του Δημήτρη Διατσίδη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Supersport 300 (WorldSSP300), έχει λειτουργήσει με επιτυχία ως κατηγορία προετοιμασίας των νέων αναβατών από την έναρξή του το 2017.
Τώρα φαίνεται ότι η κατηγορία WorldSSP300 έχει εκπληρώσει την αποστολή της, στο να παρέχει μια βιώσιμη και οικονομικά προσιτή πλατφόρμα για τα αναδυόμενα ταλέντα, ώστε να μπουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Με βάση αυτή την επιτυχία, η εισαγωγή μιας νέας κατηγορίας στοχεύει να ενισχύσει περαιτέρω την αθλητική και εμπορική συνάφεια της κατηγορίας εισόδου, καθώς και τα μοντέλα παραγωγής στα οποία βασίζεται η SSP300 δεν έχουν πια ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έτσι η σχετική Επιτροπή των SBK εργάζεται επί του παρόντος για την εισαγωγή μιας νέας κατηγορίας εισόδου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike MOTUL FIM το 2026, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στο αγωνιστικό τοπίο.
Ένας από τους βασικούς στόχους αυτής της νέας πρωτοβουλίας είναι να εξομαλύνει την πορεία προόδου για τους αναβάτες που ανεβαίνουν στις μεγαλύτερες κατηγορίες, ιδιαίτερα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport FIM (WorldSSP). Με το κλείσιμο του χάσματος απόδοσης των μοτοσυκλετών μεταξύ της κατηγορίας εισόδου και της μεσαίας κατηγορίας, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια πιο απρόσκοπτη μετάβαση για τους αναβάτες, ενισχύοντας τη βελτίωσή τους και προετοιμάζοντάς τους για τις ανταγωνιστικές απαιτήσεις υψηλότερων κατηγοριών.
Επιπλέον, αυτή η κίνηση έχει σχεδιαστεί για να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους κατασκευαστές, επιτρέποντάς τους να παρουσιάσουν μοτοσυκλέτες που αντικατοπτρίζουν ένα αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς. Η νέα κατηγορία θα διαθέτει ευκίνητες μοτοσυκλέτες, αλλά με ισχυρότερους κινητήρες μεσαίας χωρητικότητας, λεπτομέρειες των οποίων θα διευκρινιστούν από την Επιτροπή SBK τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι πληροφορίες μας μιλάνε για την κατηγορία SuperTwin που αγωνίζεται στο Isle Of Man και το BSB και η κατηγορία Twins Cup του MotoAmerica, στην οποία αγωνίζονται με δικύλινδρες μοτοσυκλέτες όπως οι Aprilia RS 660, Yamaha YZF-R7, Suzuki SV650, Kawasaki Ninja 650. Στην Μ.Βρετανία αγωνίζονται και οι Suzuki GSX 8S, αλλά και η Ιταλική Paton S1-R που έχει το ρεκόρ στο ΙΟΜ. Στην κατηγορία – παρά το όνομά της (που μπορεί τελικά και αυτό να αλλάξει) – θα ενταχθούν και μοτοσυκλέτες όπως η νέα 3κύλινδρη Triumph Daytona 660, αλλά και η 4κύλινδρη Κawasaki Ninja ZX-4RR. Οι μοτοσυκλέτες αυτές έχουν ιπποδυνάμεις από 75 έως 105 ίππους και η επιτροπή δουλεύει πάνω στους κανονισμούς ώστε να γίνουν τα πράγματα λίγο-πολύ ισότιμα, με τη λογική που ισχύει και στις άλλες κατηγορίες των WorldSBK.
Αντίο λοιπόν στην WorldSSP300, η οποία ξεκινώντας το 2017 παρείχε μια παγκόσμια πλατφόρμα για νεαρά ταλέντα, επιτρέποντάς τους να επιδείξουν τις ικανότητές τους και να μάθουν τις περιπλοκές μιας παγκόσμιας κατηγορίας αγώνων και γρήγορα να γίνει ένα δημοφιλές σημείο εισόδου για τους επίδοξους επαγγελματίες αναβάτες. Άλλωστε σε αυτήν την κατηγορία είχαμε και τη μόνη Ελληνική συμμετοχή σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τα τελευταία χρόνια, με τον Γιάννη Περιστερά που το 2022 και 2023 αγωνίστηκε και μάλιστα έφερε τον καλύτερο ποτέ τερματισμό Έλληνα οδηγού σε Παγκόσμιο, με μια 4η θέση!
Η τελευταία σεζόν της σειράς WorldSSP300 θα πραγματοποιηθεί το 2025, παρέχοντας στις ομάδες και τους κατασκευαστές αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για τη μετάβαση στη νέα κατηγορία το 2026. Αυτή η περίοδος θα εξασφαλίσει μια ομαλή και καλά συντονισμένη αλλαγή, επιτρέποντας σε όλους τους ενδιαφερόμενους να προσαρμοστούν στους νέους τεχνικούς και αθλητικούς κανονισμούς.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!