Η κυβέρνηση της Τζόρτζιας Μελόνι υιοθέτησε τον Ιανουάριο του 2023 διάταγμα νομοθετικού περιεχομένου που εμποδίζει εν μέρει τις δραστηριότητες των πλοίων ΜΚΟ που διεξάγουν επιχειρήσεις διάσωσης στη Μεσόγειο, επιδιώκοντας να μειώσει τον αριθμό των μεταναστών που φθάνουν στο έδαφός της από τις ακτές της βόρειας Αφρικής.
Τα πλοία υποχρεούνται πλέον να μεταφέρουν τους ανθρώπους που διασώζουν σε λιμάνι που τους υποδεικνύεται, κατά κανόνα πολύ μακρινό, από την πρώτη επιχείρηση, κάτι που τα εμποδίζει de facto να κάνουν αλλεπάλληλες διασώσεις.
«Συνέπεια των αποβιβάσεων των ανθρώπων σε μακρινά λιμάνια, για να φθάσουμε στα οποία απαιτούνται κατά μέσον όρο τέσσερις επιπλέον ημέρες πλοήγησης» είναι πως χρειάζονται πολύ «περισσότερα καύσιμα», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Σοφί Μπο, η επικεφαλής και συνιδρύτρια της SOS Méditerranée.
Το επιπρόσθετο κόστος σε καύσιμα ως τώρα έχει ανέλθει σε 561.000 ευρώ που «δαπανήθηκαν ανώφελα», κατήγγειλε η ΜΚΟ με έδρα τη Μασαλία, στη Γαλλία.
Στο ποσό αυτό προστίθενται το κόστος των προστίμων και των συλλήψεων πλοίων μη κυβερνητικών οργανώσεων από τις ιταλικές αρχές αν κάνουν πολλαπλές διασώσεις.
Για να συγκεντρωθούν κεφάλαια, θα οργανωθεί την 5η Οκτωβρίου συναυλία αλληλεγγύης στη Μασαλία, με σκοπό να συνεχίσουν να «σώζονται ζωές στη θάλασσα».
Η πρώτη συναυλία, που οργανώθηκε το 2023, επέτρεψε να συγκεντρωθούν 110.000 ευρώ, όμως κάθε ημέρα επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης έχει κόστος 24.000 ευρώ.
Η οργάνωση λογαριάζει πως έχει σώσει πάνω από 40.000 ανθρώπινες ζωές στη Μεσόγειο από το 2016.
Το 2023 χάθηκαν 3.155 μετανάστες στη Μεσόγειο, κατά τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ), μέρος του συστήματος του ΟΗΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Είσαι σαν και εμένα» – Τα αρρωστημένα μηνύματα του συζύγου της Gisele σε άνδρες που έψαχνε για να τη βιάσουνΣεισμός 4,9 Ρίχτερ ταρακούνησε την ΚύπροΟλυμπιακός: Κλείνει για δύο χρόνια τον Σέρτζιο Ολιβέιρα
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!