του Νεκτάριου Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο Aleix Espargaró θα αποχωρίσει στο τέλος της σεζόν μετά από μια μακρά καριέρα στο MotoGP και οκτώ χρόνια στην Aprilia Racing.
Ο Espargaró επέλεξε τον εντός έδρας Αγώνα, στην Βαρκελώνη, για να ανακοινώσει την αποχώρησή του από το MotoGP στο τέλος της σεζόν. Επέλεξε αυτή την πίστα γιατί μεγάλωσε στην Granollers, λίγα μόλις χιλιόμετρα μακριά από τα paddock, και γιατί πριν από ένα χρόνο έγραψε μια από τις πιο αξιομνημόνευτες σελίδες της ιστορίας της Aprilia Racing με το ένα-δύο στον τερματισμό με τον Maverick Vinales.
Η καριέρα του Aleix είναι στενά συνδεδεμένη με την Aprilia Racing, καθώς για οκτώ σεζόν αγωνίζεται με την Ιταλική ομάδα, σημειώνοντας τις πιο όμορφες στιγμές στην πρόσφατη ιστορία της. Έχει κερδίσει τρεις Αγώνες Γκραν Πρι (Αργεντινή 2022, Σίλβερστοουν και Βαρκελώνη 2023), έναν Αγώνα σπριντ (Βαρκελώνη 2023) και έχει κατακτήσει τρεις pole positions και 10 βάθρα.
Ωστόσο, η ιστορία δεν τελειώνει εδώ. Υπάρχει ακόμη μια μακρά σεζόν μπροστά μας, ξεκινώντας από την Βαρκελώνη όπου οι Aleix και Aprilia Racing έχουν πάντα εξαιρετικές επιδόσεις.
Το 2009 είδε τον Espargaro να παίρνει την πρώτη του γεύση από την κατηγορία MotoGP™ καθώς αγωνίστηκε ως αναβάτης αντικατάστασης για την Pramac σε Indianapolis, Misano, Sepang και Valencia, πριν μετακομίσει με πλήρη απασχόληση στην κορυφαία κατηγορία για το 2010 στην ίδια ομάδα. Δύο όγδοες θέσεις ήταν οι καλύτεροι τερματισμοί του, αλλά το 2011 θα έβλεπε τον Espargaro να επιστρέφει στην Moto2™. Η σεζόν τον είδε να παίρνει το πρώτο του βάθρο στο GP, στο Circuit de Barcelona – Catalunya, και από εκεί δόθηκε η ευκαιρία να επιστρέψει στο MotoGP™ για το 2012.
Εντάχθηκε στην ομάδα Aspar και έμεινε εκεί το 2013, κάνοντας ένα όνομα για τον εαυτό του ως πρωτοπόρος στην κατηγορία CRT. Το ίδιο ίσχυε και το 2014 καθώς μετακόμισε στην Forward Yamaha και το #41 ανέβηκε στο παρθενικό του βάθρο της πρώτης κατηγορίας εκείνη τη σεζόν – μια εκπληκτική 2η θέση σε μια βρεγμένη MotorLand Aragon. Πήρε επίσης την πρώτη του pole position στο Άσεν. Από εκεί, ο Espargaro θα γινόταν εργοστασιακός αναβάτης αφού εντυπωσίασε για πολλές σεζόν στις CRT.
Πρώτα, εντάχθηκε στην Team Suzuki Ecstar για το 2015 και το 2016. Πήρε την πρώτη pole position του εργοστασίου (από το 2007 στο GP της Καταλονίας), το 2015 και πήρε σταθερά αποτελέσματα στην πρώτη δεκάδα και στην πρώτη πεντάδα. Μετά από δύο σεζόν στα μπλε, ο επόμενος σταθμός του ήταν η Aprilia Racing σε μια κίνηση που θα έγραφε ιστορία και για τους δύο.
Αναδεικνύοντας το βασικό μέρος του έργου από το 2017, ο Espargaro και η Aprilia προχωρούσαν σταθερά προς τα εμπρός, σεζόν με τη σεζόν. Μέχρι το 2021 το δίδυμο γιόρτασε το πρώτο του βάθρο μαζί, στο Βρετανικό Γκραν Πρι, και το 2022 γράφτηκε ιστορία. Το Grand Prix της Αργεντινής είδε τον Espargaro να βγαίνει αιφνιδιαστικά μπροστά και την ημέρα του Αγώνα διατήρησε την ηρεμία και συγκεντρώθηκε για να κερδίσει μια εκπληκτική πρώτη νίκη πρώτης κατηγορίας για αυτόν – και για την Aprilia. Δεν ήταν ούτε παροδική αυτή η απόδοση, με τέσσερα βάθρα στη σειρά από την Πορτογαλία έως το Mugello και ένα άλλο στην Aragon βλέποντάς τους να διεκδικούν τις ανώτερες θέσεις του Πρωταθλήματος με την Aprilia.
Το 2023 συνέχισε την επιτυχία. Ένα βάθρο στο Άσεν προηγήθηκε μιας εκπληκτικής νίκης στο Σίλβερστοουν και επρόκειτο να έρθουν περισσότερα καθώς το #41 βρέθηκε στο πρώτο σκαλί στην Βαρκελώνη μετά από μια φοβερή αναμέτρηση εναντίον του συναθλητή του Maverick Viñales. Ήταν ένα ιστορικό 1-2 για το εργοστάσιο από το Noale, και αφού ο Espargaro κέρδισε επίσης το Tissot Sprint σε ένα σχεδόν τέλειο Σαββατοκύριακο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μέχρι να ολοκληρωθεί το 2024, ο Espargaro μπορεί να περιμένει ότι θα έχει την 3η θέση στις εκκινήσεις από κάθε αναβάτη στην ιστορία. Είναι δύο πίσω από τον θρύλο του MotoGP™ Loris Capirossi, ο οποίος είναι 3ος στη λίστα όλων των εποχών. Θα έχει κερδίσει τουλάχιστον 3 νίκες και βάθρα στο MotoGP™ και στη Moto2™ και θα είναι για πάντα ένα ζωτικό μέρος του έργου που είδε την Aprilia να κατακτά την πρώτη της δόξα στην κορυφαία κατηγορία.
ALEIX ESPARGARO:
«Πρώτον, σας ευχαριστώ όλους που ήρθατε, είναι καταπληκτικό να σας βλέπω όλους εδώ. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, στο τέλος αυτής της σεζόν θα σταματήσω να είμαι αναβάτης MotoGP πλήρους απασχόλησης. Ήταν ένα ωραίο ταξίδι , το απόλαυσα πολύ, οπότε σας ευχαριστώ όλους. Ήταν 20 υπέροχα χρόνια σε αυτό το paddock και είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος για όσα πετύχαμε μαζί με την Aprilia. Γράψαμε ιστορία και αυτό δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Έχω διασκεδάσει τόσο πολύ και έχουμε δημιουργήσει μια απίστευτη ανθρώπινη ομάδα. Έχουμε ένα πολύ ωραίο Σαββατοκύριακο μπροστά μας, σε μια πίστα που μου αρέσει και όπου είμαι γρήγορος, και απομένουν ακόμη πολλοί Αγώνες μέχρι την Βαλένθια για να είμαστε ανταγωνιστικοί».
«Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο μέρος, όπου άρχισα να οδηγώ, και όπου πέρυσι ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για μένα, επομένως είναι το τέλειο μέρος για να ανακοινώσω ότι θα αποχωρίσω από τη θέση του αναβάτη πλήρους απασχόλησης. Η πορεία μου ήταν αρκετά διαφορετική σε κάθε Αγώνα, όπως για όλους τους αναβάτες, δεν είναι εύκολο και κανείς δεν σου δίνει τίποτα δωρεάν, αλλά η δική μου ήταν πραγματικά πολύ περίεργη. Κανείς, ούτε καν μια ταινία του Χόλιγουντ, δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ότι στα 30 μου θα μπορούσα να κερδίσω Αγώνες και να ανέβω στο βάθρο με μια μάρκα που δεν το είχε κάνει πριν, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος, και ποτέ δεν είναι αρκετό, αλλά είμαι πολύ περήφανος για το πόσο μακριά έχω φτάσει. Το παιδί που έκανε το ντεμπούτο του εδώ πριν από πολλά χρόνια θα ήταν πολύ χαρούμενο».
«Πάντα έκανα πολλά λάθη στη ζωή γιατί κάνω τα πάντα από την καρδιά και όχι από το κεφάλι, αλλά έτσι είμαι. Το κεφάλι μου λέει ότι μπορώ να συνεχίσω τους Αγώνες και να είμαι γρήγορος σε ένα gridαναβατών που είναι οι καλύτεροι στην ιστορία, και νιώθω ανταγωνιστικός και σωματικά καλά, αλλά η καρδιά μου μου ζητά να σταματήσω, να περάσω περισσότερο χρόνο στο σπίτι, να είμαι με τη γυναίκα και τα παιδιά μου, γι’ αυτό αποφάσισα να το παραμερίσω και να απολαύσω τη ζωή με πιο χαλαρό τρόπο».
«Περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, θέλω να ευχαριστήσω την Aprilia. Αυτά τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια ήταν ένα όνειρο με όλα όσα έχουμε πετύχει από τότε που ήρθα με τον Romano, τον Massimo και τον Paolo. Γράψαμε ιστορία και θα είμαι αιώνια ευγνώμων για όλα όσα μου έδωσαν, και ό,τι μπόρεσα να τους δώσω και θέλω να ευχαριστήσω τον Carmelo και τον Carlos επειδή μεγάλωσα εδώ, αυτή ήταν η ζωή μου, το σχολείο μου, τα πάντα για τα παιδιά μου».
«Θέλω να ευχαριστήσω την οικογένειά μου, τον αδερφό μου, που ήταν πάντα το σημείο αναφοράς μου. Και σε όλη την προσωπική μου ομάδα: τον Albert Valera, χωρίς τον οποίο η αθλητική μου ζωή δεν θα ήταν ποτέ έτσι και που είναι πλέον μέρος της ζωής και τη γυναίκα μου την Laura».
«Υπάρχουν πολλοί αναβάτες στον κόσμο, και σε αυτόν τον χώρο σήμερα, που κέρδισαν περισσότερα από εμένα, αλλά έδωσα ό,τι είχα και δούλεψα πολύ, πολύ σκληρά. Πολλές φορές ένιωσα ότι ίσως δεν είχα το ταλέντο άλλων αναβατών, αλλά δουλεύοντας σκληρά έφτασα σε αρκετά υψηλό επίπεδο και για άλλη μια φορά με την Aprilia που είχα όλες αυτές τις αναμνήσεις των τελευταίων δύο ή τριών σεζόν, είναι καταπληκτικό που ονειρευόμουν, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που αποφάσισα να σταματήσω. Θέλω να αποχωρίσω από τη θέση του αναβάτη πλήρους απασχόλησης με καλό συναίσθημα. Δεν ήταν μια εύκολη εβδομάδα, ένιωθα μερικές φορές ότι βρισκόμουν σε έναν περίεργο χώρο, αλλά είμαι πραγματικά χαρούμενος».
«Ο Aleix είναι σπουδαίος συναθλητής. Περάσαμε τέσσερα χρόνια μαζί και ζήσαμε αξέχαστες στιγμές.Μαζί, ανεβάσαμε την Aprilia στην κορυφή και έχω υπέροχες αναμνήσεις με τον Aleix. Έχουμε ακόμη έναν χρόνο μπροστά μας για να πάμε μαζί την Aprilia ακόμη πιο ψηλά».
«Σε ευχαριστώ Aleix, γιατί μαζί σου χτίσαμε μια απίστευτη ιστορία. Ευχαριστώ που δεν τα παρατάς στις δύσκολες στιγμές και που είσαι καλό παράδειγμα για όλους μας. Κέρδισες το περιβραχιόνιο του αρχηγού στον χώρο λόγω αξίας. Μας έδωσες το πρώτο βάθρο, την πρώτη pole position, την πρώτη νίκη εδώ στη Βαρκελώνη και το πρώτο ένα-δύο με τον Maverick. Το πνεύμα σου, με τα σκαμπανεβάσματα, με τον χαρακτήρα σου, αντανακλούν την ενέργεια αυτής της ομάδας και ολόκληρου του εργοστασίου στο Noale. Δεν ξέρω τι θα κάνεις στο μέλλον, αλλά θα παραμείνεις πάντα αναβάτης της Aprilia. Από σήμερα ανοίγει μια νέα σελίδα για την μεταγραφή των αναβατών και η Aprilia Racing σίγουρα δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Με το στυλ μας, θα εξασφαλίσουμε ένα υπέροχο μέλλον για αυτήν την ομάδα, την οποία έχετε βοηθήσει να γίνει μια πραγματικά κορυφαία ομάδα».
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!