Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ενώ είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) παράγουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, η έρευνα αυτή επικεντρώνεται στις διαδικασίες κατασκευής και διάθεσής τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η νέα μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) δείχνει ότι τα BEV είναι οι ξεκάθαροι νικητές όσον αφορά τις εκπομπές του κύκλου ζωής των οχημάτων – ιδίως όταν φορτίζονται με ανανεώσιμη ενέργεια.
Σύμφωνα με την έρευνα για μοντέλα παραγωγής 2024, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα εκπέμπουν 2,2 φορές (σεντάν) και 2,5 φορές (SUV) περισσότερα καυσαέρια καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους από τα αντίστοιχα BEV.
Αντίστοιχα, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα που μπαίνουν στην πρίζα (PHEV) εκπέμπουν περίπου διπλάσιες εκπομπές (5 φορές περισσότερο από τα BEV). Αντίθετα, τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) παράγουν 3,5 φορές περισσότερες εκπομπές από τα αντίστοιχα BEV.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν βασίζονται σε οχήματα που φορτίζουν από το μέσο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, όταν τα BEV τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, τα υβριδικά SUV εκπέμπουν 4,9 φορές περισσότερες εκπομπές και τα ICE 6,7 φορές περισσότερα βλαβερά αέρια καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.
Για άμεση σύγκριση, οι αριθμοί δείχνουν ότι τα BEV είναι 66-74% καθαρότερα σε σύγκριση με τους αντιπάλους τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή έως και 85% καθαρότερα όταν στο μείγμα προστίθεται ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!