Το πρωτότυπο Iconic SP της Mazda προλογίζει την «επόμενη ημέρα» του MX-5 και εν γένει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με δύο ρότορες και ισχύ 370 ίππων.
Στα πλαίσια της Japan Mobility Show η Mazda αποκάλυψε σήμερα για πρώτη φορά σε… φυσική μορφή το Iconic SP, ένα πολύ ενδιαφέρον πρωτότυπο που δείχνει το δρόμο τον οποίο αναμένεται να ακολουθήσει στο εγγύς μέλλον η εταιρεία από την Χιροσίμα της Ιαπωνίας στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την Mazda, χρησιμοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που βασίζεται σε αυτό του MX-30 e-Skyactiv R-EV, το οποίο χρησιμοποιεί έναν περιστροφικό βενζινοκινητήρα ως γεννήτρια για τη φόρτιση μιας μπαταρίας 17,8 kWh.
Προ το παρόν, οι πλήρες τεχνικές περγαμηνές του πρωτοτύπου δεν αποκαλύπτονται. Ωστόσο, οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι αποδίδει 370 ίππους – περίπου τους διπλάσιους σε σχέση με την πιο ισχυρή τρέχουσα έκδοση του Mazda MX-5. – χωρίς όμως να διευκρινίζεται αν η τιμή αυτή αφορά το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος μετάδοσης κίνησης ή την συνδυασμένη απόδοση του συστήματος κίνησης που περιλαμβάνει τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda.
Στις επίσημες ανακοινώσεις της η εταιρεία δηλώνει ότι ένα σύστημα κίνησης με περιστροφικό κινητήρα αποτελεί μια «φυσική επιλογή» για ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, καθώς το τελευταίο μπορεί να διαμορφωθεί σε μια ποικιλία διατάξεων για βέλτιστη κατανομή του βάρους. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του Iconic SP ο κόμπακτ βενζινοκινητήρας βρίσκεται εγκατεστημένος στη μέση, επιλογή που προάγει το χαμηλό κέντρο βάρους ενώ επιτρέπει τη δημιουργία ενός επιμηκυμένου εμπρός καπό.
Η Mazda οραματίζεται ότι ο περιστροφικός κινητήρας του Iconic SP θα μπορεί να λειτουργεί με «μια ποικιλία καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου» και προσθέτει ότι «εάν η μπαταρία φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, είναι δυνατό να κινηθεί με κλιματικά ουδέτερο τρόπο».
Από πλευράς μεγέθους το Mazda Iconic SP έχει μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ. και ύψος 1.150 χλστ., ενώ τα μεταξόνιό του είναι 2.590 χλστ. Όσον αφορά το βάρος, η Mazda προσδιορίζει την τελική ένδειξη της ζυγαριάς στα 1.450 κιλά.
Όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες, στο εσωτερικό η ψηφιακή οθόνη εμπρός από τον οδηγό φιλοξενεί ένα g-meter και, περιέργως, έναν χάρτη της πίστας του Μονακό. Υπάρχουν επίσης χειριστήρια πίσω από το τιμόνι για τη ρύθμιση της ανάκτησης των φρένων και μια οθόνη αφής που φιλοξενεί χειριστήρια για τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Άλλα ορατά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν μια κάμερα 360 μοιρών και αισθητήρα υπερήχων στην εμπρός μάσκα.
Κατά την αποκάλυψη του Iconic SP, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, δήλωσε: «Αγαπάμε το MX-5, και ο κόσμος αγαπά το MX-5. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, είμαστε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε ζωντανή τη χαρά της οδήγησης που αντιπροσωπεύει το MX-5, και το Iconic SP, με το διπλό περιστροφικό κινητήρα ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, είναι η λύση μας. Ένα όνειρο στο οποίο θα δουλέψουμε σκληρά για να το διαθέσουμε. Η Mazda θα προσφέρει πάντα οχήματα που θα υπενθυμίζουν στους ανθρώπους ότι τα αυτοκίνητα είναι αγνή χαρά και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους».
Πηγές Άρθρων
Ολα τα άρθρα που θα βρείτε εδώ προέρχονται από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους ιστότοπους ειδήσεων.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά εδώ!