του Νεκτάριου Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι αερόσακοι Alpinestars έρχονται στην χωμάτινη πίστα για να προσφέρουν επιπλέον προστασία.
Φαίνεται ότι σχεδόν κάθε κλάδος της μοτοσυκλέτας έχει δεχτεί την τεχνολογία αερόσακων τα τελευταία χρόνια. Ξεκινώντας από το MotoGP, αυτή η τεχνολογία ήταν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός στην προστασία του αναβάτη, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι την έχουν υιοθετήσει για το δρόμο ή το πέρασμα από χώμα. Αλλά μια περιοχή δεν είχε ακόμη λάβει αυτήν την τεχνολογία: η κατηγορία off-road, και συγκεκριμένα, το μοτοκρός.
Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε αντίστοιχος εξοπλισμός στο μοτοκρός, αλλά η Alpinestars, ένας από τους καλύτερους σε αυτόν τον τομέα, μόλις παρουσίασε το ολοκαίνουργιο σύστημα αερόσακου Tech-Air MX που έχει σχεδιαστεί για να κρατά ασφαλείς επαγγελματίες και ερασιτέχνες σε περίπτωση που έχουν μια πτώση.
Όπως και τα γιλέκα Tech-Air της Alpinestars στο παρελθόν, το Tech-Air MX λειτουργεί ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο. Χρησιμοποιώντας τον αποκλειστικό αλγόριθμο του συστήματος ενεργοποίησης της εταιρείας, το Tech-Air MX μπορεί να ανιχνεύσει πότε ένας μοτοσυκλετιστής πέφτει ή υφίσταται πρόσκρουση και ανοίγει τον αερόσακο για να εξασφαλίσει προστασία στο στήθος και το λαιμό του.Είναι σχεδόν ενεργητική ασφάλεια, σε σύγκριση με την παθητική ασφάλεια ενός παραδοσιακού μπουφάν μοτοσυκλέτας ή στολής, καθώς προετοιμάζει με την αύξηση του αέρα και του όγκου του γιλέκου την περιοχή του σώματος που πιθανόν θα δεχθεί κάποιο χτύπημα και περιορίζει την πίεση που θα δεχθεί το σώμα.
Για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα ενεργοποίησης η Alpinestars πήρε τα δεδομένα από το MotoGP και το Dakar, όπου κατέγραψε αμέτρητα σημεία δεδομένων με αναβάτες χωρίς το γιλέκο και στη συνέχεια ανέπτυξε τον αλγόριθμο του συστήματος Tech-Air έτσι ώστε να μην φουσκώνει αυτόματα τις λάθος στιγμές. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό με το Tech-Air MX, καθώς, σε αντίθεση με τους άλλους κλάδους των αγώνων μοτοσυκλέτας, στην εκτός δρόμου οδήγηση μοτοκρός, υπάρχουν πράγματα όπως άλματα, κραυγές του αναβάτη που μπορούν να ενεργοποιήσουν τον αερόσακο και μεγαλύτερες δυνάμεις G από το MotoGP ή το Dakar.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «Η Alpinestars πραγματοποιεί καταγραφή δεδομένων με τους αθλητές της στο FIM MXGP και στο AMA Supercross και στο Motocross, από το 2016, προκειμένου να αναπτύξει τον εξελιγμένο αλγόριθμο ενεργοποίησης που μπορεί να ενεργοποιήσει με ακρίβεια και ταχύτητα την προστασία αερόσακου στα απαιτητικά και δυναμικά περιβάλλοντα που οι αναβάτες MX και Supercross συναντούν – συμπεριλαμβανομένων των αυλακώσεων, των μπερμ και των διαφορετικών διαμορφώσεων άλματος και “απότομης προσγείωσης” της μοτοσυκλέτας πολλές φορές μετά από αυτά».
Το ίδιο το γιλέκο μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με ένα παραδοσιακό προστατευτικό στήθους και πλάτης μοτοκρός και είναι εξίσου ελαφρύ. Ως εκ τούτου, θα εξακολουθεί να ταιριάζει κάτω από όλες τις τυπικές εξωτερικές μπλούζες, αρκεί να είναι λίγο μεγάλες αφήνοντας χώρο για να φουσκώσει. Ομοίως, μπορεί επίσης να φορεθεί πάνω από τη μπλούζα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η ενεργοποίηση του Tech-Air MX είναι επίσης αρκετά ασφαλής, καθώς μόλις κουμπώσει το αριστερό κλιπ στο γιλέκο, ένας “εσωτερικός μαγνητικός διακόπτης θα ανιχνεύσει ότι το κλιπ είναι κλειστό και θα ενεργοποιηθεί αυτόματα το σύστημα αερόσακων”. Εάν απαγκιστρωθεί το κλιπ, απενεργοποιείται.
Μόλις το Tech-Air MX φτάσει στην αγορά, θα έχει επίσης τη δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών τρόπων οδήγησης, όπως motocross, supercross και έναν τρίτο που δεν έχει ανακοινωθεί. Κάθε ένας συνοδεύεται από έναν μοναδικό αλγόριθμο, ώστε να προσαρμόζεται τέλεια για τον τύπο οδήγησης που κάνει ο χρήστης. Επιπλέον, όπως και με άλλα προϊόντα Tech-Air της Alpinestars, η αντικατάσταση των φυσιγγίων αερίου είναι απλή, καθώς αλλάζουν εύκολα. Ο αερόσακος πιθανότατα θα μπορεί να ανοίξει τέσσερις έως έξι φορές πριν ο αναβάτης χρειαστεί να τον αντικαταστήσει.
Το Tech-Air MX δεν θα είναι διαθέσιμο νωρίτερα από το επόμενο έτος. Οι πρώτοι αναβάτες που θα μπορούν να το αγοράσουν θα είναι ενεργοί αγωνιζόμενοι, με τους υπόλοιπους από εμάς να πρέπει να περιμένουμε μέχρι κάποια στιγμή το 2025 για να γίνει διαθέσιμο στην τελική έκδοση. Ομοίως, η τιμολόγηση δεν ανακοινώθηκε. Ωστόσο, δεν μπορεί παρά να μας ενθουσιάζει ένα τέτοιο γιλέκο, καθώς το μοτοκρός, το supercross και η απλή οδήγηση σε μονοπάτια στο δάσος με ασφάλεια θα μπορούσαν να ενισχυθούν σοβαρά από αυτό. Εδώ ελπίζουμε φυσικά οι άνθρωποι να το πάρουν και να παραμείνουν ασφαλείς.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!