Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mazda φέρνει πίσω τους θρύλους των Wankel

Η Mazda φέρνει πίσω τους θρύλους των Wankel


Η Mazda διερευνά την αναβίωση ενός σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα Wankel, το οποίο ενδεχομένως να κινείται από έναν διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα δύο ρότορων, όπως παρουσιάστηκε στο concept Iconic SP.

Η ανακοίνωση αυτή έγινε κατά τη διάρκεια ενός κοινού συνεδρίου με την Toyota και τη Subaru, όπου το επίκεντρο ήταν οι καθαρότεροι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ενώ η Toyota αποκάλυψε νέους τετρακύλινδρους κινητήρες σε σειρά και η Subaru παρουσίασε ένα υβριδικό μπόξερ επόμενης γενιάς, το πρωτότυπο της Mazda με δύο ρότορες έκλεψε τις εντυπώσεις.

Αν και οι λεπτομέρειες ήταν λιγοστές, η Mazda άφησε να εννοηθεί ότι αυτός ο κινητήρας θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ένα όχημα επιδόσεων.

Στο πρωτότυπο Iconic SP, ο Wankel κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία αντί να κινεί απευθείας τους τροχούς.

Σε μια πιθανή αναβίωση του RX, ο κινητήρας δύο ρότορων θα είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα, με στόχο την αύξηση της παροχής ισχύος, τη μείωση των κραδασμών και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Αυτή η διαμόρφωση εξετάζεται για σπορ αυτοκίνητα, σηματοδοτώντας ενδεχομένως την επιστροφή της σειράς RX.



Αυτό το πιθανό νέο RX ευθυγραμμίζεται με την ιστορία της εταιρείας σε καινοτόμους περιστροφικούς κινητήρες, η οποία τελείωσε με το RX-8 Spirit R προδιαγραφών Ιαπωνίας του 2012.

Η ομάδα κινητήρων Wankel της Mazda, η οποία σχηματίστηκε τον Φεβρουάριο και αποτελείται από 36 μηχανικούς, είναι αφιερωμένη στην ανάπτυξη νέων οχημάτων.

Η τελευταία σοβαρή σκέψη για μια επανεκκίνηση του RX-7 σταμάτησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 λόγω της οικονομικής κρίσης.

Το μοντέλο αυτό θα ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς, τοποθετημένο πάνω από το MX-5 Miata.

Το Iconic SP, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας τον Οκτώβριο του 2023, προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στους φίλους της μάρκας και όχι μόνο,

Ο επικεφαλής σχεδιαστής Masashi Nakayama ανέφερε ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κρατηθεί στο μέγεθος ενός Miata, ακόμη και με τον κινητήρα δύο ρότορων, τον ηλεκτροκινητήρα και το πακέτο μπαταριών.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο είχε μήκος 4,18 μέτρα γεγονός που το καθιστά μεγαλύτερο από ένα Miata ND, αλλά εξακολουθεί να είναι διθέσιο.

Με βάρος 1.450 κιλά, κατανομή βάρους 50:50 και πάνω από 370 ίππους ίππους, προσέφερε περίπου διπλάσια ισχύ από το σημερινό Miata, το οποίο γιόρτασε φέτος την 35η επέτειό του.

Ενώ η Mazda αναβάθμισε πρόσφατα το σημερινό Miata, ένα μοντέλο πέμπτης γενιάς δεν αναμένεται σύντομα.

Παραμένει αβέβαιο αν το Iconic SP παραγωγής θα είναι το επόμενο MX-5 ή ένα νέο, μεγαλύτερο και ακριβότερο σπορ αυτοκίνητο.

Ανεξάρτητα από αυτό, η προοπτική ενός νέου σπορ αυτοκινήτου από τη Mazda με κινητήρα Wankel είναι μια συναρπαστική εξέλιξη για τους λάτρεις της αυτοκίνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Ο προϋπολογισμός του 2025, που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πρωτογενές πλεόνασμα 2,4% του ΑΕΠ και δημόσιο χρέος στο 147,5% της ΑΕΠ. Παράλληλα,...

ΕΛΛΑΔΑ

Zάχαρη λευκή κρυσταλλική και ζάχαρη καστανή από ζαχαροκάλαμο με ξένα σώματα, ανακαλεί από την αγορά ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων. Συγκεκριμένα, ο ΕΦΕΤ και...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Το debate των υποψήφιων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, που διεξήχθη στην ΕΡΤ, στέφθηκε με πλήρη επιτυχία. Οι τέσσερις υποψήφιοι, ο Απόστολος Γκλέτσος,...