Sponsored content
Μερικές φορές η εικόνα μιλάει από μόνη της. Αυτή είναι η νέα BMW M. Σας αφήνουμε λίγο χρόνο για να την δείτε… Και τώρα που σίγουρα έχουμε την προσοχή σας διαβάστε γιατί η έβδομη γενιά M5 είναι η καλύτερη και πιο προηγμένη τεχνολογικά στα 40 χρόνια ιστορίας της.
Οταν έγινε γνωστό πως η νέα BMW M5 θα διαθέτει plug-in υβριδική τεχνολογία πολλοί οπαδοί των BMW M εξέφρασαν αμφιβολίες. Ομως η ουσία της νέας Μ5 αποτυπώνεται στις οδηγικές εντυπώσεις. Ενα τετράθυρο supercar με εκπομπές CO2 στα 37 g/km που με κάθε πάτημα του γκαζιού θα κάνει την αδρεναλίνη να χτυπάει κόκκινο.
Η νέα Μ5 είναι η ιδανική γέφυρα ανάμεσα στο συναρπαστικό παρελθόν και ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον. Eνα αυτοκίνητο με έναν 4.4 V8 bi-turbo κινητήρα αλλά και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 197 PS, που συνδυάζονται για να αποδώσουν συνολική ισχύ που φτάνει στους 727 PS και ροπή που αγγίζει τα 1.000 Nm. Η Μ5 είναι ένα οικολογικό «θηρίο» που μπορεί να εκτοξευτεί στον ορίζοντα αλλά το ίδιο άνετα να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία του για μια απόσταση μεταξύ 67-69 km (WLTP) και με ταχύτητα έως 140 km/h. Με επιτάχυνση για το 0-100 km/h σε 3,5”, τελική ταχύτητα 305 km/h (με το προαιρετικό M Driver’s Package) και παρόλα αυτά μέση τυποποιημένη κατανάλωση μόλις 1,6 lt/100 km. Η νέα M5 είναι ένα μηχανολογικό θαύμα που συνδυάζει τα καλύτερα των δύο κόσμων παντρεύοντας το κεραυνοβόλο χτύπημα των ηλεκτρικών με το συναίσθημα του V8.
Ο οπτικός αντίκτυπος της νέας M5 είναι σαν να σε χτυπάει ηλεκτρικό ρεύμα. Σπάνια συναντάς τόσο επιβλητικό και αθλητικό συνάμα μεγάλο σεντάν αυτοκίνητο με τόσο ζυγισμένες αναλογίες. Κομψό αλλά και επιθετικό, μεγαλοπρεπές και συνάμα τόσο αδιαμφησβήτητα συναρπαστικό. Οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, τα φουσκωμένα φτερά και τα τονισμένα μαρσπιέ της, της δίνουν ένα αποτύπωμα στον δρόμο που μοιάζει να εκτοπίζει οτιδήποτε άλλο σταθεί δίπλα της. Κι αν ακόμα δεν έχεις καταλάβει περί τίνος πρόκειται τα λογότυπα M5 στην πίσω κολόνα που είναι τοποθετημένα ακριβώς στο Hofmeister Knick, το «σπάσιμο» που χαρακτηρίζει όλα τα σεντάν της μάρκας, σε «διαφωτίζουν» πλήρως.
Το εσωτερικό είναι ένα ευφυές μείγμα κορυφαία πολυτέλειας, σπορ ατμόσφαιρας και τεχνολογίας αιχμής. Από τα εκπληκτικά δερμάτινα μπάκετ καθίσματα μέχρι τον πίνακα οργάνων με τις ειδικές Μ λειτουργίες και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment, η M5 σε βάζει αμέσως στο πνεύμα της κατασκευής: Μπορείς να κινηθείς με ηρεμία και απόλυτη απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον αλλά ξέρεις ότι ο βρυχηθμός του V8 και το ξέσπασμα της αδρεναλίνης είναι μόνο ένα πάτημα του γκαζιού μακριά.
Οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι πρακτικά «άπειρες». Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη λειτουργία του κινητήρα, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης, των φρένων αλλά και της τετρακίνησης M xDrive και να αποθηκεύσει τις επιλογές του σε ένα από τα δύο μαγικά κουμπιά M1 και M2 στο τιμόνι. Μπορεί ακόμα να επιλέξει τόσο τη μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, όσο και το Launch Control εφόσον διατηρήσει την τετρακίνηση.
Ολα αρχίζουν να αποκτούν νόημα, μόλις επιταχύνεις. Η υβριδική ώθηση της νέας Μ5 καλύπτει και τον παραμικρό στιγμιαίο δισταγμό που μπορεί να έχουν τα δύο turbo του V8. Και μόλις ανεβάσουν πίεση, η ώθηση σε κολλάει στο κάθισμα με σχεδόν βίαιο τρόπο. Δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ να βυθίσεις το γκάζι περισσότερο από τη μέση της διαδρομής του για να αφήσεις πίσω κάθε ίχνος κίνησης. Για να ξεκλειδώσεις κάθε απόθεμα ικμάδας αρκεί να τραβήξεις το αριστερό paddle στο τιμόνι και να το κρατήσεις για τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο. Τότε, κάθε ρύθμιση της μονάδας ισχύος, της μετάδοσης και της ανάρτησης περνά στην πιο σπορ παραμετροποίηση, ενώ μια μεγάλη ένδειξη BOOST προβάλλεται στο παρμπρίζ από το head up display.
Μέσω της κεντρικής οθόνης αφής μπορείς να απενεργοποιήσεις τα τεχνητά ηχητικά εφέ για να χαρείς το φυσικό soundtrack του κινητήρα. Τα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά σου δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίζεις σε κάθε περίπτωση τη θέση σου στον δρόμο, ενώ τα φαρδιά μετατρόχια δίνουν στην M5 απίστευτη πρόσφυση και σταθερότητα, με κοφτερή σαν ξυράφι απόκτηση. Το σύστημα διεύθυνσης -με μεταβλητό βήμα για πρώτη φορά- είναι απίστευτα αιχμηρό χωρίς να βγάζει νευρικότητα, ενώ η τετραδιεύθυνση και ο εξαιρετικός έλεγχος του αμαξώματος τονίζουν την ευκολία που έχει κάθε αλλαγή κατεύθυνσης, εκμηδενίζοντας το βάρος της. Το μπροστινό μέρος δείχνει πεισματική άρνηση να ανοίξει την τροχιά του τη στιγμή που τα -προαιρετικά- κεραμικά φρένα ενισχύουν την απίθανη αίσθηση σιγουριάς. Η ενεργητική ανάρτηση διαθέτει τρεις ρυθμίσεις.
Στην Comfort η M5 είναι ευχάριστα συγκροτημένη, με εξαιρετική απόσβεση. Η μεσαία ρύθμιση Sport είναι ιδανική αν θέλεις να παίξεις αξιοποιώντας και την πιο δραστήρια διάθεση που δίνει στον πίσω άξονα η τετρακίνηση, αλλά και το πιο ακαριαίο δάγκωμα που έχουν τα φρένα στο ομώνυμο πρόγραμμα. Μπορείς ακόμα να αποσυνδέσεις τον εμπρός άξονα από το έργο της μετάδοσης και να απενεργοποιήσεις εντελώς κάθε ηλεκτρονικό βοήθημα ευστάθειας αν αποφασίσεις να εξερευνήσεις τα όριά σου. Ακόμα κι έτσι θα διαπιστώσεις ότι η M5 διαθέτει απύθμενα όρια πρόσφυσης και σιγουριάς.
Η νέα M5 δεν είναι ένα συνηθισμένο σπορ αυτοκίνητο. Εχει καταφέρει να ισορροπεί ανάμεσα στην πολυτέλεια και την high-tech απόλαυση με τις συγκινήσεις που μόνο ένα supercar μπορεί να προσφέρει. Εχει γεφυρώσει την απαίτηση για πολυτελή αλλά οικολογική μετακίνηση με καταιγιστικές επιδόσεις. Είναι ένας πύραυλος εδάφους που σε μεταφέρει μεταξύ δύο σημείων στον ταχύτερο χρόνο προσφέροντας ταυτόχρονα μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία με τους όρους που μόνο η κορυφαία BMW M μπορεί να εκπληρώσει.
Και αν αναρωτιέσαι πότε θα έχεις την ευκαιρία να δεις αυτό το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, η απάντηση είναι: τώρα. Η νέα BMW M5 σε περιμένει για να την ανακαλύψεις και να την οδηγήσεις, στη Σπανός ΑΕ.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!