Connect with us

Hi, what are you looking for?

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αλματώδης αύξηση του αριθμού επαγγελματικών σκαφών στην Πρέβεζα – Πόσο ωφελείται η τοπική οικονομία; – Ποια είναι η πραγματικότητα;

Αλματώδης αύξηση του αριθμού επαγγελματικών σκαφών στην Πρέβεζα – Πόσο ωφελείται η τοπική οικονομία; – Ποια είναι η πραγματικότητα;


Μοιραστείτε το:

Μεγάλος παρουσιάζεται και φέτος ο ελλιμενισμός ιστιοφόρων στην παραλιακή ζώνη στην Πρέβεζα, από τα δικαστήρια έως και το πρώην στρατόπεδο Σολωμού.

Σε αυτό συντελεί σε μεγάλο βαθμό η συμμετοχή και η συνεργασία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου με εταιρίες ενοικίασης σκαφών οι οποίες «καβαντζάρουν» θέσεις για τους πελάτες τους.

Το γεγονός αυτό προσδίδει αύξηση εσόδων στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, μιας και σύμφωνα με πληροφορίες τα σκάφη ξεκίνησαν νωρίτερα φέτος, έφτασαν και άραξαν στο λιμάνι.

Και κατά γενική ομολογία φαίνεται, με βάση την εικόνα που παρουσιάζει η παραλιακή, πως αυξάνεται και η τουριστική κίνηση και κατ επέκταση αυτό αποτελεί οικονομική ανάσα για τους επαγγελματίες.

Είναι όμως τα πράγματα έτσι; Και ποιος πραγματικά ωφελείται;

Υπάρχει πραγματικά όφελος στην τοπική οικονομία και ιδιαίτερα στους επαγγελματίες του κλάδου αλλά κυρίως στους επαγγελματίες της εστίασης;

Προσδίδει η πολιτική αυτή που εφαρμόζει το ΔΛΤ οικονομικές απολαβές σε ντόπιους επαγγελματίες ή απλά το μόνο κέρδος είναι στις «τσέπες» του Ταμείου;

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας γυρίσουμε λίγα χρόνια πίσω, τότε που τα ιστιοφόρα ελλιμενίζονταν στην παραλιακή, εντελώς δωρεάν.

Πως ξεκίνησε ο ιστιοπλοϊκός τουρισμός στην Πρέβεζα

Τότε λοιπόν, κάπου στις αρχές του της δεκαετίας του 2000, όταν κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα ακολουθήσει, δεν υπήρχαν εγκαταστάσεις φιλοξενίας.

Τα ιστιοφόρα ελλιμενίζονταν στην παραλιακή χωρίς να καταβάλλουν κάποιο αντίτιμο.

Έπαιρναν νερό από βρύσες που υπήρχαν στα παρτέρια αλλά και ρεύμα εντελώς δωρεάν.

Ήταν η εποχή που υπήρχαν διαμαρτυρίες πως η μουσική των καταστημάτων διασκέδασης ενοχλούσε ήταν ένα μείον για τον τουρισμό και τους τουρίστες.

Τότε, πρέπει να ξεκίνησε και η περιβόητη «καμπάνια» με τα εσώρουχα στις απλώστρες των σκαφών, τα κοινής θέας ντους και μπάνια και άλλα πολλά.

Ήταν τότε που ξεκίνησε και η παραλιακή να κάνει… «κοιλιές» και να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια της διάβρωσης.

Ακολούθησαν τα μπαλώματα με τσιμέντο σχεδόν κάθε χρονιά ενώ μπήκε στο πρόγραμμα από τις τότε διοικήσεις του Λιμενικού Ταμείου και η τοποθέτηση των περίφημων pillars.

Πλέον τα ιστιοφόρα πλήρωναν το νερό και το ρεύμα ενώ όλο και περισσότεροι «σκαφάτοι» έφθαναν το καλοκαίρι, κάθε χρόνο, στην Πρέβεζα και από εκεί έκαναν εξορμήσεις στο Ιόνιο και τα νησιά του ενώ η πλειοψηφία επέλεγε, τις περισσότερες φορές, ίσως μια βόλτα και επιστροφή και πάλι στο λιμάνι, ακόμα και την ίδια μέρα.

Έτσι, εκεί που τα ιστιοφόρα μετά βίας έφθαναν από τα δικαστήρια έως την πλατεία Ελευθερίας, σιγά σιγά κάθε χρόνο μεγάλωνε η έκταση ελλιμενισμού, προστέθηκαν και νέα pillars και σήμερα έχουν φτάσει να έχουν γεμίσει όλη την παραλιακή ζώνη.

Πλέον οι επαγγελματίες βλέπουν διαφορετικά τους… σκαφάτους, εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες τους με πρωινά, ανοίγουν και νέα καταστήματα εστίασης αλλά και υπηρεσίες προς τους επισκέπτες κατά μήκος της παραλιακής και στα στενά και προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις που απαιτεί η εξέλιξη αυτή.

Έγιναν «ένα» με την κοινωνία της πόλης

Οι ιδιοκτήτες ιστιοφόρων που έφταναν στην Πρέβεζα όπου περνούσαν όλο το καλοκαίρι, σιγά σιγά αυξάνονταν.

Ήταν αυτοί που έφταναν κάθε χρόνο και έριχναν άγκυρα στο λιμάνι και από εκεί πραγματοποιούσαν ταξιδάκια στο Ιόνιο και τα νησιά του.

Ήταν αυτοί, οι ίδιοι, που για πολλά χρόνια είχαν κάνει την Πρέβεζα το ιδανικό μέρος για τις διακοπές τους.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ήταν οι ίδιες φυσιογνωμίες που έρχονταν ξανά και ξανά και κρατούσαν ζωντανά τα καταστήματα και την τοπική οικονομία.

Ήταν αυτοί που κάθε χρόνο, έφερναν και άλλους και σιγά σιγά τα «καραβάκια», όπως τα αποκαλούν οι πρεβεζάνοι, έφτασαν έως την Γοργόνα.

Ήταν αυτοί που είχαν γίνει «ένα» με την Πρέβεζα και τους ανθρώπους της και δεν ήταν και λίγοι.

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν λιγοστέψει σήμερα.

Πως «εξαφανίστηκαν» οι «σκαφάτοι» και τα σχόλια στο διαδίκτυο

Οι άνθρωποι αυτοί λοιπόν, σήμερα, έχουν λιγοστέψει και για ορισμένους έχουν εξαφανιστεί.

Και ο λόγος απλός.

Όλο και περισσότερες θέσεις, σύμφωνα με το ρεπορτάζ «δίνονται» πλέον σε εταιρίες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει θέση για πολλούς που επέλεγαν τα προηγούμενα χρόνια την Πρέβεζα και το λιμάνι της.

Ο χώρος για τους ιδιώτες με τα μικρά σκαφάκια περιορισμένος και όποιος προλάβει.

Έχει παραμείνει ο χώρος για τους ψαράδες αλλά κάποιοι αναρωτιούνται «ως πότε»!

Μάλιστα, τα αρνητικά σχόλια για την Πρέβεζα σε forum, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι και λίγα και αποτρέπουν άλλους ιδιώτες να επιλέξουν το λιμάνι της.

Την ίδια ώρα οι επαγγελματίες της εστίασης δεν παρουσιάζουν κίνηση ανάλογη του πλήθους των καραβιών που ελλιμενίζονται.

Οι εταιρίες οι ενοικιάσεις και οι επισκέπτες

Αρκεί μια βόλτα στην παραλιακή και θα παρατηρήσει κανείς πως δεν είναι λίγα τα σκάφη που είναι… κλειστά.

Σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου, τα περισσότερα σκάφη στο λιμάνι της Πρέβεζας, έρχονται από εταιρίες και νοικιάζονται. Έως τότε παραμένουν εκεί περιμένοντας τον επόμενο ενοικιαστή για λίγες μέρες.

Όλο το προηγούμενο διάστημα όλοι έγιναν μάρτυρες των εργασιών που εκτελούνταν σε αυτά (πλύσιμο, συντήρηση κλπ.) προκειμένου να ετοιμαστούν. Το λιμάνι είχε γίνει για κάποιες εβδομάδες ένα… καρνάγιο!

Έτοιμα τα σκάφη να φιλοξενήσουν τους πρώτους ενοικιαστές για κάποιες μέρες, πολλές φορές μόνο για Σ/Κ να κάνουν την βόλτα τους και να αποχωρήσουν έως την επόμενη άφιξη του επόμενου ενοικιαστή.

Κυρίως μέσα στην εβδομάδα απουσιάζουν και επιστρέφουν ξανά το Σαββατοκύριακο για να αλλάξουν απλά ενοικιαστή και να αποχωρήσουν.

Κάτι που σίγουρα, οικονομικά, δεν προσδίδει τίποτε στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην παραλιακή, κυρίως στα επισιτιστικά επαγγέλματα.

Βέβαια θα πρέπει να γίνει αναφορά και η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβλεφθεί, στο γεγονός πως αρκετοί είναι οι ντόπιοι που απασχολούνται από τις εταιρίες σε πολλούς τομείς των παρεχόμεων υπηρεσιών τους και όχι μόνο.

Έτσι στην παραλιακή στην Πρέβεζα, φέτος βρίσκεται σε εξέλιξη η εφαρμογή μιας νέας πολιτικής η οποία όμως, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, δεν φαίνεται να αποδίδει οικονομικά τουλάχιστον σε κανέναν άλλον πέραν του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Οι περισσότερες από τις 100 και πλέον θέσεις ανήκουν σε εταιρίες και μόνο ένα μικρό μέρος μπορεί να εκμεταλλευτεί από ιδιώτες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το εβδομαδιαίο μεσοδιάστημα που τα επαγγελματικά σκάφη αποχωρούν, έχει γίνει συμφωνία οι θέσεις να μπορούν να διατεθούν σε ιδιώτες. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να έχει γίνει αποδεκτό μιας και αυτά θα πρέπει να αποχωρούν το Σαββατοκύριακο. Και είναι λογικό εξάλλου αφού οι ιδιώτες έρχονται για να παραμείνουν μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το μέλλον θα δείξει.

Έως τότε σε αναμονή των εγχώριων τουριστικών κυμάτων γιατί «από τα σκάφη μάλλον δεν υπάρχει πλέον φως» όπως σημειώνει στο PREVEZATODAY επαγγελματίας.

Γρ. Κουμπής: Το βλέπουμε το θέμα και ανάλογα θα πράξουμε

Τα στοιχεία του ρεπορτάζ έγιναν σε γενικές γραμμές γνωστά στον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας Γρηγόρη Κουμπή από τον οποίο ζητήθηκε να σχολιάσει, κυρίως το γεγονός της παραχώρησης όλο και περισσότερων θέσεων σε επαγγελματίες και το οικονομικό αποτέλεσμα που αυτό θα έχει στους επαγγελματίες.

Μεταξύ άλλων μιλώντας ο κ. Κουμπής στο PREVEZATODAY, αναφέρθηκε στο γεγονός πως φέτος δόθηκαν περισσότερες θέσεις σε επαγγελματίες και αναφέρθηκε στο ότι μπορούν ιδιώτες να καταλάβουν θέσεις τις μέρες που τα επαγγελματικά σκάφη βρίσκονται σε κρουαζιέρα.

Αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες που γίνονται από το ΔΛΤ αναφορικά με την αύξηση του θαλάσσιου και ιστιοπλοϊκού τουρισμού, ενώ όπως τόνισε, θα επεξεργαστούν όλα τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει με τις επιπλέον επαγγελματικές θέσεις και ανάλογα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα κινηθεί .

Τελικά…!

Πάντως ένα είναι σίγουρο, πως οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και κάθε χρόνο προκύπτουν και νέα δεδομένα, αναφορικά με τον θαλάσσιο τουρισμό. Οι ανάγκες που παρουσιάζονται κάθε χρόνο αυξάνονται και οι απαιτήσεις μεγαλώνουν.

Έτσι λοιπόν οι επόμενες κινήσεις θα πρέπει να σχεδιαστούν με πολλή προσοχή και γνώση πάνω στον τομέα, σε έναν από τους πολλούς που παρουσιάζουν μεγάλες προκλήσεις για το μέλλον του τουρισμού.

Και θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να γίνονταν γνωστό εάν ο Δήμος Πρέβεζας και το ΔΛΤ έχει σχεδιάσει την επόμενη μέρα και πως θα κάνει τα επόμενα βήματα σε ένα τόσο ευαίσθητο και με μεγάλο ανταγωνισμό τομέα, ή όλα λειτουργούν στον αυτόματο πιλότο, κάτι που απεύχεται ο κάθε πολίτης αυτού του Δήμου.

 

 

Επιμέλεια: Γιώργος Ευσταθίου

 

Πηγές Άρθρων

Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.



Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!

You May Also Like

ΚΟΣΜΟΣ

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Έλον Μασκ στηρίζει με αναρτήσεις του στο Χ τον κύπριο ευρωβουλευτή και YouTuber Φειδία Παναγιώτου. Αυτή τη...

ΕΛΛΑΔΑ

Δεν φαίνεται να υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην φονική έκρηξη στο διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους και την αποθήκη-γιάφκα στο Παγκράτι δήλωσε την Κυριακή ο υπουργός Προστασίας...

ΜΑΓΑΖΙΝΟ

Ο Χρήστος Λούλης και η Έμιλυ Κολιανδρή ήταν καλεσμένοι στο νέο επεισόδιο της εκπομπής της ΕΡΤ «Παρέα» με τον Γιώργο Κουβαρά. Ωστόσο, ανάμεσα σε τραγούδια και ιστορίες,...

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Ολυμπιακός και ΑΕΚ κοντράρονται στο «Γ. Καραϊσκάκης» (20:30, Cosmotesport1) στο μεγάλο ντέρμπι της 12ης αγωνιστικής της Super League. Το μεγάλο ματς του Φαλήρου κλέβει...