Η MG έχει κατασκευάσει πολλά μοντέλα με διαχρονική αξία και με αυτό ως δεδομένο συνεχίζει μία παράδοση σχεδόν 100 χρόνων, συνδυάζοντάς την με προηγμένες τεχνολογίες (εδώ βάζει το χεράκι της και η SAIC Motor, υπό την ομπρέλα της οποίας αναγεννήθηκε) στα μοντέλα που δημιουργεί.
Το βρετανικό στυλ της MG είναι εμφανές ακόμα και σήμερα στην τρέχουσα γκάμα της: από τους προβολείς London Eye μέχρι το ευρωπαϊκό εσωτερικό στυλ.
Παράλληλα, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι βαθιά ριζωμένος στο DNA της MG, κάτι που εξακολουθεί να αποτυπώνεται στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της, από το κλασικό MGB και το αξιοπρόσεκτο Cyberster.
H ιστορία της MG είναι πλούσια, με πολλά από τα μοντέλα της να έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η MG ξεκίνησε ως το τμήμα σπορ αυτοκινήτων της Morris Cars. Έγινε γνωστή στο κοινό το 1924 με το πρώτο μοντέλο της γκάμας: το MG 14/28, με τελική ταχύτητα 104 km/h. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που καθιέρωσε την MG την καρδιά των οδηγών με σπορ φιλοδοξίες.
Ένα χρόνο αργότερα, ο Cecil Kimber, έχοντας αφήσει πίσω του τη θέση του ως υπεύθυνος πωλήσεων της Morris Garages στην Οξφόρδη κατευθύνεται στο συνεργείο και αρχίζει να εργάζεται πάνω στο όραμά του: στην κατασκευή μικρότερων, ταχύτερων και διασκεδαστικών αυτοκινήτων. Δημιούργησε το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της MG: το Old Number.
Χρειάστηκε να περάσει περίπου μια πενταετία προκειμένου η βρετανική φίρμα να κατασκευάσει ένα «λαϊκό» σπορ αυτοκίνητο. Τον ρόλο αυτό ανέλαβε το M-Type, ένα γρήγορο, διασκεδαστικό και προσιτό όχημα που γνώρισε αμέσως την αποδοχή του κοινού.
Στο διάστημα του μεσοπολέμου, το 1933, ήρθε η σειρά του K3 Magnette, ενός αυτοκινήτου που κέρδισε τον εμβληματικό και συνάμα δυσκολότερο για πολλούς αγώνα του κόσμου, το Mille Miglia. Μάλιστα, με αυτή τη νίκη έγινε η πρώτη μη ιταλική ομάδα που γεύτηκε την κορυφή στην κατηγορία των 1100 cc.
Μια δεκαετία αργότερα, τη στιγμή που η Ευρώπη μετρούσε τις πληγές που της άφησε ο όλεθρος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, οι Βρετανοί λανσάρουν το MG TC, ένα αυτοκίνητο με «cool» χαρακτηριστικά και gadgets. Η MG παρήγαγε πάνω από 10.000 αντίτυπά του. Αυτό ήταν το αυτοκίνητο έδωσε το έναυσμα της αμερικανικής φρενίτιδας για τα βρετανικά σπορ αυτοκίνητα.
Το 1953 ήρθε η ώρα για ένα πιο «συντηρητικό» για τα δεδομένα της MG μοντέλο. Αρχικά, το MG ZA Magnette προκάλεσε έντονη δυσπιστία. Ωστόσο, χάρη στις αξιόλογες επιδόσεις και τα ανώτερα χαρακτηριστικά του έγινε ένα από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα της μάρκας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’50, Η MG ετοιμάζει τη σειρά σπορ αυτοκινήτων της για τους σύγχρονους οπαδούς των αυτοκινήτων του είδους, με έναν νέο κινητήρα 1498 cc και ένα κομψό, αεροδυναμικό σχήμα αμαξώματος που έθεσε τα θεμέλια για μια συναρπαστική ιστορία παραγωγής, με περισσότερα από 100.000 MGA να πωλούνται στα επτά χρόνια ζωής του. Με αυτή τη σειρά, οι άνθρωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας ισχυρίστηκαν πως «εκσυγχρόνισαν το μέλλον».
Στη δύση της ιδιαίτερα παραγωγικής για την εταιρεία δεκαετίας του ’50 ήρθε να προστεθεί η κατάρριψη δύο ρεκόρ, Το EX181, γνωστό και ως Roaring Raindrop, έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας γράφοντας στο κοντέρ 395,31 km/h στις ευθείες του Bonneville Salts με το θρυλικό οδηγό Sir Stirling Moss το 1957. Στη συνέχεια, δύο χρόνια αργότερα κατέρριψε αυτό το ρεκόρ αγγίζοντας τα 410,23 km/h όταν το οδήγησε ο συναθλητής του στην F1 Phil Hill.
Το 1962, γεννήθηκε ένα best-seller δεκαετιών για τους Βρετανούς, το MGB roadster. Επρόκειτο για ένα αν μη τι άλλο σύγχρονο για τα δεδομένα της εποχής αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιούσε μονοκόκ πλαίσιο. Επιτάχυνε από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 11 δευτερόλεπτα και οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 500.000 μονάδες.
Η δεκαετία του 1970 συνοδεύτηκε από ένα μικρό αυτοκίνητο, με μεγάλη δύναμη. Ο λόγος για το MGB GT V8. Αποτελώντας μέλος της British Leyland η MG είχε πρόσβαση σε μια ευρύτερη γκάμα κινητήρων, όπως ο V8 κινητήρας 3,5 lt της Rover. Ο συνδυασμός ενός μικρού σε μέγεθος αυτοκινήτου με έναν τόσο δυνατό κινητήρα αποδείχτηκε ιδιαίτερη δημοφιλής.
Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70 και τις αρχές της δεκαετίας του ’80, η αυτοκινητοβιομηχανία πέρασε μια μεγάλη κρίση. Οι πόρτες της μονάδας στο Abingdon έκλεισαν, κάνοντας πολύ κόσμο να πιστέψει ότι έφτασε το τέλος της εταιρείας. Όμως, αυτό δεν συνέβη. Η MG αναδείχθηκε με περισσότερες δυνάμεις και παρουσίασε το διασκεδαστικό και compact MG Metro, ένα μοντέλο που ακόμα και σήμερα διατηρεί πολλούς θαυμαστές.
Η δεκαετία του ’90 ακολούθησε τις εξελίξεις της αμέσως προηγούμενης, όπου η δημοτικότητα της MGB και των κλασικών αυτοκινήτων γενικότερα αυξήθηκε. Υπήρχε και πάλι ζήτηση για σπορ αυτοκίνητα. Το 1993 η MGB επέστρεψε με άρμα το MG RV8, ένα roadster με V8 κινητήρα 3,9 lt.
Δύο χρόνια αργότερα ήρθε η στιγμή να μας συστηθεί το MGF. Το εν λόγω μοντέλο ήταν το πρώτο ολοκαίνουργιο σπορ αυτοκίνητο της MG από το 1962. Υπήρξε τεράστιος ενθουσιασμός πριν από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου. Ήταν πρωτοποριακό, καθώς είχε κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος και ανάρτηση Hydragas. Και ο κόσμος το λάτρεψε: Γρήγορα έγινε best-seller σε πολλές περιοχές του κόσμου.
Μπαίνοντας πλέον για τα καλά στον 21ο αιώνα, οι άνθρωποι των Βρετανών αφού μελέτησαν προσεκτικά την αγορά, παρέδωσαν το επόμενο πόνημά τους, το MG6 GT. Το ολοκαίνουργιο αυτό αυτοκίνητο ήταν ένα τετράθυρο χάτσμπακ, το οποίο ενσωμάτωνε με ισορροπία την κληρονομία της MG στα σπορ σεντάν αυτοκίνητα με τα σύγχρονα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Το MG6 GT και το Magnette ήταν μια πρόγευση της αισθητικής της επόμενης γενιάς προϊόντων MG.
Έχοντας, όπως πάντα, το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η MG συνειδητοποίησε την ανάγκη για κάτι πιο εξατομικευμένο. Έτσι, η MG παρουσίασε το 2011 το MG3, δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να συνδιαμορφώνουν τα αυτοκίνητά τους με επιλογές εξατομίκευσης υψηλού επιπέδου. Το MG3 έστρεψε ξανά το βλέμμα των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο στην MG.
Μόλις ένα χρόνο αργότερα, η γκάμα της MG μεγάλωσε, με την προσθήκη του MG5. Ένα όμορφο κόμπακτ αυτοκίνητο με φρέσκια σχεδίαση βελούδινο εσωτερικό και έναν υψηλής απόδοσης τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα “VTi-Tech” 1,5 λίτρων.
Το 2015 αποτελεί μια χρονιά ορόσημο, για την φίρμα, καθώς τότε κατασκευάστηκε το πρώτο της SUV, το MG GS, ένα όμορφο αυτοκίνητο που συνδύαζε χώρους, προσεγμένη αισθητική και κυρίως την ευελιξία της κίνησης εντός αλλά και εκτός δρόμου.
Αφού λοιπόν πήρε το βάπτισμα του πυρός, το 2017 παρουσίασε το γνωστό σε εμάς πλέον MG ZS, το οποίο τοποθετείται στην κατηγορία-χρυσορυχείο των B-SUV. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της MG με συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο κατορθώνοντας να γίνει γρήγορα δημοφιλές σε όλο τον κόσμο. Έχει πωληθεί σε περισσότερες από 40 χώρες, πλησιάζοντας τις 800.000 μονάδες μέσα σε έξι χρόνια. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το MG ZS EV, έκανε ντεμπούτο το 2018.
Λίγο αργότερα, την ίδια χρονιά, πήραμε την πρώτη γεύση από ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό σπορ πρωτότυπο, ονόματι E-motion. Οι προδιαγραφές του, το δίχως άλλο εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε για να επιταχύνει από 0-100 km/h σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα, με αυτονομία άνω των 500 km.
To 2018 ήταν η ώρα του MG X-motion, το οποίο αποτέλεσε τη συνέχεια της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Emotional Dynamism της MG, όπως την είδαμε νωρίτερα στο E-Motion. Το MG HS SUV, που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά έμελλε να γίνει το μοντέλο παραγωγής του πρωτοτύπου MG X-Motion.
Πριν από δύο χρόνια, θαυμάσαμε για πρώτη φορά, το MG Cyberster, ένα διθέσιο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο που θυμίζει την κλασική κληρονομιά της MG στα roadster, ενώ παράλληλα εισάγει νέα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως ένα διαδραστικό πιλοτήριο με δυνατότητες gaming και συνδεσιμότητα 5G. Έχει αυτονομία περίπου 800 km και επιταχύνει από 0-100km/h σε λιγότερο από 3”.
Το 2022 η MG αποκάλυψε το μεγαλύτερο σεντάν της μέχρι τότε – το MG7, ένα κομψό 5- θυρο κουπέ με σπορ σαλόνι. Ένας αβίαστος συνδυασμός χώρων και πολυτελούς στυλ.
Μέχρι το 2022 η MG είχε εισάγει στην ηπειρωτική Ευρώπη πέντε μοντέλα που κινούνταν με εναλλακτικές μορφές ενέργειας, με το MG4 Electric , ένα πλήρως ηλεκτρικό hatchback, να είναι η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια MG. Είναι διαθέσιμο κανονικά στη χώρα μας, όπου και λογίζεται ανάμεσα στα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα (αν όχι το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο) προσιτά ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς.
Τώρα τι μέλλει γενέσθαι; Με γερές ρίζες σε μια πλούσια κληρονομιά προοδευτικού σχεδιασμού και καινοτομίας, η MG θα συνεχίσει να επεκτείνει την κληρονομιά της, αναπτύσσοντας αυτοκίνητα που συγκινούν το κοινό, προσφέροντας εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας.
Η εν Ελλάδι γκάμα της περιλαμβάνει μοντέλα για όλα τα γούστα, τις απαιτήσεις και τα βαλάντια. Το MG4 αποτελεί ίσως μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς συνδυάζει σαγηνευτική εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους και αξιόλογη αυτονομία. Ακολουθεί το επίσης ηλεκτρικό MG5, που με το στέισον αμάξωμά του υπόσχεται πληθώρα χώρων για μία σύγχρονη οικογένεια.
Το πιο εμπορικό της μοντέλο όμως και αυτό που προς ώρας συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού είναι το MG ZS. Ένα B-SUV με χώρους και εξοπλισμό που παραπέμπουν σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας και τιμή (€18.950) που είναι ευθέως ανταγωνιστική ακόμα και απέναντι σε σουπερμίνι μοντέλα. Πέραν τούτου, διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό, με αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 km.
Για το τέλος αφήσαμε το πιο premium μοντέλο της γκάμας, το MG HS, ένα C-SUV που μαγνητίζει τα βλέμματα. Η εξωτερική του σχεδίαση είναι εκλεπτυσμένα επιβλητική, με την καμπίνα του να χαρακτηρίζεται από άνεση και πολυτέλεια. Με την τιμή του να ξεκινά από τις €27.900 προσφέρει ένα υπερπολούσιο πακέτο βασικού εξοπλισμού και συστημάτων ασφαλείας, το οποίο κινείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Είναι διαθέσιμο και ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό, με αυτονομία της τάξης των 52 km. Με δεδομένο πως σε συνθήκες πολύς μπορεί εύκολα να ανακτήσει ενέργεια με το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα του αυτοκινήτου, μπορεί απροβλημάτιστα να καλύψει την απόσταση σπίτι-γραφείο και τούμπαλιν.
Όλα τα μοντέλα της MG Motor, μέλος του Ομίλου Syngelidis Automotive Companies έρχονται στην Ελλάδα με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 km. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως τα μοντέλα της MG εξοπλίζονται με την ομπρέλα των συστημάτων ασφαλείας MG Pilot, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assistance, Lane Keeping Assistance, Automatic Emergency Braking και πολλά άλλα. Μάλιστα, στον τομέα της ασφάλειας, τα μοντέλα της τα πηγαίνουν εξόχως καλά, με το MG4 να έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στην απαιτητική αξιολόγηση του EuroNCAP.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας ή να επισκεφτείτε το άρτια οργανωμένο δίκτυο αντιπροσώπων, στο οποίο προστέθηκε πρόσφατα και η Gallo S.A.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!