Γνωστός για το ότι δεν «μασά» τα λόγια του, τη φορά αυτή ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι περιέλαβε τον βασικό προμηθευτή αεροσκαφών της εταιρείας του καταγγέλλοντας «προβλήματα ποιότητας στη Boeing». Η καταγγελία έγινε σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει τη σοβαρότερη κρίση στα 107 χρόνια λειτουργίας της. Μια κρίση αξιοπιστίας που σχετίζεται με θέματα ασφάλειας, με ό,τι βλαπτικότερο θα μπορούσε να τύχει δηλαδή σε έναν κατασκευαστή αεροσκαφών.
«Το 2022 και το 2023 σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη που παραλάβαμε βρήκαμε κάτω από το πάτωμα του διαδρόμου μικροαντικείμενα, όπως γαλλικά κλειδιά ή, σε άλλες περιπτώσεις, διαπιστώσαμε ότι λείπουν λαβές καθισμάτων», είχε αποκαλύψει ο Ο’ Λίρι σε συνέντευξή του στο CNN στις 20 Μαρτίου. «Δεν ήταν όμως τίποτα σοβαρό, ούτε σημαντικό», είχε προσθέσει, αν και είχε τονίσει ότι «δεν είναι αποδεκτό τα αεροπλάνα που παραδίδονται να μην είναι 100% τέλεια».
Το να ξεχάσει ένας μηχανικός ένα γαλλικό κλειδί κάτω από τη μοκέτα ή να παραλείψει να βιδώσει μια χειρολαβή σε ένα κάθισμα δεν αποτελεί έγκλημα καθοσιώσεως. Το να ξεχάσει όμως να βιδώσει όλα τα μπουλόνια μιας πόρτας με αποτέλεσμα αυτή να αποκολληθεί εν πτήσει, όπως συνέβη στις 5 Ιανουαρίου 2024 στο Boeing 737 ΜΑΧ της Alaska Airlines, είναι επιεικώς ανησυχητικό και σίγουρα ασυγχώρητο.
Πόσω μάλλον αν ειδικά ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους της εταιρείας είχε προ ολίγων ετών ενοχοποιηθεί για προβλήματα ασφαλείας στο σύστημα του αυτόματου πιλότου, που προκάλεσαν δύο δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους. Και επίσης για άλλες κατασκευαστικές ατέλειες.
Ο Ο’ Λίρι ήταν ουσιαστικά η αιτία για την ανακοινωθείσα απομάκρυνση, στα τέλη του 2024, του διευθύνοντος συμβούλου της Boeing. Ο Ντέιβιντ Κάλχουν, που ανέλαβε την Boeing το 2020 (μετά τις αεροπορικές τραγωδίες του 2018 και του 1019 στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία αντίστοιχα) παραδέχθηκε ότι «υπήρχαν προβλήματα ασφαλείας στην Boeing».
«Απαράδεκτοι έλεγχοι ποιότητας»
Δεν τσίμπησε καμιά κακιά μύγα τον Μάικλ Ο’ Λίρι για να καταφερθεί με τέτοια σφοδρότητα κατά της Boeing. Πέραν του ότι είναι λίγο ιδιόρρυθμος και αρέσκεται να δίνει κατά καιρούς κάποιες «τεατράλε» συνεντεύξεις τύπου, τη φορά αυτή το έκανε από ιερή αγανάκτηση όχι μόνο επειδή ο στόλος της Ryanair αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από αεροσκάφη της Boeing, αλλά και επειδή ο ιρλανδικός αερομεταφορέας είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες του αμερικανικού κατασκευαστή.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ιρλανδός μάνατζερ εκφράζει την ανησυχία του για τον προμηθευτή του. Έχει ήδη χαρακτηρίσει «απαράδεκτους» τους ποιοτικούς ελέγχους που διενεργεί η Boeing στα καινούργια αεροσκάφη που παραδίδει μετά την Covid. Ταυτόχρονα όμως ο Ο’ Λίρι θέλει να καθησυχάσει τους περισσότερους από 180 εκατομμύρια επιβάτες που εμπιστεύτηκαν τη Ryanair το 2023 -διπλάσιοι από την easyJet, όπως σημειώνει σε ρεπορτάζ της η γαλλική «Le Figaro»- υποσχόμενος να καλύψει το κενό μέσω εντατικών ελέγχων από τους τεχνικούς της εταιρείας του.
«Δεν είμαστε διατεθειμένοι στη Ryanair να απογειώσουμε ένα αεροσκάφος εάν δεν είμαστε πλήρως πεπεισμένοι ότι όλα είναι στη σωστή θέση και λειτουργούν όπως πρέπει», είπε ο μάνατζερ στο CNN, αποκαλύπτοντας ότι ο ίδιος επιβλέπει επί καθημερινής βάσεως τους ποιοτικούς ελέγχους. Ο Ο’ Λίρι δεν παρέλειψε επίσης να εκφράσει την πεποίθησή του ότι «η Boeing βελτιώνεται μέρα με τη μέρα».
Ο λογαριασμός στους επιβάτες
«Είμαστε επικεντρωμένοι στην εφαρμογή αλλαγών για την ενίσχυση της ποιότητας σε ολόκληρο το σύστημα παραγωγής μας και αφιερώνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να παραδώσουμε αεροσκάφη υψηλής ποιότητας που πληρούν όλους τους κανόνες και τις απαιτήσεις των πελατών μας», απάντησε στις αποκαλύψεις Ο’ Λίρι η Boeing με ανακοίνωσή της στην αμερικανική ιστοσελίδα Business Insider.
«Σε καμιά περίπτωση δεν κηρύχθηκε πόλεμος μεταξύ Ryanair και Boeing», ξεκαθαρίζει η «Le Figaro». Ούτε στο ελάχιστο, ακόμα κι αν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις της Boeing θα κοστίσουν ακριβά στη Ryanair», εξηγεί η γαλλική εφημερίδα εξηγώντας ότι η ιρλανδική εταιρεία θα παραλάβει μόνο 40 από τα 57 αεροσκάφη που επρόκειτο να παραλάβει μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή ίσως και δέκα δρομολογίων της εταιρείας τους κρίσιμους τουριστικούς μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Οι επιπλέον έλεγχοι κοστίζουν τζίρο στη Ryanair, αλλά προσθέτουν ασφάλεια και αξιοπιστία στην εταιρεία που, αν και χαμηλού κόστους, θα μετακυλήσει με τη σειρά της το λογαριασμό στους πελάτες της. Η ίδια η Ryanair ανακοίνωσε ότι η καθυστέρηση στην παραλαβή 17 αεροσκαφών που θα έπρεπε να προσθέσει στο στόλο της στα τέλη Ιουνίου θα έχει ως αποτέλεσμα να μεταφέρει 5 εκατομμύρια λιγότερους επιβάτες εφέτος το καλοκαίρι.
Ο αερομεταφορέας διευκρίνισε ότι θα μειώσει τις υπηρεσίες της από το Δουβλίνο, το Μιλάνο και τη Βαρσοβία, ενώ προανήγγειλε αυξήσεις έως και 10% στους ναύλους της σε κάποιες γραμμές.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!