Η φράση που τον στιγμάτισε : Πήγαινε πίσω στα τρακτέρ σου αγρότη από τον τον Enzo Ferrari
Ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας Ιταλός επιχειρηματίας και μηχανικός, που γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916. Ήταν ο ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Lamborghini, η οποία είναι γνωστή για τα πολυτελή και υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα της.
Ο Lamborghini γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό της Ιταλίας και από μικρή ηλικία έδειξε ενδιαφέρον για τη μηχανική. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, υπηρέτησε στην ιταλική αεροπορία όπου και έμαθε να επισκευάζει και να συντηρεί μηχανήματα.
Μετά τον πόλεμο, ο Lamborghini άνοιξε ένα μικρό συνεργείο στην Ιταλία. Η επιχείρησή του γνώρισε επιτυχία και σύντομα άρχισε να κατασκευάζει τρακτέρ.
Το 1958, ο Lamborghini αγόρασε την πρώτη του Ferrari. Ωστόσο, δεν ήταν ικανοποιημένος με την ποιότητα του αυτοκινήτου καθώς συχνά χρειάζοταν επισκευές. Όταν επισκέφθηκε τον Enzo Ferrari, τον ιδρυτή της Ferrari, για να παραπονεθεί, ο Ferrari του είπε να επιστρέψει στα τρακτέρ του.
Στα τέλη του 1947 ο Ferruccio Lamborghini αποφασίζει να παράγει ένα οικονομικό αλλά ισχυρό τρακτέρ αφιερωμένο στους αγρότες της «Bassa» με τις μικρές φάρμες τους. Αγοράζει κάθε είδους φτηνό πλεονάζον πολεμικό εξοπλισμό, βελτιώνει τον κινητήρα και το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου και παράγει ένα πολύ απλό εσωτερικό πλαίσιο: γεννιέται το τρακτέρ «Carioca», που παρουσιάζεται στο κοινό στις 3 Φεβρουαρίου 1948, ημέρα αφιερωμένη στον Άγιο Μπιάγιο. πολιούχος της πόλης Cento.
Ο βαθμός επιτυχίας είναι εμφανής από τους πολλούς αγρότες που θαυμάζουν, αξιολογούν και αγοράζουν τα τρακτέρ.
Έτσι, αποφασίζει να επεκτείνει την παραγωγή. Ο πατέρας του έρχεται να τον βοηθήσει και δίνοντας στην τράπεζα ένα αγρόκτημα ως εγγύηση, ο Ferruccio παίρνει δάνειο από το «Cassa di Risparmio di Cento» με το οποίο αγοράζει χίλιους κινητήρες Morris, 6κύλινδρους 3.500 cc, προσλαμβάνει περισσότερους εργάτες και ξεκινά την παραγωγή του τρακτέρ L33, την εξέλιξη του «Carioca». Το 1950 η ετήσια παραγωγή φτάνει τα 200 τεμάχια, η εταιρεία απασχολεί 30 εργάτες και η διοίκηση παρακολουθείται προσεκτικά από την Αννίτα, την οποία ο Φερούτσιο έχει παντρευτεί λίγους μήνες νωρίτερα.
Το 1951 μετακομίζει σε μια μεγαλύτερη δομή: ο Ferruccio αγοράζει μια έκταση δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, κάποτε μια περιοχή ιπποδρόμου και γεννιέται η πρώτη πραγματική εταιρεία παραγωγής: «Trattori Lamborghini».
Στις αρχές της δεκαετίας του ’50 γίνεται η μετάβαση από τον κατασκευαστή στον βιομήχανο.
Ο αριθμός των εργαζομένων αυξάνεται με την ανάπτυξη της παραγωγής, το όνομα της Lamborghini είναι πλέον διάσημο στον κόσμο και η ατμόσφαιρα στην εταιρεία είναι χαρούμενη και χαλαρή.
Το δίκτυο πωλήσεων γεννήθηκε αυτά τα χρόνια. Αρχικά, η Lamborghini προσπάθησε να βρει τους κύριους πελάτες, δημιουργώντας προσωπικά την αλυσίδα διανομής και αντιπροσώπους συναντήσεων στις εμπορικές εκθέσεις.
Από την πλευρά της, η μονάδα παραγωγής απαιτεί όλο και περισσότερο χώρο μιας και αναπτύσσεται σχεδόν συνεχώς. Αυτό συμβαίνει γιατί ο Ferruccio έχει μια ασυνήθιστη ικανότητα να κατανοεί τι θέλουν οι άνθρωποι πριν ακόμη οι ίδιοι το γνωρίζουν.
Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, εδώ και μερικά χρόνια, παράγει τρακτέρ με κινητήρα Diesel και σύντομα παίρνει την άδεια από την MWM (Motoren Werke Mannheim) για την παραγωγή αυτών των κινητήρων στην Ιταλία.
Το 1952 η ιταλική κυβέρνηση εκδίδει νέο νόμο που χορηγεί δάνεια στους αγρότες για την αγορά γεωργικών μηχανημάτων υπό την προϋπόθεση ότι παράγονται εγχώρια. Για άλλη μια φορά αυτό καταδεικνύει τη μεγάλη διορατικότητα του Ferruccio, καθώς αυτός ο νόμος ανεβάζει κατακόρυφα την παραγωγή.
Προβλέπονται νέα προϊόντα και οι επενδύσεις στην καινοτομία συνεχίζονται έως ότου, στη δεκαετία του ’60, η «Lamborghini Trattori» προσεγγίζει σχεδόν 400 υπαλλήλους και παράγει 25/30 μονάδες την ημέρα.
Το τέλος της δεκαετίας του ’60 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής μέσα στα εργοστάσια. Για πρώτη φορά η ιταλική οικονομία πλήττεται από μια σοβαρή κρισή που επηρεάζει πολλούς τομείς, μεταξύ αυτών και την «Lamborghini Trattori». Τα προηγούμενα χρόνια η «Lamborghini Trattori» πραγματοποίησε έναν ριζικό μετασχηματισμό του προϊόντος που απασχόλησε το μεγαλύτερο μέρος της εταιρείας τόσο από οικονομική όσο και από οργανωτική άποψη. Ο αριθμός των εργαζομένων διπλασιάστηκε και εγκρίθηκε μια πολύ μεγάλη παραγγελία από το κράτος της Βολιβίας. Όμως η πολιτική κατάσταση στη χώρα της Νότιας Αμερικής άλλαξε ξαφνικά μετά από ένα πραξικόπημα και η νέα κυβέρνηση ακύρωσε την εντολή. Ως αποτέλεσμα, το 1970 υπάρχουν 5.000 τρακτέρ έτοιμα αλλά ακίνητα στο εργοστάσιο.
Η εταιρεία χαρακτηρίζεται έντονα από την παρουσία των συνδικάτων και τις απεργίες: ο Ferruccio αποπροσανατολίζεται πολύ.
Την άνοιξη του 1971 η κρίση φαίνεται να υποχωρεί σιγά σιγά, αλλά με υψηλό κόστος: τα κτίρια, και μόνο τα κτίρια, πωλούνται στη FIAT, η οποία ενδιαφέρεται να κερδίσει ένα “άνοιγμα” σε μια περιοχή όπως το Cento, ήδη πλούσια σε υψηλά εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Κάθε υπάλληλος έχει την επιλογή είτε να πάει στη FIAT είτε να ακολουθήσει τον Ferruccio στη νέα εταιρεία που βρίσκεται στο Pieve. Πράγματι, το 1970 η «Lamborghini Burners» μεταφέρθηκε στο Dosso, όπου στο μεταξύ ολοκληρώθηκε μια σύγχρονη και μεγάλη εγκατάσταση σχεδιασμένη να φιλοξενήσει την αυξημένη παραγωγή κλιματιστικών, λεβήτων και καυστήρων: «Lamborghini Calor».
Με τη νέα ρευστότητα που αποκτήθηκε από την πώληση των τρακτέρ που κατασκευάστηκαν αρχικά για τη Βολιβία, χωρίς να επιβαρύνονται με το υψηλό κόστος διαχείρισης και χάρη στην υποστήριξη των πιστών εργαζομένων, ο Ferruccio φαίνεται να ξαναγεννιέται. Ωστόσο, το 1973 αποφασίζει να πουλήσει το «Trattori» στον Same, στον οποίο ένα χρόνο νωρίτερα είχε παραδώσει τη διαχείριση του ονόματος και του λογότυπου των ιταλικών αυτών τρακτέρ, τα οποία δεν έχουν αλλάξει μέχρι σήμερα, για ευνόητους λόγους.
Η εταιρεία που παραδίδει είναι υγιής, σύγχρονη, με εργατικό δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης.
Τον προηγούμενο χρόνο, το 1972, παίρνει μια άλλη δραστική απόφαση: πουλά το 51% των μετοχών της «Lamborghini Automobili». Μετά από εξαιρετικά χρόνια, με την υπογραφή της παραγωγής του αυτοκινήτου Countach, η Lamborghini συνειδητοποιεί ότι η κατάσταση έχει αλλάξει οριστικά: τα πρώτα σήματα της «ενεργειακής κρίσης», της λιτότητας και της κοινωνικής πίεσης οδηγούν σε σοβαρές συνέπειες και η Lamborghini δεν είναι πλέον “σύμφωνη” με τον βιομηχανικό κόσμο από τον οποίο περιβάλλεται.
La Fiorita | 1974 – 1993
Αφού αποφάσισε να χωρίσει από τις εταιρείες του, ο Ferruccio αρχίζει να ψάχνει για έναν ιδανικό χώρο, μακριά από τον θόρυβο του βιομηχανικού κόσμου, και να ανακαλύψει ξανά τη σχέση που είχε με τη γη που δεν τον είχε εγκαταλείψει ποτέ.
Αγοράζει μια έκταση κοντά στη λίμνη Trasimeno (La Fiorita) και το 1974 μετακομίζει.
Δουλεύοντας με μεγάλη προσπάθεια στο κτήμα, μετατρέπει ένα παλιό εξοχικό σπίτι καλυμμένο με πουρνάρια, σε ένα από τα πιο σύγχρονα αγροτικά κτήματα της Ευρώπης: μεταμόρφωσε την αγροικία, αγόρασε περισσότερη γη και τελικά κάλεσε έναν από τους πιο έμπειρους οινοποιούς στην Ιταλία και δημιουργεί ένα απολύτως πρωτοποριακό οινοποιείο για εκείνη την εποχή.
Αρχικά ο Ferruccio μετακομίζει στη «La Fiorita» για να χαλαρώσει και να πάει για κυνήγι. Δεδομένης όμως της συνεχούς επιχειρηματικής του τάσης, σύντομα μετατρέπει αυτή τη γη σε μια ανακαινισμένη φάρμα, σε γήπεδα τένις, πισίνες και γήπεδα γκολφ.
Εκεί ο Ferruccio ζει τα τελευταία του χρόνια. Πεθαίνει το 1993 περιτριγυρισμένος από φίλους που τον επισκέπτονται καθημερινά για να θυμηθούν τις περασμένες μέρες μαζί αλλά και να προβάλουν το μέλλον.
Η γέννηση της Lamborghini
Η απάντηση του Ferrari εξόργισε τον Lamborghini και τον οδήγησε να αποφασίσει να κατασκευάσει ο ίδιος ένα καλύτερο σπορ αυτοκίνητο. Το 1963, ίδρυσε την Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της, το 350 GT, έκανε το ντεμπούτο του στο Geneva Motor Show του 1964.
Το 1966, η Lamborghini παρουσίασε τη Miura, ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Η Miura βοήθησε να καθιερωθεί η Lamborghini ως κατασκευαστής κορυφαίων σπορ αυτοκινήτων.
Η συνέχεια της ιστορίας
Η Lamborghini συνέχισε να κατασκευάζει επιτυχημένα σπορ αυτοκίνητα, όπως τα Countach, Diablo και Aventador. Η εταιρεία άλλαξε χέρια αρκετές φορές, αλλά πάντα παρέμεινε πιστή στην παράδοση της κατασκευής πολυτελών και υψηλών επιδόσεων αυτοκινήτων.
Ο Lamborghini ήταν ένας πρωτοπόρος στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων. Με την ιδιοφυή του μηχανική και την εμμονή του στην τελειότητα, βοήθησε να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων, τα supercars. Τα αυτοκίνητα της Lamborghini είναι σύμβολα δύναμης, ταχύτητας και πολυτέλειας και συνεχίζουν να ενθουσιάζουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
Ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας άνθρωπος με όραμα και πάθος. Ήταν ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ένας πρωτοπόρος μηχανικός και ένας πραγματικός καλλιτέχνης. Τα αυτοκίνητά του είναι έργα τέχνης που συνδυάζουν τέλεια την ομορφιά με την απόδοση.
Ο Lamborghini ήταν ένας πραγματικός καινοτόμος. Ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Η Miura ήταν ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο που άλλαξε τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων.
Ο Lamborghini ήταν επίσης ένας άνθρωπος με ισχυρή προσωπικότητα. Δεν φοβόταν να εκφράσει τη γνώμη του, ακόμα κι αν αυτή ήταν αντίθετη με αυτή των άλλων. Η διαμάχη του με τον Enzo Ferrari είναι μια από τις πιο γνωστές στιγμές στην ιστορία των σπορ αυτοκινήτων.
Ο Ferruccio Lamborghini ήταν ένας πραγματικός θρύλος. Το όνομά του θα είναι πάντα συνδεδεμένο με τα πιο όμορφα και ταχύτερα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο.
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!