Αφιλόξενο φαίνεται ότι είναι πλέον το τουρκικό έδαφος για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μία εκ των οποίων ανακοίνωσε -έστω την προσωρινή- αποχώρησή της από τη χώρα.
Μόλις λίγους μήνες διήρκησε η εμπορική δραστηριοποίηση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Hozon Neta στην Τουρκία, με την εταιρεία να ανακοινώνει την αποχώρησή της από τη χώρα.
Η Hozon Neta, η οποία εισαγόταν στην Τουρκία από την εταιρεία GRS Automobility, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην αγορά της γειτονικής χώρας τον Νοέμβριο του 2023, με αντιπροσωπεία στην Κωνσταντινούπολη, όπου πλέον έχει βάλει «λουκέτο».
Το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε στη γειτονική χώρα ήταν το Neta U, ενώ είχε στόχο να διευρύνει την προσφερόμενη γκάμα της και μέσα στο τρέχον έτος να εγκαινιάσει τουλάχιστον 12 καταστήματα.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, το τουρκικό έδαφος άρχισε να γίνεται αφιλόξενο για τη Neta στο τέλος του 2023 όταν η κυβέρνηση της χώρας αύξησε τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να στηρίξει το πρώτο εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικό μοντέλο της χώρας, το μικρομεσαίο SUV T10X της Togg.
Πρόσφατα, μάλιστα, το υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει αυτόν τον ειδικό φόρο, επιβάλλοντας επιπλέον δασμούς 40% ή τουλάχιστον 7.000 δολαρίων ΗΠΑ σε κάθε εισαγόμενο από την Κίνα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθιστώντας ακόμα πιο ακριβά τα εν λόγω ΙΧ.
Επιπλέον, η εμπορική δραστηριοποίηση της Hozon Neta στην Τουρκία καθίσταται απαγορευτική και μετά την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας GSR2 η οποία κάνει υποχρεωτικό τον εξοπλισμό των νέων οχημάτων με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το αυτόματο φρενάρισμα, τα συστήματα ακινητοποίησης λόγω κατανάλωσης αλκοόλ κ.ο.κ.
Όπως ανακοίνωσε η GRS Automobility, το κλείσιμο της αντιπροσωπείας στην Κωνσταντινούπολη δεν θα αφήσει στον δρόμο τους εργαζομένους της, μιας και αυτοί θα μεταφερθούν σε άλλα τμήματα της εταιρείας.
Επίσης, στόχος της είναι να συνεχιστούν οι λιανικές δραστηριότητες της και εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου να το επιτύχει, ενώ σε επίπεδο B2B, οι επιχειρηματικοί πελάτες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται (συντήρηση των οχημάτων κ.ο.κ.) για διάστημα 10 ετών.
Διευκρινίζεται δε ότι δεν τίθεται θέμα αποχώρησης της Hozon Neta από την Τουρκία και πως μελετάται το ενδεχόμενο να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων στη χώρα, κάτι που θα της επιτρέψει να αποφύγει τους υψηλούς δασμούς.
Μην ξεχνάμε ότι στην Τουρκία θα επενδύσει η BYD, ενώ σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με την κυβέρνηση της χώρας για την κατασκευή εργοστασίου βρίσκεται και η αυτοκινητοβιομηχανία SWM – μέλος του κινεζικού ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων Shineray Group.
Διαβάστε επίσης
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!