Του Περικλή Χαλάτση
Από την Αμερική στο Μεξικό. Και από εκεί στο Σάο Πάολο στη Βραζιλία. Μέχρι να φθάσουμε στη Βραζιλία, αυτό το τριήμερο πολλά θα κριθούν. Από τη μια ο Ολλανδός είναι ανεβασμένος ψυχολογικά. Μπορεί στο Austin τον αγώνα να τον κέρδισε ο Leclerc όμως ο Ολλανδός που τερμάτισε στην 2η θέση ήταν ικανοποιημένος που κέρδισε τον Norris.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Από την άλλη πλευρά ο Βρετανός πιλότος της McLaren φάνηκε προβληματισμένος. Ήταν σίγουρος ότι θα κερδίσει τον Ολλανδό αλλά όταν είδε τις επιδόσεις του κατάλαβε ότι η Red Bull βρήκε αυτό που στους τελευταίους αγώνες είχε χάσει.
Αν δούμε και συγκρίνουμε τους αριθμούς στο βαθμολογικό πίνακα θα πούμε ότι ο Verstappen με 354 βαθμούς προηγείται στη γενική κατάταξη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Όμως η διαφορά των 57 βαθμών που έχει με τον Lando Norris μπορούν να καλυφθούν γρήγορα με μια εγκατάλειψη του Ολλανδού.
Ο τρίτος της παρέας, ο Charles Leclerc ακολουθεί με 275 βαθμούς. Έχει μια διαφορά από τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία 79 βαθμούς. Λίγο πιο πίσω με διαφορά 107 βαθμούς βρίσκεται ο δεύτερος πιλότος της McLaren, Oscar Piastri με 247 βαθμούς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ο Μεξικανός Sergio Perez που βρίσκεται στην 8η θέση με 150 βαθμούς, ξέρει ότι χρειάζεται ένα καλό αποτέλεσμα στο Μεξικό για να σταματήσει τις εικασίες της Red Bull. Θέλει όσο κανένας άλλος την πρώτη θέση στο βάθρο. Η χρονιά που διανύουμε δεν ήταν καλή για τον Perez. O 34χρονος πιλότος της Red Bull έχει ανάγκη τη νίκη ή έστω μια θέση στο βάθρο. Άλλωστε το χρωστάει στους συμπατριώτες του.
Εκατοντάδες χιλιάδες Μεξικανοί κάνουν παρελάσεις στους δρόμους κρατώντας πανό με τη φωτογραφία του ενώ περιμένουν να τον χειροκροτήσουν στο εμβληματικό Autodromo Hermanos Rodriguez του Μεξικού.
Στους κατασκευαστές
Σίγουρα αν η Ferrari δεν είχε στην αρχή τόσα προβλήματα θα διεκδικούσε στα ίσια την πρώτη θέση από την Red Bull που και αυτή έδειχνε να πελαγοδρομεί με τις επιδόσεις της McLaren.
Όμως οι αγώνες έχουν πάντα τις εκπλήξεις τους και όσο πλησιάζει το τέλος της αγωνιστικής σεζόν τόσο το ενδιαφέρον κορυφώνεται αφού τίποτα δεν έχει κριθεί.
Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η McLaren με 544 και ακολουθούν η Reb Bull με 504, η Ferrari me 4966 και η Mercedes με 344. Εάν η πρώτη θέση, τότε η Red Bull θα περάσει στην Τρίτη θέση του βαθμολογικού πίνακα.
Ο αγώνας στο Μεξικό
Τώρα οι προβολείς έχουν στραφεί στο Μεξικό. Στην πρωτεύουσα Ciudad de Mexico, δηλαδή στην Πόλη του Μεξικού. Στην πίστα «Hermanos Rodriquez» που ονομάστηκε προς τιμή των αδελφών, Pedro και Ricardo Rodriguez. Είναι ο δεύτερος αγώνας από μια τριπλέτα συνεχόμενων αγώνων, ο οποίος ολοκληρώνεται στη Βραζιλία, την Κυριακή 3 Νοεμβρίου. Για αυτό το τριήμερο η Pirelli έχει επιλέξει τα ελαστικά C3 ως Hard, C4 ως Medium και C5 ως Soft.
Στην πίστα που έχει μήκος 4.304 μέτρα μπορούν να γίνουν μόνο δύο DRS. Την Κυριακή οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν σε 71 γύρους 305.354 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2021 ο V. Bottas με 1.17.774.
Το ερώτημα είναι ποια στρατηγική θα ακολουθήσουν οι επικεφαλής των ομάδων κυρίως στην εκκίνηση. Πολλά θα εξαρτηθούν από το ποιος θα είναι την Κυριακή ο Pole Man.
Σήμερα το βράδυ, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, στις 21.30 ώρα Ελλάδος θα γίνουν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές. Μία ώρα μετά τα μεσάνυκτα της Παρασκευής (01.00 Σάββατο 26/10) θα γίνουν τα δεύτερα ανεπίσημα δοκιμαστικά και το Σάββατο 26 Οκτωβρίου, στις 20.30 θα γίνουν οι τρίτες ελεύθερες δοκιμές. Στο Μεξικό δεν θα γίνει αγώνας Sprint και έτσι το τριήμερο θα περάσει με τον συνήθη τρόπο που γίνονται οι αγώνες της F1.
Τα μεσάνυκτα του Σαββάτου θα γίνουν οι κατατακτήριες χρονομετρημένες δοκιμές για την Pole Position και την Κυριακή 27 Οκτωβρίου, στις 22.00 ώρα Ελλάδος (14.00 ώρα Μεξικού) θα ξεκινήσει ο αγώνας.
Θα είναι ο 20ος γύρος της F1 και θα απομένουν άλλοι τέσσερις αγώνες μέχρι την αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τους F1.
Σήμερα Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, αύριο Σάββατο 26 Οκτωβρίου και την Κυριακή 27 Οκτωβρίου, οι φίλαθλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές των μονοθέσιων, που θα καθορίσουν την τελική σειρά εκκίνησης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 20ου GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1:
F1 | FP1 | 25/10 | 21:30 | ANT1+ |
F1 | FP2 | 26/10 | 01:00 | ANT1+ |
F1 | FP3 | 26/10 | 20:30 | ANT1+ |
F1 | Qualifying | 27/10 | 00:00 | ANT1+ |
F1 | Qualifying delayed | 27/10 | 01:00 | ANT1 |
F1 | Formula 1 Show | 28/10 | 21:00 | ANT1+ |
F1 | Race | 29/10 | 22:00 | ANT1+ |
F1 | Race delayed | 29/10 | 23:30 | ANT1 |
F1 | Formula 1 Show | 29/10 | Με τη λήξη του αγώνα | ΑΝΤ1+ |
Λίγα στοιχεία για την ιστορία της πίστας
Η μεξικάνικη πίστα κατασκευάστηκε το 1963 και φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix την ίδια χρονιά, με νικητή τον Τζιμ Κλαρκ. Το Μεξικό επέστρεψε στη Formula 1 το 2015, μετά από ενέργειες του τοπικού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Κάρλος Σλιμ. Η πίστα ανακαινίστηκε, αλλά διατήρησε μέρος του παλιού της χαρακτήρα. Έχει μήκος 4.304 μέτρα και μοναδικά χαρακτηριστικά: Βρίσκεται σε υψόμετρο 2,2 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 17 κυρίως αργές στροφές, εκ των οποίων μερικές 90 μοιρών καθώς και δυο μεγάλες ευθείες, με αντίστοιχες ζώνες DRS. Λόγω της μειωμένης πυκνότητας αέρα (πίεση 0.78 bar), μειώνεται η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων κατά 20%, καθώς και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις. Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μέγιστες, όπως στο Μονακό, αλλά η παραγόμενη κάθετη δύναμη είναι ελάχιστη, όπως στη Monza.
Το οδόστρωμα είναι λείο, χωρίς αναπηδήσεις, και δεν υπάρχουν καμπές ή υψηλά αεροδυναμικά φορτία. Διαθέσιμες θα είναι οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας: C3, C4 και C5. Από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν την Κυριακή, μόνο δυο έχουν κερδίσει. Ο Verstappen είναι πολυνίκης της συγκεκριμένης διαδρομής με πέντε νίκες. Έχει κερδίσει εκεί τις τρεις προηγούμενες χρονιές και άλλες δυο φορές, το 2018 και το 2017. Αντίστοιχα, ο Hamilton έχει κερδίσει δύο φορές, το 2019 και το 2016.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!