άνθρωπος της Waymo θα μεταβεί στο σημείο όπου βρίσκεται το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο.
Αν τώρα υπάρχει επιβάτης μέσα στο όχημα χωρίς οδηγό, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να συνεργαστεί με την αστυνομία, προφανώς, και να δεχθεί οδηγίες από τον χειριστή του οχήματος.
Τι γίνεται τελικά με τα οχήματα χωρίς οδηγούς;
Μόνο στην Αριζόνα λειτουργούν πάνω από δέκα εταιρίες με οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Τα λεγόμενα robotaxi μπορούν να βοηθήσουν στις μετακινήσεις ανθρώπων που δεν οδηγούν και θεωρούνται γενικά οχήματα φερμένα από το μέλλον.
Ταυτόχρονα όμως τα ζητήματα ασφάλειας που τίθενται είναι εντελώς του παρόντος. Τον περασμένο Μάιο, η αρμόδια αρχή για την ασφάλεια των μετακινήσεων ανακοίνωσε πως διερευνά τη Waymo λόγω 31 περιστατικών, εκ των οποίων τα 14 στην Αριζόνα. Τα περιστατικά αυτά αφορούσαν παραβίαση κόκκινου φαναριού και προσκρούσεις χωρίς εμπλοκή άλλου οχήματος. Η Waymo επιχειρηματολογεί από την άλλη πως τα περιστατικά με τα αυτόνομα οχήματά της περιλαμβάνουν λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με αυτά στα οποία εμπλέκονται κανονικοί οδηγοί.
Η εταιρία Cruise, που επίσης διαχειρίζεται αυτόνομα οχήματα, επέστρεψε στην κυκλοφορία τους αλλά με παρουσία «οδηγού ασφαλείας». Είχε παύσει τη λειτουργία της όταν οι αρχές της Καλιφόρνιας έκριναν τα οχήματά της μη ασφαλή.
Είχαμε πάντως και στο παρελθόν τέτοια αμήχανη στιγμή, όταν αστυνομικός στο Σαν Φρανσίσκο επιχείρησε αστυνομικό έλεγχο σε όχημα χωρίς οδηγό, κι αυτό έδειχνε να επιχειρεί να του τη σκάσει. Και στο Όστιν του Τέξας αυτόνομα αυτοκίνητα επιδόθηκαν σε μεγάλες αβρότητες και προκάλεσαν μποτιλιάρισμα, μόνα τους. Τι να πεις.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!