Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Citroen C3 new: Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό e C3 και για το 4ης γενιάς C3 – Πότε θα έρθoουν στην Ελλάδα; (Βίντεο)

Citroen C3 new: Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό e C3 και για το 4ης γενιάς C3 – Πότε θα έρθoουν στην Ελλάδα; (Βίντεο)


Του Π. Χαλάτση

Στην Ελλάδα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα έχει το C3 4ης γενιάς παρά το ηλεκτρικό e C3 που είναι και το  πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου Stellantis. Οι Γάλλοι βέβαια δίνουν έμφαση στο ηλεκτρικό τους «παιδί» αλλά όπως και να το κάνουμε ο Έλληνας διστάζει να κάνει το μεγάλο άλμα, ακόμη και αν έχει στο σπίτι του γκαράζ η αυλή για να τοποθετήσει το δικό του φορτιστή. Και διστάζει γιατί οι μεγάλες διαδρομές – παρά τις προσπάθειες που γίνονται- δεν έχουν αρκετούς φορτιστές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την αρχή την κάναμε με το ολοκαίνουργιο Citroen C3, ένα αυτοκίνητο που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε ολόκληρη της Ευρώπη. Από την κυκλοφορία της πρώτης του γενιάς το 2002 και μέχρι σήμερα, το C3 έχει ξεπεράσει τα 5,6 εκατομμύρια μονάδες.

Είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας, και αντιπροσωπεύει το 29% των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Citroën.  Οι εκδόσεις που παρουσίασαν στην Αυστρία ήταν δύο. Με τη νέα πλατφόρμα που χρησιμοποίησε η Stellantis, υπολογίζεται ότι μείωσαν εξαρτήματα κατά 30% και το αυτοκίνητο της 4ης γενιάς έγινε πιο ελαφρύ άρα πιο οικονομικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη γρήγορη παρουσίαση από τη Βιέννη: https://www.zougla.gr/automoto/tests/apostoli-panevropaiki-parousiasi-tou-neou-citroen-c3/

Πιο αναλυτικά:

Το νέο C3 που κατατάσσεται στο segment Β αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο 2024 και είναι λογικό να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι τιμές παρά το γεγονός ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι ήδη γνωστές. Αν με ρωτούσατε σε ποια κατηγορία θα «τοποθετούσα» το νέο C3 θα σας έλεγα στην κατηγορία των crossover αφού αν το δούμε και σε απόσταση από το έδαφος – είναι 16.5 εκατοστά- του ταιριάζει περισσότερο αυτή η κατηγορία.

Ωστόσο οι Γάλλοι αν και ήξεραν ποια είναι η σωστή κατηγορία επέμεναν ότι ανήκει στην κατηγορία των supermini. Θα έχουν τους λόγους τους.

Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, το μεγαλύτερο ύψος από το δρόμο και την πιο επιβλητική εμφάνιση του, το SUV για εμάς, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τον οικογενειάρχη που θέλει χώρους, άνεση, ασφάλεια, συνδεσιμότητα και καλή τιμή.

Πρώτη δοκιμή το C3 με τον γνωστό Turbo βενζινοκινητήρα των 1200 κ.εκ που αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 185χλμ./ώρα,  ενώ η επιτάχυνση από 0-100 έρχεται στα 10.6’’.

Το νέο C3– στην entry level επιλογή-είναι εφοδιασμένο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που συνεργάζεται άψογα με τον Turbo βενζινοκινητήρα. Σωστές και αθόρυβες αλλαγές με πολύ καλή ροπή που δεν σε προβληματίζουν ακόμη και αν προσπερνάς σε ανηφόρα τριαξονικό.

Μας άρεσε η μοντέρνα σχεδίαση αλλά και το νέο σήμα που υιοθετεί από εδώ και στο εξής η Citroen. Πολύ καλή είναι η ανάρτηση Advanced Comfort. Η συγκεκριμένη ανάρτηση έχει υδραυλικά stop και όχι μηχανικά που έχουν άλλες αναρτήσεις της φίρμας. Αυτό σημαίνει ότι δεν μεταφέρονται οι ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αφού τις απορροφά η ανάρτηση. Εξαιρετικά αποτελεσματικά είναι και τα φρένα.

Αν δούμε σε διαστάσεις το αυτοκίνητο θα διαπιστώσουμε ότι οι διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο είναι ελάχιστες. Στο εσωτερικό τα μάτια σου πέφτουν πάνω στις κόκκινες ετικέτες με μηνύματα τύπου «have fun» αλλά και στις ραφές των καθισμάτων.

Αυτό που κάνει αισθητή τη διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα C3 είναι ο πίνακας οργάνων. Εδώ οι Γάλλοι υιοθέτησαν το ταμπλό του πρώτης γενιάς Xsara Picasso. Προσωπικά δεν ξετρελάθηκα. Ξεφεύγει  από αυτούς τους πίνακες που ξέρουμε.

Ωστόσο πρέπει να παραδεχθούμε ότι είναι μια άλλη φιλοσοφία πραγμάτων με πίνακα χωρίς στροφόμετρο. Ωστόσο μας άρεσε το νέο infotainment στην οθόνη των 10 ιντσών, που είναι πιο απλό και πιο εύχρηστο και εξυπηρετεί αυτούς που αποφεύγουν να εμβαθύνουν τη διατριβή τους σε προχωρημένες ρυθμίσεις.

Στο νέο infotainment μπορείς να επιλέξεις πιο απλές ρυθμίσεις με τρία εύχρηστα κουμπιά. Για παράδειγμα μπορείς να ρυθμίσεις εύκολα το κλιματιστικό σου χωρίς να βλέπεις την οθόνη. Πιο απλά οι Γάλλοι στη νέα οθόνη χρησιμοποιούν γραφικά που βασίζονται σε πρακτικά widget. Σημαντικό είναι ότι υπάρχουν αεραγωγοί αλλά και θύρες USB-C για τη φόρτιση κινητών και tablet και στους πίσω επιβάτες.

Στην πιο φθηνή έκδοση του νέου C3 υπάρχει μια βάση που «κουμπώνεις» το κινητό σου. Με την τεχνολογία NFC «παντρεύεις» το κινητό σου και το μετατρέπεις σε μια πηγή πληροφοριών όπως ακριβώς το χρησιμοποιείς όταν είσαι στο σπίτι σου. Έτσι έχεις ότι πληροφορίες χρειάζεσαι και το βασικότερο για τις διαδρομές που επιθυμείς.

Με το C3 δεν θα δυσκολευτούν να ταξιδέψουν πέντε άτομα -κάπως ο μεσαίος θα στριμωχτεί- ενώ ο χώρος αποσκευών συνολικά φιλοξενεί 310 λίτρα.

Το δεύτερο μέρος της δοκιμής μας αφορούσε αποκλειστικά το πρώτο 100% ηλεκτροκίνητο C3. Το ολοκαίνουργιο e-C3  προσφέρει για πρώτη φορά το αναγνωρισμένο σύστημα ανάρτησης Citroën Advanced Comfort, αλλά και τα καθίσματα τεχνολογίας Citroën Advanced Comfort. Με αυτό το αυτοκίνητο οι Γάλλοι ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο για τη Citroën. Το νέο ë-C3 που μπαίνει στην κατηγορία B-hatchback προσφέρει άνεση χωρίς συμβιβασμούς, υψηλότερη θέση οδήγησης (+100χλστ. έναντι ενός B-hatch) για ευκολότερη είσοδο και έξοδο, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καθώς και εξωτερικά προστατευτικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τις αισθητικές προτιμήσεις του κάθε πελάτη.

Το κόστος παραγωγής του ë-C3  μειώθηκε κατά περίπου 15-20% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο C3, χάρη στη μπαταρία LFP, η οποία είναι 20% φθηνότερη από την εναλλακτική λύση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC). Αυτή η μπαταρία που αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού κόστους του οχήματος το κάνει αυτόματα πιο λειτουργικό και πιο οικονομικό.

Η αυτονομία του ë-C3 αγγίζει τα 320 km ενώ η τιμή που έχει ήδη ανακοινωθεί για κάποιες ευρωπαϊκές χώρες είναι 23.300 ευρώ. Η Citroën υπόσχεται ένα ακόμη πιο προσιτό ë-C3 με αυτονομία 200km που προβλέπεται να λανσαριστεί μέχρι το 2025, και θα ξεκινά από τα 19.990 ευρώ.

Έτσι υιοθετεί το πρόγραμμα για φθηνότερη απόκτηση του ηλεκτρικού C3 για αυτούς που το χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν στη δουλειά τους η για αυτούς που κάνουν μικρές αποστάσεις. Λιγότερα χιλιόμετρα και σημαντικά μικρότερη αξία απόκτησης.

Το νέο ηλεκτρικό C3 σχεδιάστηκε και βασίστηκε στην «Smart Car Platform» της Citroën που είναι αποκλειστικά για BEV μοντέλα. Η άνεση αποτελεί θεμελιώδες συστατικό του DNA της Citroën. Και σε αυτό έδωσαν οι Γάλλοι ιδιαίτερη βαρύτητα.

Το ευρύχωρο εσωτερικό αποτελείται από απλές αλλά εκλεπτυσμένες επιφάνειες για να προσφέρει στους επιβάτες μια ατμόσφαιρα παρόμοια με αυτή του καθιστικού ή του σαλονιού του σπιτιού τους.

Χάρη στη νέα εσωτερική του σχεδίαση που, με ύψος 1,57μ., παρέχει στους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων 30χλστ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι, για υψηλότερη και πιο επιβλητική θέση οδήγησης με βελτιωμένη αίσθηση του ελέγχου και της ασφάλειας. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα προς τα έξω, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση της αίσθησης ευεξίας στο εσωτερικό.

Στην πραγματικότητα, το νέο ë-C3 είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό σχεδόν σε κάθε διάσταση από τον προκάτοχό του, παρόλο που είναι μόλις 19χλστ. μακρύτερο και 6χλστ. φαρδύτερο. Το πλάτος στο ύψος των αγκώνων είναι κατά 19 για τους πίσω  και κατά 21χλστ. για τους εμπρός επιβάτες, μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ η απόσταση για τα γόνατα των πίσω, είναι η καλύτερη στην κατηγορία, όντας τουλάχιστον κατά 20χλστ. περισσότερη από το μέσο όρο.

Η ασύμμετρη (60-40) αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (στάνταρ στην έκδοση Max) και το πλάτος μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών που φτάνει τα 1.015χλστ. διασφαλίζουν ότι ο χρήστης μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερα αντικείμενα όποτε χρειαστεί. Ο χώρος των 310 λίτρων θεωρείται ικανοποιητικός.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroën, Thierry Koskas, είπε :

«Η προσφορά οχημάτων σε προσιτές τιμές ήταν πάντα σημαντικό μέρος του DNA της Citroën. Ωστόσο, οι προσδοκίες των πελατών για τα μοντέλα του segment Β έχουν αλλάξει, ιδίως με την αύξηση της δημοφιλίας των SUV, και την αυξανόμενη επιθυμία να οδηγούν ηλεκτρικά μέσα και γύρω από τις πόλεις μας, και έχει γίνει πιο δύσκολο για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές οχημάτων να ανταποκριθούν σε αυτές τις προσδοκίες. Καινοτομώντας, η Citroën τολμά να κάνει ακριβώς αυτό, με το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό ë-C3 για τους Ευρωπαίους της πελάτες: ένα φρέσκο, εντυπωσιακό και άνετο B-hatch, που είναι πλήρως εξοπλισμένο, ειδικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, που προσφέρεται σε εξαιρετικά προσιτές τιμές που ξεκινούν από 23.300 ευρώ.»

Χρόνος φόρτισης

Citroen C 3 new

Citroen-e-C3-

Η στάνταρ επαναφόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), από 20% έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες & 10λ. με ισχύ 7kW ή 2 ώρες & 50λ. εφόσον διατίθεται φορτιστής ισχύος 11 kW. Η πρόσβαση τόσο στις οικιακές όσο και στις δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος, είναι εύκολη χρησιμοποιώντας το καλώδιο Mode 3 που παρέχεται στο στάνταρ εξοπλισμό, και είναι ιδανικό για συχνή επαναφόρτιση στο σπίτι με τη χρήση wallbox, καθώς και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Το καλώδιο μπορεί να φορτίσει είτε με μονοφασική παροχή  7,4kW είτε με τριφασικό wallbox 11kW.

Με τον κινητήρα των 83kW (113hp) και το πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100km/h σε 11 περίπου δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα των 135km/h, το νέο ë-C3 προσφέρει υπεραρκετή ισχύ και απόδοση, για την καθημερινή οδήγηση.

Το νέο συμπαγές τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών είναι μικρότερο και ευκολότερο στο χειρισμό, ενώ είναι ρυθμιζόμενο σε ύψος και σε απόσταση, γεγονός που διασφαλίζει την ιδανική ορατότητα στο Citroën Head Up Display. Στο κέντρο της πρόσοψης «επιπλέει» η έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών του infotainment, με ελαφρά κλίση προς την πλευρά του οδηγού, ενώ το “My Citroen Play με βάση για το Smartphone” με την αποκλειστική εφαρμογή, που προσφέρεται ως βασικός εξοπλισμός και εξασφαλίζει τη χρήση του μοντέλου “You” με μουσική, ραδιόφωνο, κλήσεις και πλοήγηση μέσω της δικής τους συσκευής.

Το νέο Citroën ë-C3 θα φτάσει στις εκθέσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η τελική τιμή αφαιρώντας τη κρατική βοήθεια. Αναλυτική παρουσίαση θα γίνει μετά τον Σεπτέμβριο όταν θα έρθουν στη χώρα μας τα νέα C3.

 

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Τις τελευταίες ώρες ο Ρώσος πρόεδρος συνομιλεί με έναν ξένο ηγέτη, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Υπάρχει η υπόθεση πως...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το debate των υποψήφιων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που διεξήχθη στην ΕΡΤ, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία. Οι τέσσερις υποψήφιοι, ο Απόστολος Γκλέτσος,...

ΕΛΛΑΔΑ

Εξαρθρώθηκε σπείρα στα Μέγαρα, των οποίων οι εμπλεκόμενοι εξαπάτησαν έναν άνδρα επί σειρά ετών, έχοντας ως βιτρίνα μία «καφετζού». Θύμα τους ήταν ένας ηλικιωμένος,...