Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας είναι μία από τις πιο συχνές παραβάσεις, ιδίως στην χώρα μας όπου οι αντίστοιχες πινακίδες είναι μάλλον… διακοσμητικές για τους περισσότερους Έλληνες οδηγούς.
Η παραβίαση των ορίων είναι όμως και ένα ακριβό σπορ σε περίπτωση που ο άτακτος οδηγός πέσει στα ραντάρ της Τροχαίας.
Για να μην συμβαίνει αυτό, και για λόγους ασφαλείας στους δρόμους, οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν εφαρμόσει τον τελευταίο καιρό ένα σύστημα το οποίο έρχεται να προφυλάξει τους οδηγούς από την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Πρόκειται για τους παθητικούς περιοριστές ταχύτητας οι οποίοι ειδοποιούν τους οδηγούς εάν υπερβούν το όριο ταχύτητας κατά περισσότερο από 10 χιλιόμετρα την ώρα, παρέχοντας τόσο ηχητικές όσο και οπτικές προειδοποιήσεις για να ενθαρρύνουν την επιβράδυνση.
Η τεχνολογία ISA έχει μια ιστορία που χρονολογείται από τις παθητικές και ενεργές μορφές της που εισήχθησαν στη Γαλλία τη δεκαετία του 1980.
Ενώ τα παθητικά συστήματα προειδοποιούν τους οδηγούς για την υπερβολική ταχύτητα χωρίς να επιβάλλουν όρια, τα ενεργά συστήματα μπορούν να περιορίσουν φυσικά τις ταχύτητες των οχημάτων.
Ήδη στην Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζεται ένας κανονισμός, ο οποίος επιβάλλει ότι όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται πρέπει να διαθέτουν παθητικούς περιοριστές που παρέχουν ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις στους οδηγούς.
Αυτή η νομοθετική κίνηση ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες τάσεις για αυξημένη οδική ασφάλεια μέσω της τεχνολογίας.
Για παράδειγμα, η Volvo περιόρισε εθελοντικά την τελική ταχύτητα των νέων οχημάτων της στα 180 χλμ/ώρα το 2020.
Σε κάθε περίπτωση, η παραβίαση του ορίου ταχύτητας είναι κάτι που όλοι αντιμετωπίζουν πλέον ως μία από τις κυριότερες αιτίες για τα δυστυχήματα στους δρόμους, οπότε τα συστήματα αυτά έρχονται να βοηθήσουν τους οδηγούς να είναι πιο προσεκτικοί.
Και βεβαίως να γλιτώσουν και αρκετά χρήματα από τα ραντάρ και τις κάμερες της Τροχαίας που καραδοκούν.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!