H Hyundai και συγκεκριμένα το Kona, φόρεσε τα καλά του φέτος και παρέλαβε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» ή αλλιώς το βραβείο του Ελληνικού COTY. Το νέο Kona δεν θα μπορούσε να μην έχει την ηλεκτρική εκδοχή του, η οποία μάλιστα προσφέρει αυξημένη απόδοση σε σχέση με τον προκάτοχο του, δυο επιλογές μπαταρίες και αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 490 χλμ. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση με τους 218 ίππους και τη μεγάλη μπαταρία των 65,4 kWh (Long Range), σε ένα σύνολο 800+ χιλιομέτρων που περιελάμβανε όλων των ειδών τις διαδρομές.
Μέσα στην εβδομάδα κινηθήκαμε στον αστικό ιστό, ενώ το Σαββατοκύριακο «πεταχτήκαμε» να εξερευνήσουμε την πανέμορφη λίμνη Δόξα, τα Καλάβρυτα, τη μαγευτική λίμνη Τσιβλού για να καταλήξουμε στην πρωτεύουσα του νομού Αχαΐας, την Πάτρα, αλλά από την πίσω πλευρά χωρίς να μπούμε στην εθνική οδό. Η επιλογή της διαδρομής έγινε σκόπιμα καθώς για πάνω από 300 χλμ. οδηγήσαμε σε άκρως απαιτητικό -πλην πανέμορφο- «βουνίσιο» οδικό δίκτυο, με αλλεπάλληλες κλειστές στροφές και στενές ευθείες. Θέλαμε να υποβάλλουμε σε δοκιμασία στις δύσκολες αυτές συνθήκες, το ηλεκτρικό μας Kona, αλλά και οδηγό/συνοδηγό, για να σας μεταφέρουμε την υπέρ-ολοκληρωμένη άποψη μας. H εμπειρία ήταν εξαιρετική και πάνω από τις προσδοκίες μας.
Ήπια φουτουριστικό και θελκτικό παρουσιαστικό
Σε αντίθεση με την οικογένεια Ioniq που εκφράζει έναν πιο high tech χαρακτήρα για το μέλλον τη ηλεκτροκίνησης, το νέο ηλεκτρικό B-SUV Kona, είναι «προσγειωμένο» στη σημερινή πραγματικότητα, με φουτουριστικά στοιχεία μικρής έκτασης, που όμως δείχνουν την μελλοντική σχεδιαστική τάση, αλλά χωρίς υπερβολές. Για παράδειγμα η εντυπωσιακή ενιαία μπάρα LED «Pixelated Seamless Horizon Lamp» και τα πιξελοειδή γραφικά «Pixel Graphics» στον προφυλακτήρα. Όντας σχεδιασμένο με γνώμονα τη βέλτιστη ενσωμάτωση και ενεργειακή απόδοση της ηλεκτρικής τεχνολογίας, η μάσκα είναι κλειστή, διαθέτει ενεργά πτερύγια, με όλο το αμάξωμα να συμβάλει δραστικά στον εξαιρετικό για την κατηγορία του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27. Μπροστά βρίσκουμε και τη θύρα φόρτισης που αποδεικνύεται τελικά πολύ πιο βολική από άλλα μοντέλα που την έχουν στα πλάγια.
Οι τονισμένοι θόλοι προσδίδουν στο μοντέλο ένα ισχυρό οπτικό αποτέλεσμα και φιλοξενούν νέες ζάντες αλουμινίου διάστασης 19 ιντσών, με ελαστικά 235/45 R19. Όπως και το απλό Kona, έτσι και το ηλεκτρικό έχει μεγαλώσει σε σχέση με πριν. Το μήκος είναι αυξημένο κατά 175 χλστ. εν συγκρίσει με το προηγούμενο, φτάνοντας τα 4.355 χλστ. Αύξηση παρουσιάζει και το μεταξόνιο, στα 2.660 χλστ. (+60 χλστ.), αλλά και το πλάτος των 1.825 χλστ. (+25 χλστ.). Μικρότερη η αύξηση στο ύψος, που περιορίζεται στα +5 χλστ. (1.575 χλστ. συνολικά).
Μέγιστη χρηστικότητα, άνεση και ασφάλεια
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί το ίδιο μοτίβο όπως σε κάθε άλλο Kona. Το ενδιαφέρον μονοπωλούν οι διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών (μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια για το infotainment) σε ενιαία όμως διάταξη, οι καθαρές γραμμές του ταμπλό και η βολική αρχιτεκτονική της κεντρικής κονσόλας. Η ασύρματη συνδεσιμότητα, με Apple Car Play και Android Auto, επιτέλους είναι διαθέσιμες και λειτουργούν. Αυτό που συμβάλει θετικά στην εργονομία και τείνει να γίνει δυσεύρετο στις μέρες μας είναι η πληθώρα φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες, αλλά και για τον κλιματισμό. Η πολύ καλή εργονομία συνεχίζεται με τους άφθονους και χρηστικούς βοηθητικούς χώρους της βαθιάς κεντρικής κονσόλας και που έχει προκύψει από τη μεταφορά του swift-by-wire επιλογέα μετάδοσης στην κολόνα του τιμονιού. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι σε πολύ καλά επίπεδα, με απουσία πάσης φύσεως τριγμών, κάτι που δηλώνει κατασκευαστική προσοχή. Οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν με το παραπάνω όποιο σωματότυπο και εάν έχουν στα «curveless» καθίσματα, που προσφέρουν «μια μοναδική εμπειρία και μέγιστη χρηστικότητα-άνεση». Στα ίδια πλαίσια χρηστικότητας κινείται και ο χώρος αποσκευών με 466 λτ. (έως 1.300 λτ.) διαθέσιμα λίτρα αποθήκευσης. Ο χώρος κάτω από το κυρίως πάτωμα είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για επιπλέον αντικείμενα και φυσικά για όλα τα καλώδια φόρτισης.
Στο κομμάτι της ασφάλειας το νέο Hyundai Kona Electric εξοπλίζεται και με πάρα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού Hyundai Smart Sense ADAS. Νέο είναι το Driver Status Monitor (DSM), το οποίο χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα του οχήματος για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να επέμβει, εάν είναι απαραίτητο. Παράλληλα το απομακρυσμένο Smart Parking Assist (RSPA) βοηθά τους οδηγούς να μετακινούν από απόσταση το αυτοκίνητο εμπρός ή πίσω, βοηθώντας τους να μπαίνουν και να βγαίνουν από ένα στενό χώρο. Στον εξοπλισμό του θα προσφέρονται ακόμα το σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων Blind-spot View Monitor, το Forward Collision-Avoidance Assist 2.0 για την αποφυγή σύγκρουσης σε διασταύρωση και τα προηγμένα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και προσαρμοζόμενου cruise control βασισμένο στο σύστημα πλοήγησης.
Αρκετή δύναμη και χαμηλή κατανάλωση
Σίγουρα το νέο Kona δε σε εμπνέει να βυθίσεις το πόδι σου στο πάτωμα και να αρχίσεις να γράφεις χρόνους. Τα 218 άλογα που διαθέτει όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα 255 Nm ροπής, είναι υπεραρκετά για κάθε είδους διαδρομές, πόσο μάλλον για καθημερινή χρήση. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και 172 χλμ. τελικής ταχύτητας, που έτσι και αλλιώς είναι αχρείαστη, στο βωμό της οικονομίας ρεύματος. Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή σε όλο το ταξίδι μας ήταν περί τις 16,5 kWh/100 χλμ., με μέγιστη τις 25,6 και ελάχιστη τις 10,5. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε 330 χλμ. στην εθνική και 400 χλμ. στην πόλη με μία πλήρη φόρτιση. Ως προς τις εκδόσεις, διατίθενται με δυο διαφορετικούς συνδυασμούς μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα, (με κίνηση τους εμπρός τροχούς) με αρχιτεκτονική 400V και τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L). Το Kona Electric Standard Range (από 41.990 ευρώ*) απαρτίζεται από μια συστοιχία 48,4 kWh, που τροφοδοτεί ένα μοτέρ 156 ίππων και 255 Nm (136 PS και 39 kWh στο προγενέστερο).
Το «δικό μας» Long Range (από 46.990 ευρώ*) ανεβαίνει στα 65,4 kWh και τα 218 άλογα, με τη ροπή στα ίδια επίπεδα (255 Nm, 204 PS και 64 kWh πριν). Η μέγιστη αυτονομία στο Standard Range στα χαρτιά είναι 342 χλμ., ενώ στο Long Range ξεπερνά τα 490 χλμ. Η τεχνολογία 400V επιτρέπει φόρτιση από 10 σε 80% εντός 41 λεπτών, αρκεί να συνδεθεί το αυτοκίνητο σε ταχυφορτιστή. Δυστυχώς με την απουσία των 800V δεν επωφεληθήκαμε από τους 300άρηδες DC φορτιστές, καθώς η μέγιστη ισχύς φόρτισης ήταν 95 kW. Από 45-100% χρειάστηκε να περιμένουμε 1 ώρα και 5 λεπτά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι μπαταρίες του Kona Electric συνοδεύονται από αντλία θερμότητας, για απρόσκοπτη λειτουργία στις χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ στο ίδιο μοτίβο κινείται η ειδικά σχεδιασμένη και θερμαινόμενη θυρίδα φόρτισης, που λειτουργεί απροβλημάτιστα σε θερμοκρασίες έως -30 βαθμούς Κελσίου. *Ισχύει έκπτωση 5.000 ευρώ από τη Hyundai σε όλα τα Kona Electric.
Απολαυστικό στις στροφές, ευθύβολο στην ευθεία, άνετο στην πόλη
Στο δρόμο, το κορεάτικο μοντέλο είναι υποδειγματικό, είτε βρίσκεται στην πόλη, είτε σε ανοιχτό δρόμο, είτε σε επαρχιακό δίκτυο, ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Ειδικά στις τελευταίες, με την επιλογή Snow, ανεβήκαμε άνετα ανηφόρες με αρκετή λάσπη χωρίς να δούμε απώλεια πρόσφυσης. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για προσθιοκίνητο όχημα με βάρος 1.795 κιλά. Στα κλειστά στροφιλίκια και «κουμπώνοντας» το Sport, απολαύσαμε ακούραστα τη διαδρομή. Η τόσο-όσο σφιχτή ανάρτηση περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις του ογκώδους αμαξώματος με το μπροστινό μέρος να είναι πάντα under control ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο. Πολύ σημαντική και καταλυτική είναι η συμβολή του i-Pedal που έπειτα από τη σχετική εξοικείωση, με την ρύθμιση στο μέγιστο βαθμό ανάκτησης, ξεχνάμε που είναι το πεντάλ του φρένου. Έτσι, κινείσαι απόλυτα γραμμικά και συνεχόμενα με τη χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού, ρυθμίζοντας μικρομετρικά την ταχύτητα εισόδου και εξόδου στις καμπές.
Αυτό έχει ευεργετικά αποτελέσματα όχι μόνο στην τροχιά του αυτοκινήτου αλλά και στην άνεση οδηγού/συνοδηγού που ειδικά ο δεύτερος δεν παραπονέθηκε ούτε στιγμή για ζαλάδα και αδιαθεσία. Τα φρένα, όταν χρειαστούν, έχουν πολύ καλή αίσθηση για ηλεκτρικό μοντέλο αν και σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες, το ABS μπαίνει λίγο νωρίς. Η πληροφόρηση από το ακριβές τιμόνι είναι αρκετά καλή, με την τονισμένη υποβοήθηση να είναι πολυτιμότερη στους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Τέλος, τα προγράμματα οδήγησης Normal και Eco θα αξιοποιηθούν στην εθνική οδό και στην κίνηση μέσα στην πόλη, όπου η μέγιστη αυτονομία και η ήρεμη οδήγηση είναι το ζητούμενο.
(+) Σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών, τεχνολογία, κατανάλωση, αυτονομία
(-) Μη διαθέσιμη υπέρ-ταχεία φόρτιση
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!